Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Nu har en del av bevisningen rapporterats i medierna och jag är nu övertygad om att det är rätt GM som sitter. Det finns ju en hel del teknisk bevisning, men det som övertygade mig var framför allt den kvinna som berättar om att GM försökt få in henne i hans bil dagen innan mordet på LH. Dagen innan mordet på LH och ungefär vid samma tid försöker GM få in denna kvinna i sin bil och kvinnan har pekat ut GM som den som försökte få in henne i hans bil. Lås in GM på livstid och släng bort nyckeln! Jag har dock svårt att se hur han ska ha hunnit göra allt detta själv på den korta tiden. Har någon hjälpt honom röja bort liket?
AJ vittnar om att GM betett sig som vanligt efter LH:s försvinnande, men att brodern inte varit sig lik. Detta tyder på att GM är kall och empatistörd, troligen psykopat. Broderns reaktion tror jag är tecken på att han vet vad som hänt och eventuellt hjälpt till att gömma liket eller liknande. Frugans DNA i Lisas trosor kan helt enkelt bero på att GM knullat sin fru inte så lång före mordet och förstås inte tvättat sig efter och på så sätt kan hans frus DNA hamnat där det hamnat. Motivet är sexuellt. Jag tror inte frugan är inblandad.
Tror det kan ligga mycket i det du skriver. Frugan oskyldig också, kanske även brodern, men skulle inte bli förvånad om han ofrivilligt dragits in i det här. Om NB behövt hjälp så kontaktar han såklart brodern om någon. Han kanske dragit upp en lögn och exempelvis erkänt att han är skyldig till hennes död, men förnekat mord för att få sin brorsas stöd.