Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Precis. Men ändå en person son lyckats förklä sig bra, en ulv i fårakläder helt enkelt. Jag tror knappast folk runtom som pratat med honom har misstänkt något. Utåt tvivlar jag inte på att han betett sig hur trevlig som helst, men få vet nog om att snubben bär ett odjur inom sig. Kanske hans fru och bror i så fall, men tror inte ens de trodde att han var kapabel till sånt här.
Är det så att brodern, mamman, hustrun osv är helt normala och därmed oskyldiga så tycker jag helt ärligt synd om dem. Det kan helt enkelt vara så att det enbart är NB som är en riktig knäppgök. Familjens svarta får.
Kan någon komma på ett mord som ni berörts mer av än det här?
Jag kommer fan inte på något. Jag är tämligen oberörd oftast, men just detta fall har jag fällt några tårar till ibland. Allt från utförandet, att mordet är så rått (vilket vi fick veta idag och befarat innan), till en enorm sympati med offret. Ung, svensk tjej med hela livet framför sig. Verkade glad, social och livfull av den information man fått. Jobbade precis innan vilket vittnar om att det var en tjej som redan tog ansvar och ville tjäna pengar. Fyfan alltså. Tror aldrig jag riktigt skulle lyckas tillbaka om det hade varit min egen syster som råkat ut för något sånt.
Jag tror också att det berör lite extra då jag har ganska stark anknytning till platsen. Var mycket på Kinnekulle som liten osv

Samma här, har aldrig varit så berörd av ett fall tidigare. I mitt fall är det för att jag har en syster i Lisas ålder samt det du skriver.
Tror jag aldrig skulle ha klarat att leva om det inträffade min familj, all stryka till LH anhöriga och vila i frid Lisa alltid saknad i våran hjärtan!
Får kalla rysningar och mår dåligt, när jag läser FUPen.