2015-10-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Han var ute efter invandrare. Du menar alltså att han hade åkt till ett MENA land för att begå dådet där istället om vi inte haft import av invandrare som högsta prioritet?

Om det var din tolkning av det jag skrev, då lider jag mig, din imbecill.
Citera
2015-10-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Vad är det för konstigt med att polisen kartlägger en dubbel-mördare menar du?

Åsiktsregistrering. Vad har hans politiska åsikter med det hela att göra? Tror dom att någon hitlerfigur gav han jobbet för att lägga grunden till det tredje riket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagancall
Önska livet av folk kan man göra hur man helst önskar. Det är en jäkla skillnad mellan att mörda folk och önska livet ut någon.

Vadå "inte en del av rörelsen"? Han sympatiserade med SD so what? Det betyder inte att han representerar partiet. Det är lika pantat som att säga att alla socialdemokrater är våldtäktsmän och att Hagamannen representerade socialdemokraterna.

Om det upprepade gånger hade hänt att socialdemokrater hade våldtagit kvinnor som hämnd för att de t.ex. var moderater, ja då hade man nog ifrågasatt det också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Vilket nonsens, så komiskt att du och dina jämlikar vill beskylla mångkulturen för varenda sak som är fel med Sverige. Att använda mångkultur som en anledning till varför en ung man går och hugger ner folk på en skola, ja, det visar vilket vidrigt kräk du är.

Det är väl klart att detta är ett resultat av motsättningar, verkliga eller upplevda, mellan människor av olika etnokulturellt ursprung? Jag håller med om att detta är Lövens och regeringens ansvar, denna jävla "utmaning" som de tvingar på folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zachariah
Vad vet vi egentligen om Anton Lundin Pettersson?
Känns som att det finns extremt lite fakta om honom och vem han var som person. Trollhättan är inte gigantiskt, så någon måste väl veta något?

Det är precis samma sak som jag funderar på. Finns det någon info om honom? Det lilla som finns är ungefär lika lite som det fanns om Brejvik. I stort sett ingenting. Att det inte finns några andra bilder på honom än facebook bilden och den när han är utklädd....att han inte verkar ha haft några vänner är också konstigt.

Är det någon som har någon riktig info om honom?
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
IKEA fick inte samma exponering.
Vilket är skitsnack, det var en världsnyhet och nyheten mjölkades torr även här i Sverige i veckor.
Problemet är att de anonyma-debattörerna var aldeles för upptagna i sina meta-diskussioner för att följa nyheterna världen över.

Visst fick den exponering och jag opponerar mig inte mot det när det hände.
Det jag opponerar mig mot var den knapphändiga mediala bevakningen när det, förra veckan, framkom att allting var planerat och att motiven till dådet var av rasistiska skäl då han valde offren för att man såg "vita" ut.
Inga fackeltåg mot rasismen, inga ledarskribenter som ojade sig över att en moder och son mördades på grund av en gärningsman som nekades asyl bestämde sig för att knivhugga dem, inga högljudda krav på att folk som nekas asyl bör också lämna landet omgående, antingen frivilligt eller med våld.

Vi går lite för mycket OT här så kommer inte fördjupa mer om detta, kan ta detta över PM om du vill. Och om du inte förstår som du beskriver det, min rinkebysvenska, så ber jag om ursäkt, jag är utlänning och behärskar tydligen inte det svenska språket.
Senast redigerad av Glaucius 2015-10-23 kl. 14:00.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Hemskt brott av en person som bevisligen blivit uppeldad av all hets mot blattar senaste året. Det intressanta i detta fall är att SD lobbyisterna direkt kopplar in sin stora forum-apparat för att göra lite "damage control". Direkt ska man avdramatisera den rasistiska kopplingen genom att a) helt utan belägg påstå att han är psykiskt sjuk/hög och b) jämföra med dåd utförda av blattar.

Detta handlar inte om blattar vs svenskar, det handlar om hur vidrigt våldsamma SDare och deras politik är i grunden. Parallellen med Ny Demokrati är slående, då samma typ av bränder och våldsamhet förekom.

SD är en cancersvulst som sprider sig i landet och gör våra svaga unga män våldsamma och hatiska mot människor som är mörkare än vad de själva är. GM är såklart själv ansvarig för sina handlingar men han påverkas givetvis starkt av hetsen från SD. Han som många andra unga svenskar.

Fast med det resonemanget kan man lika gärna säga att dådet är sjuklöverns fel. Hade de inte släppt in så många invandrare här, så hade inte de upprörda stämningarna behövt piskas upp heller. Själv tycker jag att det är uppenbart att detta är ett vansinnesdåd av en förvirrad gärningsman, och att det är väldigt fult att försöka politisera det överhuvudtaget.
Citera
2015-10-23, 13:58
Medlem
Folk här inne borde chilla lite. Ocoolt att stressa upp sig så mycket. Gå ut och ha en skön eftermiddag i solen i stället.
Citera
2015-10-23, 13:59
Medlem
Pagancalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Här har vi FB-klassikern, när en etniskt svensk person mördar, ja, då klassas denna som "psykiskt labil". När det är utlänningar, ja, då är de "lustmördare".

Citat:
36-åringen skulle avvisas
Attacken inträffade på varuhusets nedre plan.

Den huvudmisstänka 36-åringen skulle avvisas med omedelbar verkan från Sverige. Nu utreder polisen om det finns ett samband mellan avvisningsbeslutet och det gåtfulla dubbelmordet.

Enligt Fredrik Bengtsson, presschef på Migrationsverket var 36-åringen på ett möte på Migrationsverkets kontor i Västerås bara timmar innan morden inträffade.

– Vi träffade sökande på förmiddagen den 10 (augusti reds. anm.) och hade en kontakt med honom på kontoret i Västerås, säger Fredrik Bengtsson.

Han uppger för Aftonbladet att man under mötet behandlade 36-åringens utlämningsärende.

– Det är personliga uppgifter som vi inte kan gå in på av sekretesskäl.

Enligt uppgifter från Migrationsverket som Expressen tagit del av hade 36-åringen fått sin ansökan om uppehållstillstånd avvisad den 16 juli och delgavs muntligen den 27 juli.

"Omedelbar avvisning till Italien" uppger myndigheten att det tagits beslut om.

– Beslutet var att personen skulle återsändas till Italien där han redan har ett uppehållstillstånd, säger Fredrik Bengtsson.

http://www.expressen.se/nyheter/ikea-varuhus-i-vasteras-avsparrat/

Tror du att det är en slump eller? Han hade för fan uppehållstillstånd i Italien.
Citera
2015-10-23, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast med det resonemanget kan man lika gärna säga att dådet är sjuklöverns fel. Hade de inte släppt in så många invandrare här, så hade inte de upprörda stämningarna behövt piskas upp heller. Själv tycker jag att det är uppenbart att detta är ett vansinnesdåd av en förvirrad gärningsman, och att det är väldigt fult att försöka politisera det överhuvudtaget.

Ursäkta mig, men man "behöver" aldrig piska upp en stämning där folkmord anses okej.
Citera
2015-10-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11
Ditt inlägg går inte att ta seriöst, först säger du att du inte är rasist sen visar du ditt hat för alla muslimer?

Two-faced much?

Han skrev ju ett väldigt vettigt inlägg. Muslimer är dessutom ingen ras, det är en religionstillhörighet. Du säger väl inte att folk som är kritiska mot kristendomen är rasister?
Citera
2015-10-23, 14:00
Medlem
Veniconess avatar
En tragiskt händelse där tankarna särskilt går till GM:s familj som nu får leva med denna stämpel för resten av livet. Tror dock att denna attack ger uttryck för den desperation hela svenska folket nu känner när de ser sitt land översvämmas och våldtas av samvetsbefriade djur som inte vill något annat än att utnyttja och pissa på det land och folk som tar emot dem och räcker dem en hjälpande hand.

Tyvärr så leder nog inte denna attack till någon förbättring utan daltandet och skönmålandet av dessa element kommer sannolikt intensifieras ännu mer ifrån vår sinnessjuka regerings sida.

Tänd ett ljus för GM ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in