2015-10-23, 11:30
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Du får avvakta polisutredningen, det har polisanmälts.

Hur fick du reda på detta då?
Citera
2015-10-23, 11:30
Medlem
Nu slår samtliga PK-medier på stora trumman, dom kommer att hetsa varandra till ett helt otroligt mediedrev i detta ärende.
Vad är det egentligen för fel i huvudet på Oisin Cuntwell?
Nu är skolmorden tydligen ett terrorbrott helt i jämförelse med ABB...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21634251.ab

Varför kategoriseras inte IKEA-morden som "hatbrott" när skolmorden gör det?

Jag kan förstå att skolmorden kategoriseras som "hatbrott" om GM enbart riktade in sig på en annan etnicitet än sin egen, och mördade sina offer pga detta.
Som det nu verkar så är det en svensk och en invandrare som dött.

I IKEA-morden var båda mordoffren av differentierad etnicitet jämfört med GM, som utförde sina handlingar pga hat mot nationen och svenskarna som inte godkände hans asylansökan.
Hur kan detta inte kategoriseras som ett hatbrott om nu skolmorden gör det?
Citera
2015-10-23, 11:34
Medlem
SR77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nej, du får googla själv. Det har fascinerat mig att "fel plats" för media verkar inkludera ALLT inkl. offrets eget vardagsrum.
Du kommer med ett påstående om en artikel. Men du kan inte länka och du ber mig googla för att ta reda på om den överhuvudtaget finns.
Så då var det som jag trodde alltså. Skitsnack.
Då e det konstaterat.
Citera
2015-10-23, 11:34
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Du kan ju leta här efter något avståndstagande från vare sig anlagda bränder eller terroristangreppet igår.

https://sd.se/

Du är inte den skarpaste kniven i lådan det förstår man ju. Men på vilket sätt och varför menar du att Åkesson ska ta avstånd från nedbrända asylboenden och darth vader ,mördare? Står det i SDs partiprogram att man ska bränna ner asylboenden och döda småbarn när man är iklädd mantel och Darth Vader-mask? Tror du att alla som sitter i fängelse röstar på SD? Lär ju finnas en hel dl mördare, pedofiler, nekrofiler osv som röstar på moderaterna eller sossarna. Enligt din retorik så bör alltså Svetsarn ta avstånd varje gång en pedofil begår ett brott?
Citera
2015-10-23, 11:35
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Nu slår samtliga PK-medier på stora trumman, dom kommer att hetsa varandra till ett helt otroligt mediedrev i detta ärende.
Vad är det egentligen för fel i huvudet på Oisin Cuntwell?
Nu är skolmorden tydligen ett terrorbrott helt i jämförelse med ABB...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21634251.ab

Varför kategoriseras inte IKEA-morden som "hatbrott" när skolmorden gör det?

Jag kan förstå att skolmorden kategoriseras som "hatbrott" om GM enbart riktade in sig på en annan etnicitet än sin egen, och mördade sina offer pga detta.
Som det nu verkar så är det en svensk och en invandrare som dött.

I IKEA-morden var båda mordoffren av differentierad etnicitet jämfört med GM, som utförde sina handlingar pga hat mot nationen och svenskarna som inte godkände hans asylansökan.
Hur kan detta inte kategoriseras som ett hatbrott om nu skolmorden gör det?

Du glömde terrorbrott.

Det är inte terrorbrott för att gärningsmannen var svensk.

IKEA-morden var inget terrorbrott för att gärningsmannen inte var svensk.

Och, innan någon får en stor knöl på sina trosor, så är jag sympatisör med KD.
Citera
2015-10-23, 11:36
Medlem
Drevet i våra dagstidningar är helt sanslöst, killen var en enstöring som säkert inte mådde bra. Vem vet, han kanske hade blivit mobbad eller rånad av invandrargäng. Det finns inte sällan en orsak till att en människa flippar ur på detta vis. Men... att kalla det han har gjort som terrordåd är helsjukt. Terrorister styrs av an stark ideologi/övertygelse och gör välorganiserade dåd.
Han var en sjuk person, det är allt !
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Diskutera brottet.
Och vem fan är rädd för dig?
PM:a om du vill ngt.
Din mor är oren.
[Svenne]

Men fan det räcker hörru! Det var fräckt sagt av dig, inte alls schyst!

[/svenne]
Citera
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Du kan ju leta här efter något avståndstagande från vare sig anlagda bränder eller terroristangreppet igår.

https://sd.se/

Vore trevlig om parasiter som du kunde sluta förpesta tråden med trams om att SD ligger bakom diverse brott som inte ens har med trådens topic att göra.
Citera
2015-10-23, 11:37
Medlem
Varför diskuteras inte Veckans Brotts ansvar som triggare?

Stort inslag om skolskjutning i tisdagens program.

Programmakarna bör nog känna sig lite kymiga idag.

Men vad ska dom göra? Programmet går ju ut på att gotta sig i brott på bästa sändartid.

Men kopplingen mellan tisdagens avsnitt och torsdagens dåd var bland det första jag reflekterade på.
Citera
2015-10-23, 11:38
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Det fanns svarta hjälmar http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=47219

Jag tror jag har mer koll både på Star Wars och andra världskriget än dig.

Trench coat är rakt översatt skyttegravsrock och alltså ett militärt plagg som naturligtvis användes flitigt även av tyska armén i andra världskriget.

Någon kappa/mantel ser jag inte till och tar det som hörsägen tills vidare.

Ok, jag visste inte att det fanns svarta hjälmar faktiskt. Du har säkert mer koll på andra världskriget än vad jag har, jag är absolut ingen MÖP. Star wars däremot behöver man inte vara insatt för att veta hur darth vader ser ut. Det räcker dessutom med en enkel googling om man nu inte vet det.

Trenchcoats hade man väl framförallt i första världskriget, inte andra? Det var väl officerare som hade trenchcoats i så fall, övriga hade väl vanlig uniform? Hans trenchcoat ser ju oavsett ut som någon typisk emo-utstyrsel.

Någon kappa/mantel går givetvis inte att se eftersom han inte står med ryggen mot kameran, men det stod i någon av artiklarna som publicerats. Sen är det givetvis möjligt att det inte är sant, det kan vi omöjligt veta. Lika lite som vi kan veta att det är sant att han lyssnade på metal eller vad som helst som vi inte har fysiska bevis på.
Citera
2015-10-23, 11:39
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Gott om empati har jag för dem som förtjänar det, men när svennen lider och inte gör nåt åt saken förutom att se upp till ALP och skriva på flashback så glädjer det mig när fall som Lisa Holm dyker upp

Du har empati och det glädjer dig när folk blir mördade!

Kryp tillbaka ner i det råtthål där du kom upp ifrån!
Citera
2015-10-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Är det lag på att svennar ska vara fega? För det kan man nästan tror hörrudu! :P Så jävla gött när det är sent ute och svennar går förbi mig utan att ens våga kolla på mig Är det lag på det hörru?

Ironin flödar när man inte bor i sitt ursprungsland och kommer med ett sådant uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in