2015-10-23, 17:28
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Lite oklarheter, orkar inte finkamma hela dokumentet

1. Varför har man släppt frugan när man med största sannolikhet hittar hennes dna på bl.a Trosor?
Även om GM har gett henne trosorna, för tvätt eller vad som, varför undanhåller hon detta från polis?

2. Står det något om penetration/våldtäkt eller har han hängt henne bara sådär?

1) Hon har alibi och uteslutits som misstänkt.. Det mesta tyder på att hon aldrig rört trosorna utan GM har överfört hennes DNA omedvetet (Saliv, hudavlagringar tex)

2) Nej ingen penetration eller våldtäkt. Åtminstone inte när hon var vid liv. Men inget tyder på att han gjort det efter mordet heller.. däremot har han tillfredställt sig själv (Runkat) medan hon hängt blottat framför honom.
2015-10-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Just det!

Det var därför IB var så fruktansvärd upprörd så att han hade behövt en bedövningsspruta.

Nu vet både AB och IB om sin make resp. broder vad han har varit kapabel till att höra? Hur mycket visste, eller misstänkte, innan?

Undrar när IB kommer att ta ut skilsmässa?

Om de inte varit inblandade, tror ju inte det, men ANINGARNA ju mer tiden fortskrider, mer och mer information kommer fram, tacka fan att brodern blir så upprörd! Jag är inte en våldsbenägen person men tankarna på vad Lisa har utsatts för, ja jag känner ett sånt raseri gentemot denna jävel, finns det ett helvete så kommer han dit, tills dess, hoppas att han aldrig ser dagens ljus i frihet.
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
GM har sannolikt begått vålds- och sexualbrott tidigare. Det kan absolut inte uteslutas att han mördat hemma i Litauen. Makt är det som ger honom lustkänslor. Ofta börjar empatistörda, maktlystna personer med genetisk sårbarhet för våldsbrottslighet - ja, sådana existerar - att plåga djur redan i barndomen, varefter en successiv upptrappning sker i takt med att färdigheter och fantasier utvecklas. Att begå ett spektakulärt, mer eller mindre överlagt lustmord ur intet är extremt ovanligt. Lisa är kulmen av något fruktansvärt som under en längre tid jäst och möglat i litauerns hjärna.

Är det bara jag som anser mordet vara lite taffligt i sin bestialitet? GM begår brottet i en liten ort på en plats andra känner till och har tillgång till, lämnar DNA överallt och kladdar på hennes kläder, stoppar in henne i ett skåp, till råga på allt på en plats där har han skitit i ett hörn (!). Det antyder 1) impulsstyrdhet och låg grad av planering, i sin tur en indikation på 2) ganska låg eller medelmåttig intelligens. Förvisso står ingetdera i kontrast till den totala empatilöshet som utmärker brottet.

Tror mer eller mindre att hans lustar tog över honom, tappade kontrollen över sig helt enkelt, samtidigt trodde han väl att det gick att komma undan...
Medlem
Ursäkta om jag är lite off nu, men vem/vilka var det som hittade LH? Missing people eller polis?
2015-10-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Lite oklarheter, orkar inte finkamma hela dokumentet

1. Varför har man släppt frugan när man med största sannolikhet hittar hennes dna på bl.a Trosor?
Även om GM har gett henne trosorna, för tvätt eller vad som, varför undanhåller hon detta från polis?

2. Står det något om penetration/våldtäkt eller har han hängt henne bara sådär?

Dna spåret från frun på trosorna är med stor sannolikhet avsatt av mgm.

Nej det finns inga tecken på sexuella övergrepp.
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Ursäkta om jag är lite off nu, men vem/vilka var det som hittade LH? Missing people eller polis?

Det var polisens tekniker.
Medlem
Parkours avatar
Citat:

Polisen

Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Det var polisens tekniker.

Var det inte nationella insatsstyrkan?
Medlem
juggeblonderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte hängt med under dagen mer än att tråden har exploderat i volym.

Står det i FUP:et att NB frus DNA har hittats i offrets trosor?
Japp, men inte NB´s.
Medlem
Socialkonservativs avatar
Finns det obehagliga bilder i förundersökningsprotokollet?
2015-10-23, 17:32
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu har jag bara läst ett par sidor i FUP:en främst för att undvika bilder, jag vill inte ha LH:s döda kropp på min näthinna (om det nu finns där, någon kanske kan berätta vad det är för bilder i FUP:en) men såvitt jag tolkar FUP:en så har han alltså dragit av henne kläderna och onanerat när hon var halvnaken och upphängd och på väg att dö? Sedan har han klämt en kabel i ett hörn och skaffat undan kroppen som vore hon nåt kolli.

Någon annan som gör samma tolkning eller är jag helt fel ute?

Finns inga sådana bilder. Bara profilbilder på Lisa holm.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sid 921
Personalutrymme
Hörnrum
Förekomsten av Nerijus sperma i hörnrummet och i lampkupan som låg i ett handfat
inne på en toalett, visar att Nerijus befunnit sig där och onanerat upprepade gånger.
Spermans placering i hörnrummet, i området vid ett fönster som vetter mot cafét kan
tala för att Nerijus finner tillfredställelse att stå vid fönstret och iaktta kvinnor vid cafét.

Men fyfan.

Fast det innebär ju att han onanerat vid andra tillfällen också? Alltså blir det svårt att verkligen fastslå om han onanerade medan han hängde Lisa? Troligtvis var det väl så, fast helt säker kan man ju inte vara. Bäst vore det väl om han erkände.

Sicket jävla monster annars. Det är knappt så att dessa jävla perversa mördare existerar i polisfilmer. Kan knappt komma på någon annan svensk mördare som ger mig såna kalla kårar. Så jävla synd om Lisa bara, snacka om att han vara på fel plats vid fel tillfälle.
Medlem
Citat:

Polisen efter tips om specifikt område från missing people

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in