2015-10-23, 11:05
Medlem
Har inte åklagaren vid flera tillfällen tidigare sagt att mordet INTE har sexuella förtecken?
2015-10-23, 11:06
Medlem
Vad i allt detta säger att han inte hittat henne hängd i lada (självmord) Fått panik då det är hans arbetsplats. Rädd för att bli beskylld. Och i chocken skurit ned henne och gömt liket. Tejpen för att minimera kroppsvätskor. När chocken lagt sig vet han att han gjort fel och fortsätter hålla käften.

Nu har jag inte läst fupen. Men finns det bevis att detta scenario inte har hänt så har jag svårt att se att han döms för mord eller vållande. Däremot brott mot griftesfriden.
2015-10-23, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Har inte åklagaren vid flera tillfällen tidigare sagt att mordet INTE har sexuella förtecken?
Nej.
2015-10-23, 11:07
Medlem
(Detta kanske redan är svarat på tidigare i tråden men orkar inte gå igenom alla 1000sidor)

Vad kom man igentligen fram till gällande Youtube-filmen?
Medlem
Men hur kan man veta att han dragit upp och ner kläderna när han hängt upp henne? Eller missade jag nåt av vad åklagaren sa?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h1tl3r
Vad i allt detta säger att han inte hittat henne hängd i lada (självmord) Fått panik då det är hans arbetsplats. Rädd för att bli beskylld. Och i chocken skurit ned henne och gömt liket. Tejpen för att minimera kroppsvätskor. När chocken lagt sig vet han att han gjort fel och fortsätter hålla käften.

Nu har jag inte läst fupen. Men finns det bevis att detta scenario inte har hänt så har jag svårt att se att han döms för mord eller vållande. Däremot brott mot griftesfriden.

Hans DNA på insidan av hennes kläder? Hur hamnade det där då?
2015-10-23, 11:09
Bannlyst
Citat:

låter ju jättetroligt. Dessutom tagit av henne kläderna och sedan tryckt in henne i ett litet skåp med kraft.

Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Men hur kan man veta att han dragit upp och ner kläderna när han hängt upp henne? Eller missade jag nåt av vad åklagaren sa?
Dåren har säkert tagit bilder på förfarandet.

EDIT: Fast nej, då hade han nog varit ännu mer bunden till brottet och det hade inte varit ett indicieärende.
Medlem
develis avatar
Sla live
Citat:
Lisa Holm försvann efter avslutat arbetspass. Hon saknades omedelbart av familjen. det blir ett visst sök efter henne redan på söndag och natten till måndag. söket utökades under veckan. många letar efter henne. man gör en del fynd ganska tidigt i veckan. man hittar hennes handske i ladan. man hittar örhängen. sedan hittar man körkort, nycklar, bankkort, kvitton, mobilskal och liknande utmed en mindre grusväg i närheten av Blombergs egendom.
http://sla.se/skovde/2015/10/22/lisa-holms-misstankte-mordare
Citat:
På fredag seneftermiddag är missing people ute på sök och då kommer åtalade och hans bror, de uppger då att det redan är sökt i området och tycker att det är onödigt att söka igen. Missing people tycker att det är märkligt beteende och kontaktar polisen. Ganska snart hittar man mopedhjälm, jacka och öronproppar i en rishög på Martorp. Polisen söker i en bod 50 meter från där man hittat hjälm och jacka. Där hittas kroppen efter Lisa Holm.
Citat:
Finns dna i form av blod på Lisas jacka. Samt på hennes jeans. Likaså på hennes överdragsbyxor.
Senast redigerad av develi 2015-10-23 kl. 11:12.
2015-10-23, 11:10
Medlem
Citat:

Därför hennes byxor var neddragna och tröja uppdragen?
Senast redigerad av Spindelblomman 2015-10-23 kl. 11:13.
2015-10-23, 11:12
Medlem
PeterNosters avatar
Filmen från pizzerian finns.
2015-10-23, 11:12
Avslutad
Citat:

Men ögonen, näsan och munnen var tejpade? Sen huddna på 35åringen från Lisa ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in