2015-10-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det är inga speciella bilder som kan skada familj eller lisas heder... Man ser en sko som sticker ut under en hög med kläder. Thats it

Jag såg ingen sko, vilken bild är det?
2015-10-23, 18:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sådär, nu är jag med. Har ni saknat mig?

Jag var offline under presskonferensen och några timmar till, och sedan har jag läst ikapp tråden, vilket sisyfosjobb. Jag har snabbläst, och inte öppnat FUP, så jag kan ha missat något.

Jag är förbryllad. Att Lisa hittades med kläderna i oordning utan spår av sexuellt övergrepp tyder på att kläderna har ordnats för att det ska se ut som ett sexbrott.

Lisa hängdes mer än två meter upp utan att händerna var bundna. Det tyder på att hon var död eller medvetslös när hon hängdes, hur bar han sig annars åt? Och att tejpen satt utanpå snöret gör det hela mer märkligt. Jag uppfattade att dödsorsaken var oklar.

Det verkar osannolikt att NB skulle ha tillfredsställt sig till åsynen av Lisa i ett annat rum.

Är det någon som vet var jag kan se presskonferensen?
Använde repet bakifrån medan hon hjälpte honom med nån sak, kanske?
Fanns inga spår av yttre våld, så hur ska hon blivit medvetslös innan hon hängdes upp?
2015-10-23, 19:01
Medlem
Varför är katten som släpade handsken in i ladan inte med i FUP??

Samt varför har Litauerns sperma hittats i den där äckliga bode. Suttit och runkat??
2015-10-23, 19:01
Medlem
Citat:
CTRL F får du upp en sökruta i FUP. Just för att slippa scrolla igenom allt.

Exakt det har jag inte tid med, så varför secretessa denna bilden ?
2015-10-23, 19:02
Medlem
remixutoheavens avatar
Apropå det där att LH hade på sig två byxor, jeans och mjukisar, tyder ju på att hon skulle åka långt med moppen. Om du åker i drygt 40-60 km/h en långstund, en 1h drygt skulle det ta från jobbet hem, så blir man kall. Inget märkvärdigt.
2015-10-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Leffe är knappast det delphiska orakel han tror sig vara. Mycket intelligent och kunnig, absolut, men ibland tar han sig vatten över huvudet. I vanlig stil lär han konstatera att fallet utgör ett undantag som bekräftar den regel han i övrigt känner utan och innan.

GW bygger sina kunskaper i största grad inpluggad statistik
2015-10-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Varför är katten som släpade handsken in i ladan inte med i FUP??

Samt varför har Litauerns sperma hittats i den där äckliga bode. Suttit och runkat??

Kolla bondage bilderna så är det inte så svårt att föreställa sig vad de är för sjuka jävlar.
2015-10-23, 19:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Å va jobbigt med alla folkhattar som nu kommer underkänna bevisningen och tjata sönder tråden.
Med den här bevisningen finns det inget tvivel om att de har rätt person.
Men att de andra två inte åtalas för någonting är suspekt, det verkar ju som de gjort sig skyldig till nån form av brott även om dom inte mördade LH
2015-10-23, 19:05
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Jag tror han menar en tidslinje för själva mordet och bortforslningen

Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Finns det någon tidslinje för hur allt gick till?

Missuppfattade din kommentar Parkour, ber om ursäkt. Finns väl ingen direkt tidslinje över själva händelseförloppet, men mycket information i FUPen.

Det som är konstaterat är att hon mördades (genom hängning) i ladan mittemot caféet, och därefter fördes bort till arbetsboden där hon gömdes i ett smalt klädskåp där hon senare också hittades. Ingen sexuellt övergrepp, men likväl ett sexuellt motiv ligger bakom. GMs sperma har hittats i ladan vilket antagligen tyder på att han onanerat när Lisa varit hängd i snaran (?). Ett gäng bilder från GMs internethistorik har publicerats vilka indikerar på att han varit intresserad av bland annat strypsex.

Händelseförloppet har också gått väldigt fort, för cirka 1,5 timme efter försvinnandet köpte GM och hans fru pizza på den lokala pizzerian (rätta mig gärna om jag har fel angående tiden här) .
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ja det är bekräftat att dom talats vid.. Även om så bara flyktigt.
Personen dagen innan (Joggaren) var nog en provomgång.. Hade han lyckats hade antagligen Lisa levt idag.

Men joggaren hade varit död. Så utgången är lika illa vilket som.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
I det sista, oavsiktliga, samtalet till pappan (fickringningen några minuter efter sms:et där hon skrev att hon just skulle åka hem) hörde han Lisa säga: "Det är klart". Kan det ha varit hennes jakande svar på en fråga från en person - killen som hon sett jobba på ladan tvärs över vägen och som hon därför upplevde som "bekant" och ofarlig - om hon kunde komma och hjälpa honom lite grand med en sak? Det skulle förklara varför hon lämnade mopeden med nyckeln i tändningslåset och intet ont anande följde med honom över till ladan - där han övermannade henne.

Mitt fetade: Hade hon sagt det på svenska om hon pratat med NB? Eftersom han enligt uppgift inte pratar särskilt god svenska. Logiskt borde hon pratat med honom på engelska, kan man tycka.
2015-10-23, 19:06
Medlem
En undran som någon kanske kan svara på. Om han nu hade allvarlig psoriasis och ett av klädesplagget där hon hittades var hans kan då inte dna och blod från den tex tröjan avsatt dna i form av blod som fanns på tröjan om hon nu låg under kläder. Vet ju bara hur mina egna kläder och sängkläder ser ut när min psoriasis är som värst. Bara en tanke som någon kanske kan förklara omöjlig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in