2015-10-23, 13:21
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men om hon legat i bilen bör det ha funnits gott om spår, och det är jäkligt svårt att städa bort allt.

Man kan nog förutsätta, att kriminalteknikerna gått igenom bilen med lupp, millimeter för millimeter.

Tror snarare på detta:

Jag tror inte på flera inblandade. Occams rakkniv säger att det är en alldeles för långsökt hypotes. En mycket enklare förklaring är att han lindat in kroppen i någon form av presenning eller liknande. Det är ju också troligt utifrån att han bör ha haft intresse att dölja det han fraktade vid ilastning och urlastning. Emballage i kombination med viss rengöring räcker för mig mer än väl till att förklara bristen på spår i bilen.
2015-10-23, 13:21
Medlem
Bland det jävligaste jag någonsin läst om. Kan inte blir tal om annat än livstid och utvisning för NB. Förmodligen bad han om hjälp med något ch Lisa svarade "Ja det är klart". Sen blev hon överfallen och upphängd mot en vägg i den där ladan. Frågan är om han runkade innan eller efter dådet. Runkning före kan ha gjort honom avtrubbad och därför våldtog han inte henne. Eller så har han runkat under/efter mordet. Sjuk jävel.
2015-10-23, 13:22
Medlem
Advokaten påstår att han har alibi av bror o fru?
Medlem
Tar tillbaka de jag skrivit, han har inte genomgått en rättspsykiatrisk undersökning, men de kommer ju antagligen ske
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stassi
När Lisa Holm hittades hade hon följande kläder på sin kropp:
– Trosa, satt nere runt smalbenen
Jeans med bälte, satt runt smalbenen
– Träningsbyxor, satt runt smalbenen
– Skor, Nike, satt på fötterna
– Två par strumpor, ett par grå och ett par svarta
– BH
– Svart tröja

Över henne låg det slängt
– Tröja/kofta, stickad grå/vit
– Blå jeans
– Svarta arbetsjacka

Mitt fetade: Är de blå jeansen BO's? Hade hon haft med sig ett par extra jeans när hon gick från jobbet? Och hade GM i så fall tagit med sig extrajeansen hela vägen från att hon togs till fånga till att hon hittades? Märkligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gogh
Jag tror du kan vara ganska lugn, Nb:s advokat har nog kollat igenom den noggrant.

Nej, men jag vill göra en egen bedömning så klart.
Medlem
ME077s avatar
Så frun ger honom alibi.. trots att hon fått veta vad han misstänks för.. Då måste hon ha ett lättare förståndshandikapp, alt vara lika perverterad själv.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
MGM har närmat sig en annan kvinna för att fråga om vägen dagarna innan.

Den kvinnan skall vara glad hon lever idag.

Hon lär ju vara efterklok också och känna en jävla ångest över att hon inte tipsade polisen. Ingen hade kanske agerat ändå, men hade i alla fall varit en förvarning. Nu tog han ut djuret inom sig på någon annan istället och det blev stackars Lisa.
2015-10-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Med största sannolikhet har han gjort detta tidigare men inte på svensk mark.

Jag tror det också, det känns alldeles för extremt för att vara ett första grovt brott. Det hade varit väldigt intressant och får veta var han har befunnit sig de senaste 15 åren.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: hade hon haft med sig ett par extra jeans när hon gick från jobbet? Och hade GM i så fall tagit med sig extrajeansen hela vägen från att hon togs till fånga till att hon hittades? Märkligt.

Kan ju vara jeans som funnits i boden sedan tidigare.
Likaså arbetsjackan.
Medlem
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201510/phpdpzfizskarmavbild_2015-10-23_kl.png

Citat:
På röret där misstänker man att Lisa Holm hängdes. Pilarna visar att man hittat hårstrå från Lisa Holm samt blod från den misstänkte 35-åringen. Vid slangarna till vänster hittades Lisa Holms örhänge.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Då borde det finnas massa fler spår överallt, dna i bilen, på kroppen osv.
Dom hittade inget DNA i bilen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in