Framkommer det någon teori om hur man tror överfallet har skett?
Har han slagit henne innan han tejpade henne osv?
Det gör oerhört ont i mig att höra att hon tyvärr måste ha lidigt och varit livrädd innan hon dog.
Hoppas han verkligen straffas hårt livet ut för detta.
I FUP framgår inga teorier. Däremot så finns ju förhör och vittnesmål att han försökte göra samma sak dagen före och det talar ju starkt för att det gått till på det viset
- snörfåror i halsens hud samt brott på tungbenet
- inga punktblödningar i ögonens bindehinnor, munnens slemhinna, eller ansiktets hud
- två blånader med underhudsblödningar på baksidan av högra knäleden och högra underbenet
Skadornas uppkomstsätt:
Utseendet av skadorna på halsen talar starkt för att skadorna orsakats av åtstramning av den aktuella snaran åt halsens hud.
Utseendet av skadorna på högra benet visar att dessa orsakats av trubbigt våld.
Påvisade sjukliga förändringar:
Inga sjukliga förändringar.
Övriga fynd:
Framskriden förruttnelse.
Var i FUP hittar du det? Kollade igenom men måste ha missat det.
Jag lär få en varning för OT men det är bra att folk lär sig. Wikipedia ska inte läsas rakt av, wikipedia ska läsas med hjälp utav referenserna angivna med fotnoter och som listas längst ner på sidan. Är det så att referensen/källan är pålitlig så är det inga som helst konstigheter att använda sig utav information från wikipedia. Wikipedia är egentligen bara ett sätt att sammanställa information från olika källor rörande ett ämne, sen får du själv värdera källorna precis som att källan länkats direkt.
Jag tycker det var en bra påminnelse - Det skadar inte att erinra om att vara källkritisk. La själv citat från sidan igår angående sexualmord som diskuterades men skrev in den engelska grundkällan.
... Samt läste den på engelska om Modus Operandi och om det var relevant/kunde förankras.
Det är dock en bra sida att kolla på som en anslagstavla, att utgå från.
På tal om källkritisk ska nu FUP granskas ordentligt. Äntligen kan uppgifter kontrolleras och diskussionerna blir kanske mer renodlade.
Det verkar som de flesta herrar i FB har fått en utlösning någon gång i dag mellan klockan 11-12. Ursäkta mig, men många har reagerat väldigt starkt på just spermafyndet, som ändå inte går att anväda som bevis. Sperman har sjävklart undersökts och ingen Lisas DNA har hittats samband med den.
Självklart reagerar folk, anser inte du det är märkligt med spermafynd i en sunkig lada där i rummet bredvid LH har blivit mördad. Om du inte anser det är märkligt så undrar jag vilka ställen du brukar dra i skinnet på.
Jo man tycker det... Vet vi att det är sekretessbelagda bilder dock?
Jag har inte den blekaste, har bara tankat FUP inte börjat läsa ännu, sitter på jobbet.
Det känns spontant som att mer än 1 person bör ha reagerat hittils om bilderna fanns tillgängliga, det är väl bara bilderna på kroppen som är sekretessbelgda? Bör ju vara ganska enkelt att kolla i FUPen om dom finns där/om dom finns där men censurerade eller hur man nu går till väga när det gäller sekretess i FUPen... Det luktar troll men jag har inte den blekaste innan någon annan bekräftar eller dementerar. Det känns ju för dumt för att vara sant om man kan se det i acrobat...
Förlåt för jag kanske ställer en dum fråga, men hur vet du att den är sekretessbelagd? Jag menar, det ser ju inte ut att vara något jättefarligt med bilden du länkade. Kollade iofs bara snabbt på luren, sitter på jobbet.
Hoppas att svenska arbetsgivare på landsbygd och i städer tar sig en och annan funderare
innan de drar hit öststatsfolk att arbeta åt sig fortsättningsvis efter vad som hänt i Skaraborg.
Den totalidiotiska fria rörligheten och denna helt vansinniga invandringspolitik röjande
en närmast kriminell aningslöshet har höga pris. De prisen betalas i svenska människoliv
gång efter annan. När blir det nog av vansinnet?
Igår tog i och för sig en svensk yngre man livet av två utländska personer men hur många
svenska liv har spillts genom åren via dödligt våld utövat av folk med annan härkomst?
Våldet och dödandet lär fortsätta dessvärre.
Sverige har ingen koll alls vad för skräp de tar in då dessa bananländers kriminal och psyksystem är obefintliga så man vet ingenting de ser klanderfria ut
Förlåt för jag kanske ställer en dum fråga, men hur vet du att den är sekretessbelagd? Jag menar, det ser ju inte ut att vara något jättefarligt med bilden du länkade. Kollade iofs bara snabbt på luren, sitter på jobbet.
För att i FUP är den svart med texten Sekretessbelagd bild...