2015-10-23, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Fast svennar biter inte tillbaka, de sitter mest där och gråter och fortsätter leva i misär och rädsla

Och blattar går i grupp för att dom har små kukar...
Citera
2015-10-23, 11:19
Medlem
Haha era jävla rikspuckon som blandar in politik i ett vansinnedåd!

Kan en människa hugga svärd mot skolelever så kan ni väl själva förstå att detta är en psykopat?

Tror inte "SD" har hjärntvättat någon till att hugga ner invandrare på skolor Hur dum får man bli.

Varför skulle SD ens vilja det för? Ni har verkligen en snedvridenbild av samhället

Jag är själv sverigedemokrat och jag lider med alla hans offer som har... wait for it! Invandrarbakrund! Holy shit sdare bryr sig tydligen om invandrare och inte bara svenskar

Sorry om jag har raserat eran världsbild men sd handlar inte om att döda invandrare eller att man ogillar dom. Handlar om att ha ett fungerande samhälle. Vilket vi tydligen inte har.
Citera
2015-10-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
Tror ni vi kommer se hämnd attacker nu på etniska svenskar? Vilket skydd får dessa i Trollhättan efter denna händelse?

De som inte är etniska svenskar är kloka nog att förstå att detta var en
galnings verk och det finns ingen anledning till oro.
Citera
2015-10-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Sd i tibro har ju mer eller mindre försvarat gärningen med att det är
Fel på invandringen och att människor tvingas till drastiska åtgärder

Är du helt dum i huvudet eller vilket jävla nonsens
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Svart hjälm och svart mask, trenchcoat, kappa och svärd. Det finns absolut ingenting som liknar nazistattiraljer förutom formen på hjälmen, färgen är däremot fel. Det är helt jävla absurt att påstå att han skulle vara utklädd som nazist.

Han har väl, i brist på en darth vader kostym, tagit vad han hade.

Det fanns svarta hjälmar http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=47219

Jag tror jag har mer koll både på Star Wars och andra världskriget än dig.

Trench coat är rakt översatt skyttegravsrock och alltså ett militärt plagg som naturligtvis användes flitigt även av tyska armén i andra världskriget.

Någon kappa/mantel ser jag inte till och tar det som hörsägen tills vidare.
Citera
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Om de hade tagit avstånd från politiskt våld så hade vi inte haft anlagda bränder och terrorbrott som det igår. Det är en naturligt följd av deras retorik.

Va? SD tar ju bevisligen avstånd från politiskt våld.
Tror du alltså att allt som krävs för att slippa politiskt våld är att riksdagspartier tar avstånd från det? Det är ju helt verklighetsfrånvänt.
Citera
2015-10-23, 11:21
Medlem
Man kan fråga sig vad det är för samhälle som håller på att växa fram? Vad är det politikerna vid maktens grytor har skapat de senaste 15 åren, särskilt de 8 senaste åren?

Det har nu inträffat 2 st rasistiska, offentliga och spektakulära dubbelmord.

Det första på Ikea, där gärningsmannen, en asylsökande, valde ut sina offer baserat på hudfärg/etnicitet.
Det andra är denna händelse, där man högst troligt kan misstänka en rasistisk radikalisering.

Vad händer med "låt gå" samhället där vi inte kan ta hand om människor på ett riktigt och korrekt sätt? Vad sker med människor i frustration där samhällets system - migrationsverk, polis och psykvård - misslyckas genom resursbrist? Vad sker med ett samhälle som slits isär av individualism, rotlöshet och brustna drömmar?

Håller fördämningarna i vårt välfärdssamhälle på att brista?
Senast redigerad av Maddji 2015-10-23 kl. 11:24.
Citera
2015-10-23, 11:22
Medlem
ArneIIIs avatar
Ni lägger så stor vikt vid "I am your father". Polisen har klart och tydligt sagt att han attackerade första bästa person som konfronterade honom vilket var elevassistenten (som hade utländsk härkomst). Sedan gick han runt på skolan med blod på svärd/kniv eller vad det nu var. Elever stannade och ville ta kort med honom (nära Halloween) någon kanske sa: Du ser ut som han i Star Wars, kan du inte säga så där som han säger. Vi vet inte allting men det är inte speciellt konstigt att han har gjort en egenkomponerad dräkt med paintball-mask, rock och hjälm...ett hopkok av det han hade utan större eftertanke.

Det vi vet är att han åkte till en skola med en väldigt hög andel invandrare och att polisen bedömer det som ett hatbrott. Innan jag vet något mer utgår jag ifrån att personerna i första hand attackerades för att de var invandrare.
Citera
2015-10-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Dumheter. SD har inga fotsoldater som blint följer order. Du förölämpar 1-2 miljoner röstare med ditt inlägg.

SD lägger ut listor med planerade flyktingbostäder. Flyktingbostäder brinner.
Citera
2015-10-23, 11:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Ni lägger så stor vikt vid "I am your father". Polisen har klart och tydligt sagt att han attackerade första bästa person som konfronterade honom vilket var elevassistenten (som hade utländsk härkomst). Sedan gick han runt på skolan med blod på svärd/kniv eller vad det nu var. Elever stannade och ville ta kort med honom (nära Halloween) någon kanske sa: Du ser ut som han i Star Wars, kan du inte säga så där som han säger. Vi vet inte allting men det är inte speciellt konstigt att han har gjort en egenkomponerad dräkt med paintball-mask, rock och hjälm...ett hopkok av det han hade utan större eftertanke.

Det vi vet är att han åkte till en skola med en väldigt hög andel invandrare och att polisen bedömer det som ett hatbrott. Innan jag vet något mer utgår jag ifrån att personerna i första hand attackerades för att de var invandrare.

Men varför tog han kort med dem istället för att hugga de också?
Citera
2015-10-23, 11:24
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
SD lägger ut listor med planerade flyktingbostäder. Flyktingbostäder brinner.

Källa tack.
Citera
2015-10-23, 11:25
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Men varför tog han kort med dem istället för att hugga de också?

Givetvis en relevant frågeställning som vi troligen aldrig kommer få svar på.
Om hans enda plan var att slå ihjäl så många invandrare som möjligt, varför tog han inte kål på fotografen och de två personerna som fotograferades med honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in