Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Bevisen är oändligt mycket starkare än vad jag trodde. Trodde på ett starkt indiciemål uppbackad av viss teknisk bevisning, som eventuellt kunde ifrågasättas. Men detta är ju helt avgörande, bindande tekniska bevis som presenteras.
NBs blod-DNA på röret där LH hängdes, på repet hon hon hängdes med, och på insidan av hennes byxor räcker utmärkt bra.
Detta i kombination med mängder av andra indicier, vittnesmål, och att ha (enligt sin egen bror och fru) ljugit om sitt alibi under den kritiska tiden gör att detta kommer bli en walk-over för åklagaren, i både TR och HR.
Håller verkligen med dig. Blodet på/under hennes kläder tyder ju bara att han
måste ha varit nära henne.
"Polisen har gått igenom en av 35-åringens datorer och hittat dominanssexbilder med bundna kvinnor, vilket kopplas samman till det misstänkta sexuella motivet." säger Expressen.
Bara detta borde vara tillräckligt med bevis med tanke på hans bortförklaring till blodet:
"35-åringen pressas också hårt på blodspårsuppgifterna: Hur det kan komma sig att han har avsatt sitt blod på flera ställen."
– Ja, det kan ju vara från mina sår. Jag skadar mig rätt ofta på jobbet, svarar han.
Det måste vara det mest komiska jag har läst på ett bra tag.