2015-10-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Och det där med musik, hur har folk ens hört det lol? Gick han runt med en bergsprängare eller tog han ur hörlurarna och lät några lyssna?

Svårare än att han använt en sådan här är det väl inte? Vittnen har faktiskt hört någon form av musik.

http://www.brc.se/hogtalare/jbl/jbl-micro-wireless-bt-port-hog/
Citera
2015-10-23, 09:34
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Aha, så det var en "Breivik" alltså? Ser ut så på tidningarna.

Tycker inte det finns så många likheter bortsett från rasistiska motiv.
Breivik var en kallblodig mördare som hade planerat dådet.
Den här killen verkar inte ha planerat det i särskilt hög grad och om hans önskan var att göra en Breivik så misslyckades han kapitalt. En vettig person med samma vapen hade kunnat göra betydligt mer skada än den här pojken som till och med lät sig fotograferas av elever på skolan.
Citera
2015-10-23, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, det har mig veterligen inte tidigare skett något dåd på en skola med flera döda.

Jag tror att i Göteborg handlade det om att det var ett väldigt våldsamt dåd, som var en del av en stigande våldsspiral. Statsministern åkte dit för att visa (för sina väljare) att "nu får det vara nog". Det var det han ville visa.

Förstås kan det finnas andra typer av våldsdåd där statsministern vill visa sig än "bara" på grund av att det är barn inblandade.

Edit: Sedan är det naturligtvis behändigt för regeringen att kunna visa sig i något annat sammanhang än i debatten om flyktingkrisen, men det är i sig inte så konstigt att de åker till Trollhättan.
Jag har aldrig hört statsministern slå ett trä för att "det ska vara nog" för någon gruppvåldtäkt. Det händer ju titt som tätt.
Nu förstår jag att statsministern inte kan yttra sig om varje våldsdåd/våldtäkt eller brott som begås i Sverige. Att man däremot väljer att fokusera på enskilda händelser som visserligen är hemska, istället för att ta tag i förekommande problem, är i min mening märkvärdigt.

Jag vet att du kommer att hävda att "det inte är samma sak" med mera. Du är beredd att försvara statsministerns val av "strider" till varje pris. Det är din demokratiska rätt att göra det. Jag hoppas bara på att du förstår det absurda i det hela.
Citera
2015-10-23, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Att polismännen sköt Anton och att han sedan dog är ganska naturligt med tanke på de beslut han hade tagit.

Är du säker på det? I Sverige är det så viktigt annars att spärra in alla idioter som begår mord så att skattebetalarna ska stå för notan gång på gång.. I USA är det vanligare att GM dödas.
Citera
2015-10-23, 09:35
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhyr
Om det är en samhällsfråga blir han klassad som terrorist, är det bättre tycker du?

Hur kan man så fatalt missförstå vad jag skriver?
Citera
2015-10-23, 09:36
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhyr
Om det är en samhällsfråga blir han klassad som terrorist, är det bättre tycker du?

Han ska bli stämplad som en dåre av media. Han valde ut sina offer med extrem noggrannhet
Citera
2015-10-23, 09:37
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddematte
Svårare än att han använt en sådan här är det väl inte? Vittnen har faktiskt hört någon form av musik.

http://www.brc.se/hogtalare/jbl/jbl-micro-wireless-bt-port-hog/

Hahaha men snälllla gick han runt med den i fickan? Eller hade han den i ena handen och högg med den andra? Ställde han ner den och drog på högsta volym och sen högg?

Så jävla korkat så det inte är sant, borde väll kommit fram i sånna fall, "jag trodde först det var en bomb men det var bara hemsk musik"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Med tanke på du har erfarenhet av att bo i invandrartäta områden så bör du också ha upplevt och noterat den stora rasismen hos invandrarna själva. Jag påstår inte att denna rasism riktar sig mot svenskar (även om viss del gör det) men mot andra invandrargrupper som man ser ner på.
Eller har du haft andra upplevelser än mig?

Skolinspektionens totalsågning av Kronan (Skolan i Trollhättan):

"Skolans arbete mot kränkande behandling är dessutom otillräckligt och det förekommer kränkningar mellan elever. Skolan är därmed inte en trygg plats för alla elever."

"Skolan har även brister i arbetet med att skyndsamt utreda och ge särskilt stöd till elever som behöver hjälp för att klara skolan. Skolan har haft hög personalomsättning i de klasser där situationen är allvarligast. Det förekommer att eleverna blir utan undervisning och att lärare tvingas undervisa flera grupper samtidigt. Det finns också brister i bland annat elevhälsans förebyggande arbete. Det är allvarligt eftersom många elever inte uppnår kunskapskraven i ett eller flera ämnen, och många är i behov av extra anpassningar och särskilt stöd."

http://www.skolinspektionen.se/sv/Om-oss/Press/Pressmeddelanden/Forelaggande-med-vite-for-grundskolan-Kronan-F-6-i-Trollhattans-kommun/
Citera
Medlem
Fem vänner på fejjan alltså? Förklarar ju att ingen som känner honom lämnat uppgifter kring honom här på fb. Snubben lär ju varit djupt sjuk i huvudet även om han lyckats dölja det för sin (lilla) omgivning.
Citera
2015-10-23, 09:38
Bannlyst
Suck, alla dessa "förklaringar" hit och dit. Antingen så är det sd som har piskat upp en hatisk stämning eller så är det 7-klöverns massinvandringspolitik som har fått grabben att brinna. Alltid ska våldsdåd förklaras med samhället eller politik för det kan ju OMÖJLIGT vara så att mördaren faktiskt har ett helt eget ansvar oavsett hur samhällsklimatet ser ut?
Citera
2015-10-23, 09:39
Medlem
enaxtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Fem vänner på fejjan alltså? Förklarar ju att ingen som känner honom lämnat uppgifter kring honom här på fb. Snubben lär ju varit djupt sjuk i huvudet även om han lyckats dölja det för sin (lilla) omgivning.

hade 26 vänner innan sen droppade det till 11 igår.
Citera
2015-10-23, 09:39
Medlem
Hur kan dom vara så säkra på att han valde ut folk utifrån hudfärg då 99% av eleverna var av utländsk härkomst?

Inga som helts diskussioner i media om vilka problem segregationen och för stor invandring skapar för samhällsproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in