2015-10-23, 13:11
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag ska erkänna att jag aldrig har varit i Trollhättan och än mindre ha någon kunskap om staden eller skolan i fråga. Så du har säkerligen rätt.

Sverige vet du väl antagligen en del om dock.

*det är mest allmänsvensk fakta
Senast redigerad av foool13 2015-10-23 kl. 13:14.
Citera
Medlem
enaxtrolls avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/815224-anton-lundin-petterssons-skolattack-fangades-pa-film

kan man på nåt tag få tag på dessa filmer?
Citera
Medlem
MelTorments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Ja, faktiskt de är hjältarna i det här dramat.

Sen att du pissar på polisen beror helt och hållet på att du själv är kriminell.

Nej, man är ingen jävla hjälte bara för att man gör det som förväntas av en.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Har snorungen lämnat något manifest likt hans hjälte Anders Breivik ?

En fråga angående Nationella/Sverigevänliga/Rasistiska brott.

Alla som är äldre än 30 år.
Minns ni dom senaste två gångerna den nationella/sverigevänliga rörelsen i stort sätt dog/gick under jorden ?

Det började med gnäll i media om att blattarna snor våra jobb, blattar som kommer får en märchaa och en fin lägenhet men vi svenskar får ingenting. Sedan började flyktingförläggningar att brinna. Därefter var det några "nationellt sinnade" personer som mördade lite bögar och invandrare. Dödsstöten för rörelsens tillväxt var när hatet skapat en mördare. Lasermannen och nu Starwars nörden.

Nu tror jag inte den nationella rörelsen kommer dö ut idag, men jag tror att medvinden som länge har blåst är på väg att vända. Igen. Men räds inte, den kommer tillbaka om 10 år igen. Cykler.

Snart är det fult att vara svensk igen, vilket är synd.
Jag som älskar mitt land och mitt folk men som inte har ett skit med någon rörelse att göra får betala priset. men känner på mig att media-propagandan och online hat-propagandan redan nu bygger på en ny mördare. Det finns många imbeciller i sverige som tycker att mord och våld mot oliktänkande är den rätta vägen.
Citera
2015-10-23, 13:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Då är det säkert en deprimerad individ, som inte såg någon annan utväg än att hitta på något som folk kommer ihåg honom efter.

Ja att han inte fått den hjälp han önskade från psykvården. Förmodligen någon bakomliggande diagnos också.

Var på aftonbladet tv nyss om hur polisen förhörde barnen, rätt intressant. Tanken slog mig igår hur de går till eftersom det är barn och hur mycket de verkligen kan förstå av händelsen. Många trodde ju att det var ett halloween firande. Som barn/ung har man även svårt att förstå sådan "ondska" och allt bakomliggande av en sådan här fruktansvärd händelse.
Citera
Medlem
enaxtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ortmos
Har det ännu inte kommit ut några filmer från dådet?

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/815224-anton-lundin-petterssons-skolattack-fangades-pa-film
Citera
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Jag såg att någon skrev en intressant sak på brottcentralen aftonbladet.
På senaste programmet av Veckans brott så tog dom upp hur svensk polis ska agera vid en attack på en skola, Och nämnde att vi varit förskonade från detta, 4 dagar efter programmet sker detta!? Precis som den personen skrev så tror även jag att det triggade Anton.

Vad tror ni?

Ja, det som triggade honom var antagligen de senaste palestinska knivattentaten mot judar i Israel. Det har funnits flera såna videos på Liveleak som visar hur palestiner jagar judar med kniv och sedan skjuts till döds. Den andra triggern var såklart SVT som gav honom iden att angripa en skola.
Citera
Medlem
Laidfronts avatar
Det är väl klart som korvspad att den s k sverigevänliga rörelsen bär ett visst ansvar i det här fallet. Varenda "sverigevän" som inte tar avstånd från den typen av handling vi såg igår bär skuld.

Men den som bär det största ansvaret är såklart gärningsmannen. Det är bara en kall människa som kan genomföra detta. Och det är bara kalla människor som försvarar eller på något sätt förminskar allvaret i attacken.
Citera
2015-10-23, 13:13
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
IKEA-morden fick jävligt stor uppmärksamhet i media, vad snackar du om?

Håller med, IKEA-morden stod det om i flera dagar framöver. Skillnaden är dock att man var inte snabb med att poängtera att det gjordes på grund av rasistiska motiv. GM visade sig knivhugga modern och sonen för att man såg "svenska" ut.
Det är lika mycket ett hatbrott som det här. Terroristbrott vet jag däremot inte om man kan kalla detta för.
Citera
2015-10-23, 13:13
Medlem
Ortmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enaxtroll
Jag ser inga filmer där...
Citera
2015-10-23, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ja, men kom igen då! Rutan klockan 18. Se till att du är där.

Nån som har fler uppgifter kring fynden i bostaden?
Bra svar. Hade du sagt detta irl hade jag varit på plats där och gjort min grej, oavsett utgång hade jag skakat din hand efter pga det är så svennen borde tänka och göra.
Citera
2015-10-23, 13:14
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enaxtroll

kan man på nåt tag få tag på dessa filmer?
Inte en chans att svenska polisen kommer släppa dessa filmer offentligt. Möjligtvis att vi kommer få se några sekvenser på GM, men inget med blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in