2015-10-23, 18:35
Medlem
ziracorns avatar
Enligt FUP sid 1108 så duschar han asså en gång per månad, enligt brorsan. Det där är guld för advokaten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag tror du har helt rätt i att hon lockats med till ladan.. Direkt inne i ladan eller precis utanför så har han satt repet runt hennes hals och dragit åt.. Man oskadliggör någon väldigt fort på detta sätt. Även om det så hade varit en fullvuxen man.

Bilen har jag tidigare läst att även den stått inne i ladan. Så han har väl helt enkelt tagit henne över ena axeln och burit in henne bak i bilen..

Men som du själv säger.. Det spelar nog ingen större roll.. Men det hela känns onekligen planerat till en viss grad åtminstone.

Finns för mycket pantade människor som dig här...
Anledningen till att dom väntat så länge med åtalet är för att dom har velat bygga ett så starkt mål SOM MÖJLIGT... Och som vi ser i FUP så har det gjorts mindre genombrott även den senaste tiden.

Bor några kilometer från blomberg och jag har hört att den som låste cafét sist hängde nyckeln inne i ladan. Kan förklara hur hon kommit in i ladan utan tvång eller kamp. Detta visste säkert GM om så han stod väl där oh vänta. Sen att 35 åringen säger att han aldrig sett Lisa har jag ju svårt att tror på för han lär ju fikat på cafét under sommaren eftersom det är närmsta ställe på flera kilometer och bara rakt över vägen från hans arbetsplats.
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Det finns inga spår på fysiskt våld eller kamp vid mopeden. Och hennes kommentar "javisst" vid mobiltelefonsamtalet styrker teorin om att hon följt med till ladan medvetet.

Eftersom hon inte har några tecken på kraftigt yttre våld förutom runt halsen så tyder det på att hon blivit strypt ifrån början av övergreppet.

En 35 årig man behöver inte använda så mycket våld för att röva bort en 17 årig liten tjej på...50 kg (?).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Sekretessbelagd bild från sid 889:

http://postimg.org/image/704v5uf0t/

Gör jag något olagligt genom att posta den?
På sid 889 i min FUP är det bilder på moppen.
2015-10-23, 18:36
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Det finns inga spår på fysiskt våld eller kamp vid mopeden. Och hennes kommentar "javisst" vid mobiltelefonsamtalet styrker teorin om att hon följt med till ladan medvetet.

Eftersom hon inte har några tecken på kraftigt yttre våld förutom runt halsen så tyder det på att hon blivit strypt ifrån början av övergreppet.

Förutom att dom talat tidigare så kände ju Lisa till vem personen var.. Dom skall ju ha "spanat in" henne och hennes kollegor när dom arbetat i ladan och flickorna varit utanför cafét. Dom kände sig iaktagna av bröderna redan tidigare.

Och känt obehag? Tror jag läst om det där innan. Men om de såg honom som en skummis skulle väl det sista vara att följa med honom dit? Kanske jag som överanalyserar. Var kanske bara så att hon tänkte att han var en man som spanade in dem ibland, utan att hon kände lukten av en råtta.
2015-10-23, 18:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
d

Jag har inte kommit dit än i FUP så jag vet inte vad det är för sekret, men det troligaste är väl att det är vanligt slidsekret som alla kvinnor i fruktsam ålder utsöndrar lite av hela tiden (utom under mens).
Så är det säkert, det var jag som började spåra ut i tankarna och tänkte inte på att polisen tar med ALLT i dessa sammanhang för att visa vilka som haft kontakt med vilka saker, även "vardagligt sekret".
2015-10-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
www.expressen.se och www.aftonbladet.se hittar du allt du behöver.

Gick in här efter att ha läst Aftonbladets bristfälliga rapportering men kollade efter dina rekommendationer expressen och där fick jag svar på alla mina svar! Tack!

Dock undrar jag fortfarande lite över hur han fick upp henne? Är Lisa Holm så pass liten eller svag? Verkar vara rätt svårt att få upp en kvinna eller så användes kniven som ett hot? Munnen och näsan tejpades även men hon dog av hängningen - var det möjligt för henne att fortfarande andas genom tejpen om den var slarvigt påsatt?
2015-10-23, 18:37
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Så vid försvinnandet kan vi utesluta slag mot huvudet? Då talar det mesta för att hon frivilligt följer med till ladan, annars skulle NB utsätta sig för alldeles för stora risker om han kommer på idén att överfalla henne vid caféet och sedan dra henne med sig in i ladan.

Det är klart, har de pratat innan med varandra så kanske det gjorde LH mer trygg. Kan förstå att hon inte anade något om hon följde med, det är bara att vi lätt kan se allting nu i efterhand. Hon kanske såg NB som en av männen som jobbade mitt emot och som hade varit trevlig mot henne sen innan. Sen visar det sig vara en fälla allting. Fyfan vad fruktansvärt.

Gissar på att han lurade till sig Lisa med ett problem på sin mobil.
Hello, can you help me with this thing from my bank.
It is in swedish and i dont understand.
Lisa säger absolut, hon har sätt killen tillsammans med brodern och frun
Lisa fixar och råkar/medvetet ringa upp pappa med mobilien i fickan
Lisa säger, there u go.
2015-10-23, 18:38
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Och känt obehag? Tror jag läst om det där innan. Men om de såg honom som en skummis skulle väl det sista vara att följa med honom dit? Kanske jag som överanalyserar. Var kanske bara så att hon tänkte att han var en man som spanade in dem ibland, utan att hon kände lukten av en råtta.

Jag tror tjejer i den åldern som ser bra ut är van att killar i olika åldrar spanar in dom med sina blickar.
2015-10-23, 18:39
Medlem
MrFolds avatar
Någon mer som noterat detta ur förhöret med Irina B på sid 1307 (FUP:s egen numrering)

(förhörsledarens repliker kursiverade)
Citat:
Det enda bara, vad som gäller sex, eh ja han har svårt att få det upp, och jag måste, det är jag
som måste jobba ordentligt
Har han svårt och få stånd?
Mmm
Mmm, ja
Ja
Har det alltid varit så eller är det?
Alltid
Mmm
Och första gången var det helt misslyckat
Mmm, mmm
Och det brukar vara så när det går väldigt bra att han dricker och morgonen därpå, brukar han
få stånd, då fungerar det

Problem med potensen och erektionssvårigheter är ju vad jag förstår ganska vanliga bland den här typen av förövare. Här framkommer ett tydligt mönster av sexuell dysfunktion.
2015-10-23, 18:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
En 35 årig man behöver inte använda så mycket våld för att röva bort en 17 årig liten tjej på...50 kg (?).
Det kommer ändå bli en massa blåmärken för man måste greppa väldigt hårt om armar osv. Eller så var han helt enkelt jävligt skicklig med repet och kanske bakifrån i en snabb manöver knöt repet runt halsen på henne och sedan med stort kraft lyfte upp henne mot röret...så det hann inte lämna nåt annat spår av yttre våld.
2015-10-23, 18:40
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth

Stor chans att han hade fått riv eller bitmärken på sig någonstans. Åtminstone om han skulle släpa henne från cafet till ladan. Men det mesta tyder ju på att han inte gjort det .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in