Citat:
Ursprungligen postat av
Colosso
Jävligt konstigt att GM hann göra allt på 1h30min. För hon ringde ett kort samtal till sin pappa 18.26. Kl 19.50 ringde GM ett skype samtal till sin mor i litauen och strax efter 20.01 var han på en pizzeria och köpte pizza (bildbevis). Under detta tidsspann så hann GM föra bort henne, hänga henne, förflytta henne 2km bort i en bil som inte var hans, dumpat och spridit ut hennes saker och sen åkt hem och skypat morsan och sen 5km bort åkt till Källby för att köpa pizza.
Har man sagt att han var själv?
Någon måste ha åkt efter honom och rensat och hjälpt kanske?
Man är säker på MP och FP, min lilla fråga innan man läst FUP, kan hon funnits på annan plats mellan mordet och fyndet, inget sådant har framkommit men jag ser det inte som helt uteslutet.
Att hon flyttats mer än en gång. Man borde på fyndplatsen kunna se (tekniker och prover) ungefär hur länge kroppen befunnit sig i detta skåp, ett förhållandevis slutet utrymme.
Tycker tidsramen mellan sista sms och han kliver in i butiken är ganska snäv. Min tanke är att de när söken börjar redan på kvällen efter inköpen att hon då flyttas längre bort från sökområdet med deras tanke att den inte kommer att utvidgas om man inte finner henne i direkt anslutning till Cafe/lada. De känner helt enkelt inte till hur polis och MPS arbetar med söksegment som hela tiden utvidgas.