2015-10-23, 22:36
Medlem
Magisternilssons avatar
Jag har inte läst FUPen, men finns det risk för kontaminering av offrets kläder där det ligger en massa arbetskläder över henne för att dölja kroppen. Vems var kläderna i skåpet som syns på bilden? Om några tillhör GM så måste risken för DNA-kontaminering vara betydande eller i vart fall inte obetydlig och då faller ju hela DNA bevisningen?!!
2015-10-23, 22:37
Bannlyst
Kan det inte vara så att Lisa var så skräckslagen och paralyserad till slut att hon slutade göra motstånd ? Att hon insåg att det var kört nu och då inte gjorde motstånd mer därav lätt för Litauern att tejpa och hänga henne i repet?
2015-10-23, 22:37
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Men all sperma då? Kan den ha kommit från en enda tömning?
Mängden sperma har jag inte läst om i fup, dessutom är tidpunkten för tömning/tömningar inte klarlagt tror jag.
2015-10-23, 22:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magisternilsson
Jag har inte läst FUPen, men finns det risk för kontaminering av offrets kläder där det ligger en massa arbetskläder över henne för att dölja kroppen. Vems var kläderna i skåpet som syns på bilden? Om några tillhör GM så måste risken för DNA-kontaminering vara betydande eller i vart fall inte obetydlig och då faller ju hela DNA bevisningen?!!

Som i Calle Jonson-fallet? Intressant.
2015-10-23, 22:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är inte lätt att tejpa något med bara en hand. Tejpen satt utanpå snöret.

Spontant så tycker jag att det borde vara svårt att på egen hand hissa upp någon i ett såpass klent snöre runt ett relativt klent rör. Att dessutom tejpa med en hand, nej, jag misstänker att minst två personer var delaktiga, bror, fru eller någon annan, kanske en ljushårig person.
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Våldtäktsoffer kan ibland bli paralyserade, det kanske också kan vara fallet här?

Kan kanske också tänka sig att han hotat henne, jag vet inte hur man reagerar på typ "ställ dig på stolen med snaran runt halsen, jag släpper ned dig efter en minut. Annars kommer din död bli betydligt mer plågsam".

Nej det är inte fallet här. Det finns ingen stol eller pall att tillgå
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Hallå! Jag har precis kommit hem från mitt arbete. Är det någon vänlig själ som kan uppdatera vad FUP har bekräftat? Finns det något som har kommit ur FUP som man inte vetat av?

Tack på förhand!

Ett kort sammandrag.

- "Riktiga" bevis saknas
- Allmänt tunt
- Mycket motsäger pöbeln i denna tråd som har hävdat att han måste vara skyldig t.ex. är kroppen inte styckad i 5-6 delar, ingen penetration har skett.
- Om inte annat kommer fram så blir det friande dom i HR.
- Antagligen kommer vi aldrig få veta vad som har hänt i detta fall. Man har uppenbarligen satsat allt på att sätta dit en person och inte utrett andra misstänkta.
2015-10-23, 22:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det brukar generera handledsskador.

Det borde väl framförallt ge spår i form av blodansamlingar som syns i huden, eller?
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Nej gammalt blod kan inte generera blodfläckar på tyg såsom skett på Lisas kläder, dessutom finns dna från kräket på te.x repknuten där även ett av Lisas hårstrån sitter intrasslat. Han är så rökt som han kan bli.
Medlem
valleros avatar
Citat:
En icke obetydlig risk. Men hur kom DNA till innanför byxlinningen?
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Mjo det kanske jag behöver göra, men kan någon säga vilken sida allt startar på? Fan har letat nu 100 sidor tillbaka men allt har postats idag ändå.

Finns det inget konkret man kan säga som kom ut ur FUP? Som sagt har precis kommit hem och det skulle underlätta ifall jag fick någon info om antingen var jag kan hitta den info eller bara att länka/skriva det som har släppts av FUP.

Snälla. Kan någon vänlig själv hjälpa mig med det?

Problemet är att det är så pass mycket saker så det är lika jobbigt för någon att redogöra detta som det är för dig att leta upp det.

Läs Aftonbladet eller Expressenartiarna så får du dig en bra sammanfattning.
Medlem
Det verkar ju inte ha gjorts nån teknisk undersökning av släpvagnen som bröderna använde? Eller har jag fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in