2015-10-23, 19:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12
Jag kanske har missat något här i tråden, men inläggen sker i sån snabb takt att jag inte hinner med att läsa.

I FUP står att läsa att på Lisas trosor finns DNA (+4) från Lisa själv samt DNA (+3) från MGM:s fru. Vad tusan gör DNA från frugan på trosorna?

Jag kanske har missat nåt, men tacksam för svar

Är det fastlagt att Lisa hade på sig sina egna trosor, då? De kanske bytte trosor på henne - för att det var sperma, blod eller annat komprometterande på Lisas - till ett par av fruns? Och så räknade de inte med att även tvättade trosor har kvar lite DNA på en kvinna, ifrån hennes sekret (alltså fruns i det här fallet) plus att frun naturligtvis tagit i dem efter tvätt. Kanske till och med var frun som trädde på trosorna på Lisas ben? VET man att Lisa använde stringtrosor? Det stämmer inte riktigt med att familjen verkar så konservativ.
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hon är väl kuvad av honom, lägger hon inte upp sig på kvällarna när han kommer från lagårn får hon väl stryk

Precis, han har ju misshandlat sitt ex också.
Medlem
han är inte vidare sammarbetsvillig i förhör.. är man oskyldig gör man ju allt för att bevisa sin oskuld men han bara svarar att han inget vet och inget förstår.kan inte ens förklara hur sperman har hamnat i angränsande rum
2015-10-23, 19:27
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är det fastlagt att Lisa hade på sig sina egna trosor, då? De kanske bytte trosor på henne - för att det var sperma, blod eller annat komprometterande på Lisas - till ett par av fruns? Och så räknade de inte med att även tvättade trosor har kvar lite DNA på en kvinna, ifrån hennes sekret (alltså fruns i det här fallet) plus att frun naturligtvis tagit i dem efter tvätt. Kanske till och med var frun som trädde på trosorna på Lisas ben? VET man att Lisa använde stringtrosor? Det stämmer inte riktigt med att familjen verkar så konservativ.

Låter otroligt långsökt... Du låter efterbliven på riktigt.
2015-10-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Öststatskärringen är ju fet som e lagårdsdörr, skulle varit som en särk på LH
2015-10-23, 19:28
Medlem
Hur fan förklarar Nerijus advokat att hans blod fanns på slangen där snaran hängde och Lisa Holms hårstrå hittades? Det är ju helt omöjligt att förklara bort det eller? Hans DNA fanns ju även på snörena. Döms han inte för detta hoppas jag att han får besök i Lettland.
2015-10-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Var motsäger min hypotes faktan?
Hon saknar de klassiska tecknen för kvävning/strypning, typ blodsprängda ögon och då menar jag att det kan bero på att hjärtat stannade innan hon ströps/kvävdes. Stark stress kan få den följden + syrebrist i hjärtat.

Och utan officiell dödsorsak kanske det blir svårt att få till en livstidsdom.

Att hon hängdes upp? Det motsäger inte det du anger ovan men antyder samtidigt stark ett annat motiv än det du spekulerade i. Hade det varit så som du beskrev det vore hängningsprocessen onödig. Nu tror jag förvisso inte att GM är så rationell att allt han gjort följt en plan, men hänger man upp någon finns definitivt uppsåt.
2015-10-23, 19:29
Medlem
Föredömlig FUP. Denna utredning av åklagare och polis i Skaraborg kan inte ens GW ha något att erinra emot. Utom möjligen att så lite läckt ut ... Resten av rätts-Sverige har något att lära sig här. Att någon annan än den åtalade är skyldig till det perversa dådet finns det inte längre någon som helst tvekan om.
2015-10-23, 19:29
Bannlyst
Det finns alltså inga bilder på Lisas mördade kropp? Bara den bilden i omklädningsskåpet där man ser hennes ena fot sticka fram under alla kläder.
2015-10-23, 19:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Låter otroligt långsökt... Du låter efterbliven på riktigt.

Måste du ta till personangrepp? Du såg att jag hade kommit på något som ingen annan kommit på, va, och det kunde du inte tåla?

Skulle du själv lämna kvar trosor med din sperma på, på ett av dina mordoffer? Finns det inga trosor alls när polisen hittar kroppen - vilket de måste göra förr eller senare - så verkar det också konstigt. Alltså frågar man närmaste kvinna man känner och kan lita på, om hon har några att byta med.
2015-10-23, 19:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Men nu får du ge dig. Är man så otroligt okunnig som du bör man hålla sig borta från att kommentera.

Utveckla?

Hur tror du att fruns DNA kom dit då? Som Sherlock Holmes sa till Doktor Watson: den minst otroliga förklaringen måste vara sann, hur otrolig den än är.
2015-10-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
han är inte vidare sammarbetsvillig i förhör.. är man oskyldig gör man ju allt för att bevisa sin oskuld men han bara svarar att han inget vet och inget förstår.kan inte ens förklara hur sperman har hamnat i angränsande rum

Som jag läste här igår på denna tråden, tror jag att han kanske inte kan erkänner pga av att ha inte kan förmå sig till att göra det, detta pga av sk. skamkänslor, eftersom han bl.a gillade sado-sex osv osv. Oavsett vad han gjort och hur han fungerar, så kan han inte förmå sig att göra detta.

Många pinsamma saker ha gjort i den där bygnaden ... bara det hade gjort att jag hade skjunkit genom jorden fullständigt och velat bara försvinna
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-10-23 kl. 19:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in