2015-10-23, 21:43
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det blir nog inte någon rättegång, i varje fall inte mot mördaren. Han är ju död.
Rätt.

Det är väl någon särskild åklagarkammare för polismål som kollar upp att mordet på Anton gjorts på tillåtet sätt så att säga.
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Har det framkommit om det var en svensk eller en "svensk" polis som mördade Anton?

Jag hoppas att det var en svensk polis.

I och för sig kan det ändå hävdas att det kunde lika gärna varit en "svensk" polis men det är inte solklart.

Är det sekretess på för alltid vem som avrättade Anton eller släpps det vid rättegången?
Vilken rättegång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Frågan är vad intresset i ett icke pixlat foto är? Jag förmodar att du menar den bild där GM poserar i sin utstyrsel med två elever och då är det väl bara elevernas ansikten som är pixlade. Vad dessa elevers identiteter skulle tillföra såhär i efterhand har jag lite svårt att förstå.

Om det tex är 2 svarta muslimska elever han håller över axel........eftersom då är ju brottet inte rasist/politik.... Det är mycket intressant vilken hudfärg de elverna han låter sig fotas med har...EXTREMT intressant.....

Om det nu är ett rasistiskt dåd - varför skulle galningen isf stå med arab och neger och låta sig fotas?

Detta vet vi ju inte eftersom sveriges journalister tillrättalägger allting åt oss
Senast redigerad av Krutoman 2015-10-23 kl. 21:46.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
På bild nummer 2 så bär han ett pentagram, något som inte är helt vanligt. Jag har sett det bäras av både de som kallar sig "häxor" och "satanister".

Märkligt att det kommit så lite personlig information från någon som känt denna individ, tycks nu te sig som en riktig enstöring.

Oj med denna utstyrsel så var det oväntat med dessa åsikter han verkat ha haft vid dådet
Citera
2015-10-23, 21:44
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vilken rättegång?
Rätt-se inlägg ovan
Citera
2015-10-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Ok, men det pratas om en video, är det från skolans cc?

Skolan är ett "kulturhus" innehållande Bibliotek och Café bla där vem som helst får uppehålla sig.

En klassiskt sjuk vänsteridé som kritiserats hårt från alla håll. Skolan isig lider av andra stora problem.

I vilket fall så är antagligen kamerorna lokaliserade framförallt i de delar av byggnaden där allmänheten har fritt tillträde. Skulle ju även finnas kameror i delar av byggnaden där allmänheten möjligen inte är tillåten men är väldigt lätta att tillträda.

En sak som polisen nämnde var hur dom kunde följa GM från ena sidan av byggnaden till den andra och att han systematiskt tog sig fram. Om det beror enbart på filmsekvenser eller även de blodspår som nämnts låter jag vara osagt då jag inte har en aning helt enkelt.
Citera
2015-10-23, 21:45
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Om det tex är 2 svarta muslimska elever han håller över axel........eftersom då är ju brottet inte rasist/politik.... Det är mycket intressant vilken hudfärg de elverna han låter sig fotas med har...EXTREMT intressant.....

Om det nu är ett rasistiskt dåd - varför skulle galningen isf stå med arab och neger och låta sig fotas?
Efter fotot så jagade han dessa elever.
Citera
2015-10-23, 21:45
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Rätt.

Det är väl någon särskild åklagarkammare för polismål som kollar upp att mordet på Anton gjorts på tillåtet sätt så att säga.

Det blir väl alltid utredning när en polis avfyrar vapen i tjänst? Utan att veta mer än vad som framkommit i media utgår jag från att sannolikheten att polisen blir dömd för något är väldigt låg.
Citera
2015-10-23, 21:48
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det blir väl alltid utredning när en polis avfyrar vapen i tjänst? Utan att veta mer än vad som framkommit i media utgår jag från att sannolikheten att polisen blir dömd för något är väldigt låg.
Det tror jag också.

När poliser avrättar någon i enlighet med reglerna ska mordet inte beivras.

Och då är det förmodligen sekretess på vem som gjorde det eller?
Citera
2015-10-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Frågan är vad intresset i ett icke pixlat foto är? Jag förmodar att du menar den bild där GM poserar i sin utstyrsel med två elever och då är det väl bara elevernas ansikten som är pixlade. Vad dessa elevers identiteter skulle tillföra såhär i efterhand har jag lite svårt att förstå.

En tanke skulle ju kunna vara påståendet från polisen där man påstod att GM lämnade ljusnade ifred och även "skojade" med dom som dom har uppfattat det från en ljudfri filmsekvens.

Jag har fått uppfattningen om att en av de som var med på bilden hade ett hyfsat otypiskt svenskt namn men det kan vara svårt att bedöma hudfärgen iom det.

Jag tycker att det är svårt att bedöma sanningshalten i vissa påståenden, både från polis och "vittnen" men även medieuppgifterna.. i vanlig ordning.
Citera
2015-10-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Efter fotot så jagade han dessa elever.

Nej han knackade på olika skolklassers dörrar - och den som öppnade blev huggen!

Bilden är tagen kanske 5 minuter före hans "rasist dåd".... om den bilden visar att han kan umgås under "normala former" med "neger och arab" då är hans motiv plötsligt inte rasistiskt!
Citera
2015-10-23, 21:51
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
På bild nummer 2 så bär han ett pentagram, något som inte är helt vanligt. Jag har sett det bäras av både de som kallar sig "häxor" och "satanister".

Märkligt att det kommit så lite personlig information från någon som känt denna individ, tycks nu te sig som en riktig enstöring.
Jag eftersöker mer personlig information precis som du. Man blir inte en kallblodig mördare över en natt.

Att han bär ett pentagram och långt hår tyder enbart på att han varit in på mörkare musik. Högt troligt black metal. En ganska extrem genre om man väljer att göra den till en livsstil. För vissa är det bara bra musik. Andra lever sig in i genren fullt ut med extrema åsikter och värderingar. Verkar som att Anton velat skapa sig en identitet och hitta en tillhörighet under en längre tid. Av någon anledning tycks han ha dragit sig åt det mörkare hållet. Det visar både hans gamla stil och den nyare med nazisympatier.

Det är riktigt mycket trams i tråden. Det går bortom all mänsklig logik att man anser att invandrare står för en våldskultur och sedan ser man själv våld som en lösning. Det är ju helt efterblivet. Finns det ingen invandrarkritiker som kan använda huvudet och hitta sunda och kreativa lösningar istället? Tack vare er får SD en allt starkare stämpel som extrem-parti och kommer därmed sjunka drastiskt i väljarantal. Er agenda kommer inte slå mot någon annan än er själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in