2015-10-23, 13:03
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Det jag hörde nyss på aftonbladet tv var att gm ville bli skjuten av polisen, ett slags självmord alltså.

Då är det säkert en deprimerad individ, som inte såg någon annan utväg än att hitta på något som folk kommer ihåg honom efter.
Citera
2015-10-23, 13:03
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Har han gått på skolan innan? Tänker mest om han blivit mobbad eller något.

Han har vad jag förstår ingen koppling överhuvudtaget till skolan.
Det finns 2 (eller 3) skolor som ligger i närheten av hans hem som borde ha varit mer tänkbara mål om han var ute efter att hämnas.
Citera
2015-10-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
GM, rasist, nazist, högerextrem, våldsdyrkare, TV-spelare; SD:t; vi drar alla över samma kam! Samma skit allihop!

Japp, det är ju slående hur alla rasister är noggranna med att påpeka alla invandrare är individer och har egna personligheter medan deras motståndare bara använder grova generaliseringar och klumpar ihop folk i grupp.
Citera
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestle
Vet någon om alla de som dog var muslimer?
Får du stånd om jag säger att alla var muslimer?
Citera
Medlem
Såg nyss att det tydligen ska finnas en film från övervakningskamera som visar när han går till attack.

Någon som har länk eller liknande till den?
Citera
2015-10-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Får du stånd om jag säger att alla var muslimer?

Om det är fallet så borde han få en hedersbegravning.
Citera
2015-10-23, 13:05
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Det vet jag inte. Jag vill bara påpeka att även om 98% var av utländsk härkomst så kan jag också se det som troligt att han går förbi personer som har vit hy och inte ser ut som en person från Mellanöstern.
Men som du säger, det kan nog inte ha varit särskilt många som han behövde ignorera om han var ute efter folk som såg ut som utlänningar.
Du förstod uppenbarligen inte att jag visste detta innan.. Geografi, kultur, invandringsmönster etc. Och så pass ljusa flyttar det inte in nuförtiden. De sista 10 åren. Det är inga arbetskraftsvandrare från Grekland etc, det är inte ens några ljusa kristna ifrån Libanon etc.

Och han hade antagligen hyfsat koll på detta och vilka som gick i skolan.. Syrier, Irakier, "kurder", Somalier, Eritreaner, "Afghanistan" (fd. ryska republiker), Några "statslösa" Palestinier ifrån jordanien, Libanon. (kvotflyktingar), "flyktingbarn" ifrån Nordafrika.

Det springer inte runt massa "ljusa" personer där.
Assyr/Syrianer är väl dom ljusaste..
Citera
2015-10-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Vad tror ni sker härnäst. Nu var det en rasist/nazists/Främlingsfientlig ung man som hoppa på ett gäng invandrare å döda dom... Kommer det komma hämndattentat nu av sjuka islamister som anser att det är "öga för öga" ? Hur sjukt det än låter så kan de ju hända..

Finns nog många som går i dom tankarna och med den potentialen, läskigt.
Citera
2015-10-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Så dom ska få hjältestatus för att dom bestämmer sig för att lämna fikat och faktiskt göra sitt jobb för första gången på flera dagar?

Ja, faktiskt de är hjältarna i det här dramat.

Sen att du pissar på polisen beror helt och hållet på att du själv är kriminell.
Citera
2015-10-23, 13:07
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Japp, det är ju slående hur alla rasister är noggranna med att påpeka alla invandrare är individer och har egna personligheter medan deras motståndare bara använder grova generaliseringar och klumpar ihop folk i grupp.

Det var ju precis det som var min poäng! Det är likadant på båda kanterna.
Citera
2015-10-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Fattar inte varför detta fått så stor uppmärksamhet i media liksom IKEA-morden var ju lika hemskt det men det var inte alls samma rapportering. Är det bara för att media är PK?

En kombination av pk-media och att attentatet skedde på en skola. Detta är inte överdriven mediarapportering direkt men det var mycket tyst om IKEA-morden kan man tycka.
Citera
2015-10-23, 13:08
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkasus
Finns nog många som går i dom tankarna och med den potentialen, läskigt.

Ja, efter IKEA-morden var det medialt fokus på invandrares rädsla för hämndattacker. Nu är det dödstyst om svenskarnas rädsla för hämndattacker från hatiska och rasistiska invandrare. Situationen är livsfarlig just nu. Mångkulturen riskerar alltid att explodera i dödliga etniska, kulturella och religiösa konflikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in