2015-10-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Jävligt konstigt att GM hann göra allt på 1h30min. För hon ringde ett kort samtal till sin pappa 18.26. Kl 19.50 ringde GM ett skype samtal till sin mor i litauen och strax efter 20.01 var han på en pizzeria och köpte pizza (bildbevis). Under detta tidsspann så hann GM föra bort henne, hänga henne, förflytta henne 2km bort i en bil som inte var hans, dumpat och spridit ut hennes saker och sen åkt hem och skypat morsan och sen 5km bort åkt till Källby för att köpa pizza.

Har man sagt att han var själv?

Någon måste ha åkt efter honom och rensat och hjälpt kanske?

Man är säker på MP och FP, min lilla fråga innan man läst FUP, kan hon funnits på annan plats mellan mordet och fyndet, inget sådant har framkommit men jag ser det inte som helt uteslutet.

Att hon flyttats mer än en gång. Man borde på fyndplatsen kunna se (tekniker och prover) ungefär hur länge kroppen befunnit sig i detta skåp, ett förhållandevis slutet utrymme.

Tycker tidsramen mellan sista sms och han kliver in i butiken är ganska snäv. Min tanke är att de när söken börjar redan på kvällen efter inköpen att hon då flyttas längre bort från sökområdet med deras tanke att den inte kommer att utvidgas om man inte finner henne i direkt anslutning till Cafe/lada. De känner helt enkelt inte till hur polis och MPS arbetar med söksegment som hela tiden utvidgas.
2015-10-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Med all rätt? Varför då? Jag har läst många fup och har nog aldrig varit med om det. Konstigt tycker jag
Efter Arboga-morden o Elin Krantz-fallet, så är sådana bilder sekretessbelagda. MED ALL RÄTT, ha lite respekt för offret snälla du.
2015-10-23, 14:39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De e ju skillnad på i och på. om dom hittat hennes DNA i hennes trosor då måste de ju ha skett ett samlag. På då räcker de ju typ att GM tar i sin fru o sen tar i Lisas trosor. Fast med en väldigt liten DNA nivå från frun. men de räcker ju med lite för att ge ett utslag

Tänk om han tog av hennes trosor och onanerade i dem ?
Medlem
Grandiosos avatar
När Nerijus Bilevicius får veta att hustrun inte bekräftar hans histora får han frågan från förhörsledaren hur det känns.
Jag vet inte, säger han.

Du vet jag skakar inifrån

http://www.expressen.se/gt/nerijus-bilevicius-har-aldrig-sett-lisa/
Skakar av vrede över fruns svek gentemot honom? Hade han haft möjlighet skulle han nog
inte låtit det vänta med en kännbar bestraffning för hennes vidkommande. Kanske slagit
ihjäl henne i besinningslöst raseri.

Brukar sällan tillåta mig kommentarer om folk utifrån hur jag uppfattar deras utseenden, blickar,
men här sker ett undantag: En man som verkligen utstrålar kyla och ondska.
På denna bild ovan och några andra som varit tillgängliga.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hon har alltså blivit tejpad för ögon, näsa o mun när hon redan har hängts upp. Mun för att inte kunna skrika, näsa för att inte kunna andas, o ögon för att han inte ska kunna se oskyldiga ögon
Men om hon hänger med ett rep runt halsen lär hon inte kuna andas eller skrika ändå.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt AB hittades ett verktyg som kan ha använts som mordvapen med DNA från annan person som tidgare varit hörd. Fler inblandade troligen inbandd enligt advokat på AB.

Vadå "mordvapen"? Hon dödades ju genom hängning med snaran som satt kvar runt halsen på den döda kroppen.

Är det från livesändningen - kan du länka - kopiera texten annars?
Medlem
[quote=djaoni|55130100]Vad för mordvapen? Det enda som det varit tal om är repet/tejpet, vad jag har sett.

När dom dömde silosarna som finns på samma område, så hittades något som liknade en hammare. dom var i området i flera timmar även vid den lilla boden som hon senare hittades i. men tänkte inte mera på att söka vidare i omklädningsrummet
2015-10-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Personligen finner jag det väldigt märkligt det här med tejpen. Varför?

För att den ingick i gärningsmannens fantasi om hur det hela skulle gå till. En plan lär ju ha funnits då han hade både filmklipp och bilder på liknande i sin dator och mobil.
Medlem
[quote=DeVaLaGott88|55130187][quote=djaoni|55130100]Vad för mordvapen? Det enda som det varit tal om är repet/tejpet, vad jag har sett.

När dom tömde silosarna som finns på samma område, så hittades något som liknade en hammare. dom var i området i flera timmar även vid den lilla boden som hon senare hittades i. men tänkte inte mera på att söka vidare i omklädningsrummet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Jävligt konstigt att GM hann göra allt på 1h30min. För hon ringde ett kort samtal till sin pappa 18.26. Kl 19.50 ringde GM ett skype samtal till sin mor i litauen och strax efter 20.01 var han på en pizzeria och köpte pizza (bildbevis). Under detta tidsspann så hann GM föra bort henne, hänga henne, förflytta henne 2km bort i en bil som inte var hans, dumpat och spridit ut hennes saker och sen åkt hem och skypat morsan och sen 5km bort åkt till Källby för att köpa pizza.

Har man sagt att han var själv?

Någon måste ha åkt efter honom och rensat och hjälpt kanske?

Varför skulle det inte ha varit i hans bil? Bara för att spår saknas betyder inte det att bilen inte har används till bortforslandet. Finns exempel i andra mordfall där kroppar transporterats betydligt längre utan några som helst spår i bilen. Det är liksom inte så att det måste ha skett på ett annat sätt om en teori inte kan bevisas.
2015-10-23, 14:41
Medlem
[quote=DeVaLaGott88|55130187]
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Vad för mordvapen? Det enda som det varit tal om är repet/tejpet, vad jag har sett.

När dom dömde silosarna som finns på samma område, så hittades något som liknade en hammare. dom var i området i flera timmar även vid den lilla boden som hon senare hittades i. men tänkte inte mera på att söka vidare i omklädningsrummet

Hammaren är inte bekräftat någonstans. Med all sannolikhet var det ett verktyg som teknikern använde sig av.
2015-10-23, 14:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Man är säker på MP och FP, min lilla fråga innan man läst FUP, kan hon funnits på annan plats mellan mordet och fyndet, inget sådant har framkommit men jag ser det inte som helt uteslutet.

Att hon flyttats mer än en gång. Man borde på fyndplatsen kunna se (tekniker och prover) ungefär hur länge kroppen befunnit sig i detta skåp, ett förhållandevis slutet utrymme.

Tycker tidsramen mellan sista sms och han kliver in i butiken är ganska snäv. Min tanke är att de när söken börjar redan på kvällen efter inköpen att hon då flyttas längre bort från sökområdet med deras tanke att den inte kommer att utvidgas om man inte finner henne i direkt anslutning till Cafe/lada. De känner helt enkelt inte till hur polis och MPS arbetar med söksegment som hela tiden utvidgas.
Nej, det hade med all säkerhet framkommit av obduktionsprotokollet om hon legat en viss tid i annan ställning innan hon placerades i skåpet. Såvida du inte menar någon timma eller så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in