2015-10-23, 10:40
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det skulle vara livesändning från presskonferensen men jag hittar ingen länk på SVT eller SR! Någon som lyckats bättre?

Och de håller live på SN alltså Skövdenyheterna också
2015-10-23, 10:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok. Men jag tvivlar starkt.
Någon jurist i tråden kanske?
Men maila TR efter FUPen släppts så får du väl veta?
2015-10-23, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jojo, men läs vad jag skriver. Även jag tror att det är rätt man som är tagen! Men det är inte det SOLKLARASTE som du skriver. Annars hade åtal varit väckt för länge sedan.. Så frågan är väll vad det är du inte inser. Varför kan man kalla ett dömmande på incier för så säkert?
Du har inte varit med om så mycket på en GM.. men har du läst ett mordfall förut eller? Indicier är inte MYCKET att ha på fötterna. Men så pass många indicier är ju svårt att peka bort. Det håller jag med om!

Arboga-fallet dömdes på indicier..ett solklart fall utan tvivel.
Detta är säkert ännu mer säkrare..

Tom Quick dömdes för massor av mord fast det inte fanns några som helst DNA.. man hittade inte ens vissa lik ( Asplund)..ändå blev han dömd..

I detta fall finns massor med saker som styrker en fällande dom. Du behöver inte vara orolig. Tycker du inte DNA mellan GM/Lisa är bindande?
2015-10-23, 10:43
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Fyfan vilken panik pappan måste känt på söndagkvällen när han var på plats. Att veta att hon kanske fanns vid liv nånstans i närheten, men inte var han skulle vända sig. Vilken maktlöshet och frustration att stå där och känna att nåt hemskt händer ens barn, men att man inte kan göra nåt.

Ja , hela första veckan måste ha varit en total mardröm med försvinnandet , sökandet och sedan fyndet .
Stackars familj , och alla närstående .
2015-10-23, 10:43
Medlem
Antitrinitarians avatar
Hittades i ett skåp, sa de just på TV4.
2015-10-23, 10:45
Medlem
Blir han inte dömd har vi något fel på vårt rättsystem, DNA från Lisa på NB, NBs DNA innanför hennes kläder, blod utanpå hennes kläder....
2015-10-23, 10:46
Medlem
krackelerars avatar
Litauerns, gästarbetarens DNA på insidan av BO:s kläder som fanns på kroppen då hon hittades.
Litauern har aldrig sett eller träffat LH, ett jävla mysterium.
Försvarsadvokaten och litauern har noll trovärdighet i allt de framför och säger i rättegången.
Jag gissar att kroppen var svårt sargad under kläderna och att gästarbetaren är en sadist som plågade LH. Må han brinna i helvetet.
2015-10-23, 10:47
Medlem
Nog borde de censurera obduktionsbilder och andra bilder på kroppen i det här fallet?
Jag minns ett par andra fall där man inte gjort detta, dock. T.ex Jenz Janson i Halmstad. Hoppas man slipper se sådana bilder den här gången.
2015-10-23, 10:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Arboga-fallet dömdes på indicier..ett solklart fall utan tvivel.
Detta är säkert ännu mer säkrare..
Tom Quick dömdes för massor av mord fast det inte fanns några som helst DNA.. man hittade inte ens vissa lik ( Asplund)..ändå blev han dömd..
I detta fall finns massor med saker som styrker en fällande dom. Du behöver inte vara orolig. Tycker du inte DNA mellan GM/Lisa är bindande?

Morot i Thn. Men indiciemål ÄR luriga. DNA på kroppen är bindande till gärningen. Hoppas det är riktigt bra FU som nålar fast honom.
2015-10-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Blir han inte dömd har vi något fel på vårt rättsystem, DNA från Lisa på NB, NBs DNA innanför hennes kläder, blod utanpå hennes kläder....

Det är bara att invänta foliehattarnas expertis. De hittar säkert något halmstrå ytterligare.
2015-10-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nog borde de censurera obduktionsbilder och andra bilder på kroppen i det här fallet?
Jag minns ett par andra fall där man inte gjort detta, dock. T.ex Jenz Janson i Halmstad. Hoppas man slipper se sådana bilder den här gången.
det är 50 sidor med sekretess typ obduktionsmaterial osv
2015-10-23, 10:51
Medlem
MrFolds avatar
"Kan han inte förklara blir det fällande dom" (Målsägandebiträdet)

Jag tolkar det han säger som att det här i huvudsak är ett gediget indiciemål där det finns många omständigheter som sammantaget gör det orimligt att de skulle kunna hopa sig mot den misstänkte utan att han faktiskt vore skyldig till mordet.

Detta snarare då en urstarka och direkt bindande enskilda tekniska bevis (a'la fingeravtryck på mordvapen)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in