2015-10-23, 21:30
Bannlyst
Xeniaonatops bild av N.B som -hyvens, hederlig, hårt arbetande gästarbetare har ju fått sig en rejäl törn när man läser Fup, fram växer en bild av honom som: lögnare, ohygienisk, affektlabil, impulsiv, personlighetsförändrad vid alkoholintag, misshandlat sin förra fru, lillebror rädd för sin storebror,ofta varit i slagsmål, gillar våldsporr med bundna tejpade flickor, blodet som är hittat på bla jackan, är inte mikroskåpiska utan droppat, det ser man klart o tydligt......
2015-10-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vadå? Tänk på att det figurerar en gammal avdankad rysk militär i utredningen, han påstås ha hotat NB, jobbrelaterat. Den forne militären bör ha kunskaper om hur man övermannar en person, stryper, hänger upp och därefter döljer spåren efter sig själv genom att peka ut en annan gärningsperson, maskirovka mina vänner, en rysk paradgren.

Vad är det för rysk militär du pratar om? Berätta mer.
2015-10-23, 21:32
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Allt tyder väl på att litauen är gärningsmannen? Alla bevis tyder väl på det?

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Advokaten säger sig ha bevis, så vi har nog inte sett alla bevis ännu.

Jag har inte läst ”slasken” Det har dock med all säkerhet advokaten gjort i detta fall.

Ett antal dömda har fått resning och frikänts efter att en eller annan journalist eller advokat fått tag i ”slasken” och tagit fram fakta som talar till den åtalades förmån. Fakta som åklagare och tidigare försvarsadvokat ”missat”.

Hur det blir i detta fallet återstår att se.
2015-10-23, 21:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Xeniaonatops bild av N.B som -hyvens, hederlig, hårt arbetande gästarbetare har ju fått sig en rejäl törn när man läser Fup, fram växer en bild av honom som: lögnare, ohygienisk, affektlabil, impulsiv, personlighetsförändrad vid alkoholintag, misshandlat sin förra fru, lillebror rädd för sin storebror,ofta varit i slagsmål, gillar våldsporr med bundna tejpade flickor, blodet som är hittat på bla jackan, är inte mikroskåpiska utan droppat, det ser man klart o tydligt......
Skyll på AJ. Jag trodde på hans beskrivning.
2015-10-23, 21:35
Medlem
Jag undra hur länge hon var vid medvetande.. fy satan vilken panik hon måste ha haft när hon insåg vad som höll på att hända. han kanske band hennes händer osv innan han hängde henne. Hoppas verkligen att hon svimmade av snabb innan hon ens visste vad som hände.
2015-10-23, 21:42
Medlem
det är obegripligt hur någon ens kunde kröka ett hårstrå på denna vackra ängel Lisa. Att det skulle var någon annan en mannen som blivit gripen är helt omöjligt ,för då skulle hon defenitivt inte ligga i redskapsboden. vila i frid vackra Lisa.
2015-10-23, 21:43
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag undra hur länge hon var vid medvetande.. fy satan vilken panik hon måste ha haft när hon insåg vad som höll på att hända. han kanske band hennes händer osv innan han hängde henne. Hoppas verkligen att hon svimmade av snabb innan hon ens visste vad som hände.

Hennes händer var inte bundna och inget yttre våld syntes på kroppen förutom skadorna från repen runt halsen och sedan hade hon blåmärken runt vänster (?) knä.

Antingen har dessa uppkommit när han släppte ner henne eller när han överföll henne.
2015-10-23, 21:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Tror att tidsangivelsen felar, de lämnade kafét senare och att fickringningen som skedde var vid stängningen. Fadern hörde röster från flera personer, ljusa kanske från någon kvinna. Kommentaren Lisa sa var kanske att det var klart med låsning och larm, det metalliska ljudet fadern hörde kan vara nyckelskrammel.

Den ena kollegan skulle få skjuts av den andra till busshållplatsen mot Skara. Jag har för mig att bussen gick vid halv någon gång. Därav hade de bråttom att komma iväg och endast Lisa var kvar. Det bör ha varit andra Lisa pratat med.
Har inte läst FUP:en om detta, utan drar mig till minnes. Någon?
2015-10-23, 21:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hennes händer var inte bundna och inget yttre våld syntes på kroppen förutom skadorna från repen runt halsen och sedan hade hon blåmärken runt vänster (?) knä.

Antingen har dessa uppkommit när han släppte ner henne eller när han överföll henne.
Hur fick han upp henne? En sjuttonårig tjej som kämpar för sitt liv.
2015-10-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
OY citat;

Jag är bara tvungen att visa det här, chrisemil har förbrukat allt sin trovärdighet tycker jag, ett jäkla pucko upphöjt till tio. Det finns en hel del liknande exempel i tråden på idioter som tror sig vara mänsklighetens räddare.

chrisemil, stoppa upp något i stjärten och ha en skön helg, jag önskar dig verkligen det.

Du gillar att slänga förolämpningar till höger och vänster va?
Senast idag skrev jag så här: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det visade sig vara en bra gissning, fast dessa fläckar ska tydligen ha en förklaring från en händelse i våras (enligt NB). Inte för att jag tror det.
Som jag skrev i inlägget ovan så är det förmodligen så att han stått där inne och äcklat sig och torkat på väggen.

Att du ens orkar lägga ner tid för att bevisa att du hade rätt i en spekulation, helt otroligt barnsligt!

I övrigt har min teori hela tiden varit ett sexuellt motiv, vilket det visat sig vara också.
2015-10-23, 21:46
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Varför stämmer inget i utredningen?
MGM ska ha köpt pizza 20:10 den 7:e men övervakningskameran visar 19:12 den 6:e juni:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21635968.ab

Varför gav polisen MGMs mobiltelefon till frun innan de undersökte den? Klantigt!

Jag har inte lusläst FUP men vad jag ser finns några slarvfel.

Vad gäller mobilerna har man skitit till det rätt ordentligt. Kärringen får ut sin egen och brödernas mobiler när hon släpps. varför finns mobilerna på häktet och inte hos Polisen när de inte är kollade?

Kärringen är ju misstänkt för grovt skyddande av brottsling men släpps och får lämna landet och åklagaren genomför förhör i Litauen.

Vidare kan man läsa att några av de poliser som var ute och knackade dörr inte ens har koll på vem eller om de ens förde protokoll.

Kanske har advokaten hittat fler tabbar i ”slasken” som gör att man inte lyckas binda mgm till brottet.

Alla dessa topsar som inte är kollade. Vad kan man hitta där och vad är inte topsat.

Jag är inte så säker att detta är så vattentätt som det ser ut i FUP.
2015-10-23, 21:48
Bannlyst
Stackars lilla Lisa här har hon sommarjobbat och verkade vara en ordentlig,duktig och skötsam tjej så slutade hennes liv så här jävla tragiskt jag finner inga ord . Att det finns så onda människor är för mig en gåta.

Eftersom Litauerns blod hittats på Lisas kläder så måste hon ju iallafall gjort lite motstånd och klöst honom och det ser man ju i Fup att vid kropsvisitationen så hade han ju avskrapad hud på kroppen.

Det är nog ganska svårt att snacka bort plus allt DNA man funnit så inget tvivel om att rätt person sitter bakom lås och bom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in