2015-10-23, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Fyfan vilken panik pappan måste känt på söndagkvällen när han var på plats. Att veta att hon kanske fanns vid liv nånstans i närheten, men inte var han skulle vända sig. Vilken maktlöshet och frustration att stå där och känna att nåt hemskt händer ens barn, men att man inte kan göra nåt.

Går inte ens att sätta sig in i den panik han måste ha känt, just det med maktlösheten - att inte kunna göra något, att förstå att något hemskt händer - och inte kunna hjälpa sitt eget barn.

Och, det som hänt med Lisa, det obeskrivligt hemska - det kan ju aldrig gå att komma över, att ens eget barn blivit utsatt för detta genomvidriga dåd - att tänka på den dödsångest och totala hjälplöshet hon måste känt sista minuterna av sitt liv. Går inte att komma över sådana tankar.
2015-10-23, 10:52
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Tycker nog att hela begreppsapparaten kring "störning" är störd.

Ett naturligare sätt att ställa frågan kan också vara att kan man begå vissa handlingar utan att vara störd. Den som är djupt störd men vet om det och kan spela normal är den som också kommer längst i sin bana och definitivt är massmördare men kallas för statschefer eller annat. Stalin är väl bara ett exempel bland många som miljoner ha fått smaka på.

NB Förefaller ju tvärtom ha charmat de som gjorde personundersökningen och ha relativt vattentäta skott mellan avdelningarna i sin kannibala ådra, som inte direkt förefaller bekymra på annat sätt än att han åkte fast. Det tror jag nog men att han skulle vara "störd" i den meningen som ofta nämns är jag inte alls övertygad om.

VIlket har lett mig mot slutsatsen att begreppet störd är stört. Man kan helt enkelt inte begå vissa handlingar utan att vara störd & de mest störda som kan spela normala är de som hinner ställa till mest skada på bredden i längden. Därmed är det ju inte sagt att NB måste vara rasist för att han väljer ett svenskt offer när han inte valt någon av sin egna nationalitet dessförinnan. Men man kan ju undra vad mamman säger om det...

NORMALA MÄNNISKOR HAR MEDFÖDDA SPÄRRAR I HUVUDET SOM SÄGER ATT MAN INTE GÅR OMKRING OCH MÖRDAR ANDRA FOLK! Gör man det är man störd, så fick vi lära på Mentalskötarutb. jag gick. Handlingar kan begås av sluga normala människor och visst, de brukar komma långt i sin bana MEN till slut blir de övermodiga och tar för stora risker och bom så åker de dit. Ska man prata rasism, tjaa du se dig om i samhället, finns många svenskar som är emot sitt eget folk tja rasister om du så vill..... att han valde LH är för att han har sin drömprinsessa i visuella världen STARDOLL och på sin FB-sida, det är jag övertygad om. Kan stämma eller vad säge du? Snart börjar det och det enda man kan önska är att Lisa med familj får den upprättelse de har rätten till. Allt gott!
2015-10-23, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Blir han inte dömd har vi något fel på vårt rättsystem, DNA från Lisa på NB, NBs DNA innanför hennes kläder, blod utanpå hennes kläder....

Första statsmakten (riksdagen) kan införa odemokratiska uppgörelser, Decemberöverenskommelsen, och gå emot allt vad en demokrati stå för.

Andra Statsmakten ( rättsväsendet) kunde döma Tomas Quick bara för att de själva skulle få cred för att de minsann löste dessa fall...och inte sågs som ett gigantiskt misslyckande.

Det finns politiska förtecken då GM är en litauer. Om det är så att förbindelserna mellan länder är hotade så kan ett sådant här fall gå åt motsatt håll. Fast folket kräver att GM sätts dit i detta fallet så det är inte aktuellt här.
2015-10-23, 10:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Expressen erfar också att mordet skett genom att Lisa Holm Mordet blev upphängd i en snara i en lada, mitt emot kaféet i Blomberg.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21634477.ab

Hon blev tydligen hängd och då är det alltså sannolikt att de "repbitar" som hittats på annan plats fanns kvar efter att hon skurits ner.
2015-10-23, 10:54
Medlem
MrFolds avatar
Antecknat från TV4 (uppläsning av reporter):

GÄRNINGEN
- Mord genom hängning
- Tejpat mun/huvud/näsa/ögon
- Dragit ner upp kläder så att bröst och kön blottas
- Fört bort kroppen gömt i klädesskåp i arbetsbod på Martorp
- Våld/kraft få in kroppen i skåpet
Medlem
Antitrinitarians avatar
Hängd, tejpad över ansiktet, sen sexuellt förgripit sig (?), sen tryckt in henne i ett klädskåp.
Medlem
Shrinks avatar
HELT KLART LUSTMORD, LISA HÄNGD OCH TEJPAD!! Vilken djävul FY FAN!
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21634477.ab
Hon blev tydligen hängd och då är det alltså sannolikt att de "repbitar" som hittats på annan plats fanns kvar efter att hon skurits ner.
Tack. Med vad i helvete har GM sysslat med?!
2015-10-23, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nog borde de censurera obduktionsbilder och andra bilder på kroppen i det här fallet?
Jag minns ett par andra fall där man inte gjort detta, dock. T.ex Jenz Janson i Halmstad. Hoppas man slipper se sådana bilder den här gången.
Dom kommer inte visa några obduktionsbilder i den offentliga fupen.
2015-10-23, 10:55
Avslutad
Så mycket mer på tv4 än expressen, SVT, AB.
2015-10-23, 10:57
Medlem
Fy fan vilken sjuk jävel!! Men vem eller hur fick dem reda på hur det låg till? Pressade dem honom så pass som att han berättade sanningen tro?
2015-10-23, 10:57
Medlem
Axells avatar
Fyfan, även om man är relativt härdad med tanke på allt man har läst/sett genom åren så får detta mig att må riktigt jävla illa. Likt hon som talar på tv4-play har jag aldrig hört något liknande, detta är ju som taget från en skräckfilm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in