2015-10-23, 17:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Låt säga att han eller hans fru hade ett par arbetshandskar som han använde under brottet. Och dessa handskar har legat hemma, kanske placerade så att fruns DNA kontaminerat dem eller han kanske har rört vid sin fru med dem på. Frun kan också ha lånat dem. Om det alltså inte helt var hennes. Såna möjligheter gör att hans DNA finns inuti handsken men fruns utanpå. Därför kan fruns DNA finnas innanför LHs trosor.

Inte hängt med under dagen mer än att tråden har exploderat i volym.

Står det i FUP:et att NB frus DNA har hittats i offrets trosor?
2015-10-23, 17:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bedövningssprutan.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Dom fick info om allt när polis var i Litauen. Därför behövde brodern " bedövningsspyruta ". Så dom vet nu.

Just det!

Det var därför IB var så fruktansvärd upprörd så att han hade behövt en bedövningsspruta.

Nu vet både AB och IB om sin make resp. broder vad han har varit kapabel till att höra? Hur mycket visste, eller misstänkte, innan?

Undrar när IB kommer att ta ut skilsmässa?
2015-10-23, 17:17
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Studier i juridik lämnar jag åt de utvalda
Kritiken gällde väl de andra tvås inblandning som man inte har några riktiga förklaringar till och de är därför avskrivna, spontant känns väl inte det optimalt.

Håller med dig om att det är underligt. Men Polisen verkar anse att dom är oskyldiga bortom allt rimligt tvivel.. I mitt inlägg så syftade jag på bevisningen emot GM.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast läser man vad som sägs om DNA:at så utesluter de inte det - de säger att det kan komma från Irina, överförts av NB eller på något annat sätt. De lämnar öppet i den delen.

Däremot så är DNA:t inte avsatt inuti trosan utan på trosans utsida ..

Sid 921

På Lisas trosa, på rätsidan av framstycket säkrades Irinas DNA. Detta kan tala för att
Irina själv har överfört sitt DNA till trosan genom kontakt med dess framstycke. Det
kan också ha skett en kontaminering från Nerijus eller på annat sätt.

Håller med att det är konstigt. Men jag tvivlar inte en sekund på att Polisen inte lade ner utredningen emot henne lättsinnigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Börjar bli mer och mer arg när jag tänker kring motivbilden i det här fallet. Kring vissa mord kan jag ändå ha en förståelse för varför någon slaktas. Inte så att det är rätt, men att det finns ett motiv man kan förstå. Svartsjuka, konflikt om pengar, saker som sker i stridens hetta osv.

Fast i det här fallet är det fan ett bisarrt sexuellt motiv bakom. Det är fan svårt att finna ord för det. Han hänger alltså upp henne, blottar henne och drar sedan en handtralla medan hon dör. Allting bara för att han skulle få sin jävla utlösning, var det allt hon var värd för honom? Fanskapet skulle ha köpt en sexdocka eller något, hängt upp den i taket där och sen hade han kunnat stå där och dragit i sin balle hela natten om han så velat. Då hade kunnat kanalisera sina lustar genom fantasi. Samtidigt som LH kunnat fortsatt leva, samtidigt som hennes anhöriga kunnat fortsätta leva ett normalt liv utan sorg. Samtidigt som han kunnat fortsätta arbeta och inte förstört för sin familj som måste vara i spillror nu. Vilket egoistiskt och sadistiskt äckel.

Ondskan har fått ett ansikte som någon skrev..
Även om han inte per definition är en psykopat så betyder ju inte det att han inte att han ej har tendenser av det. Vidrig människa vilket som.

Citat:
Ursprungligen postat av Riskan
Var hittar man FUP?

Sidan 1 (Länk i första inlägget)

Länk:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte hängt med under dagen mer än att tråden har exploderat i volym.

Står det i FUP:et att NB frus DNA har hittats i offrets trosor?

Hennes DNA har hittats PÅ hennes trosor i vänster överkant sett framifrån.
2015-10-23, 17:17
Avstängd
micro113s avatar
Sid 921
Personalutrymme
Hörnrum
Förekomsten av Nerijus sperma i hörnrummet och i lampkupan som låg i ett handfat
inne på en toalett, visar att Nerijus befunnit sig där och onanerat upprepade gånger.
Spermans placering i hörnrummet, i området vid ett fönster som vetter mot cafét kan
tala för att Nerijus finner tillfredställelse att stå vid fönstret och iaktta kvinnor vid cafét.
2015-10-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Så hon blev mördad för en runks skull. Fy fan, det är uppenbart att han skyldig.

Motivet ligger förmodligen väldigt djupare än "en runks skull".
2015-10-23, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Så hon blev mördad för en runks skull. Fy fan, det är uppenbart att han skyldig.
]

"runks"
Det är sjuklig makt, förstöra något vackert, han är för rutten och
feg för att döda sitt lilla patetiska existens kött.
Om man runkar till en hängd människa bör man
nog snabbt som fan avlägsnas från "flocken".
2015-10-23, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av n1klass
Hon gjorde det för att det är hennes jobb.

Nej, det är verkligen inte försvarsadvokatens jobb att gå ut i media och anklaga åklagaren för att det inte finns bevisning överhuvudtaget. Så som hon dundrade ut om utredningen i Expressen för ett par veckor sen kunde man tro att han satt häktad felaktigt och att det inte fanns någonting förutom indicier på att han var rätt GM.
2015-10-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det framgår inte så tydligt. Men det verkar som hon var vid medvetande. Däremot hade han tejpat för hennes mun med silvertejp.

Trosorna och mjukisbyxorna var nerdragna till fotknölarna och tröjan över bröstet.. (Medan hon hängdes tillfredsätllde gm sig själv)

Herregud alltså. Det här är så fruktansvärt jävla vidrigt. Jag får kväljningar.
2015-10-23, 17:20
Medlem
GM har sannolikt begått vålds- och sexualbrott tidigare. Det kan absolut inte uteslutas att han mördat hemma i Litauen. Makt är det som ger honom lustkänslor. Ofta börjar empatistörda, maktlystna personer med genetisk sårbarhet för våldsbrottslighet - ja, sådana existerar - att plåga djur redan i barndomen, varefter en successiv upptrappning sker i takt med att färdigheter och fantasier utvecklas. Att begå ett spektakulärt, mer eller mindre överlagt lustmord ur intet är extremt ovanligt. Lisa är kulmen av något fruktansvärt som under en längre tid jäst och möglat i litauerns hjärna.

Är det bara jag som anser mordet vara lite taffligt i sin bestialitet? GM begår brottet i en liten ort på en plats andra känner till och har tillgång till, lämnar DNA överallt och kladdar på hennes kläder, stoppar in henne i ett skåp, till råga på allt på en plats där har han skitit i ett hörn (!). Det antyder 1) impulsstyrdhet och låg grad av planering, i sin tur en indikation på 2) ganska låg eller medelmåttig intelligens. Förvisso står ingetdera i kontrast till den totala empatilöshet som utmärker brottet.
Senast redigerad av ErichKaestner 2015-10-23 kl. 17:26.
2015-10-23, 17:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filous
Nej, det är verkligen inte försvarsadvokatens jobb att gå ut i media och anklaga åklagaren för att det inte finns bevisning överhuvudtaget. Så som hon dundrade ut om utredningen i Expressen för ett par veckor sen kunde man tro att han satt häktad felaktigt och att det inte fanns någonting förutom indicier på att han var rätt GM.

Advokatens jobb är att företräda sin klient.

Men det kan ju göras på lite olika sätt. Jag är förvånad över hur hon genom media bedrivit sitt försvar, trodde att hon hade lite mer som talar för MGM:s oskuld.
2015-10-23, 17:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast läser man vad som sägs om DNA:at så utesluter de inte det - de säger att det kan komma från Irina, överförts av NB eller på något annat sätt. De lämnar öppet i den delen.

Däremot så är DNA:t inte avsatt inuti trosan utan på trosans utsida ..

Sid 921

På Lisas trosa, på rätsidan av framstycket säkrades Irinas DNA. Detta kan tala för att
Irina själv har överfört sitt DNA till trosan genom kontakt med dess framstycke. Det
kan också ha skett en kontaminering från Nerijus eller på annat sätt.

Det skulle inte förvåna mig om IB och NB har gjort det här tillsammans, NB dominerar och tvingar sin fru att röra vid offret.

Hur som helst, med facit i hand(de fragment som jag har tagit del av), så är mordet makabert.
2015-10-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Ja mycket tyder ju dessutom på att Lisa låg mördad i ladan (Eller höll på att bli mördad) medan pappan letade efter henne utanför cafét

Jag finner inga ord. Hoppas svinet lider livet ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in