2015-10-23, 07:41
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Jag tror att det handlar om att avsluta spekulationer. Så inte fel personer blir uthängd. Tänk scenariot att någon länkar en bild med namn på facebook. Här är aset. Snabbt att personen som är helt oskyldig blir lynchad av en arg mobb. När Anna Lindh blev mördad vart först fel person uthängd i pressen med namn och bild.
Det finns ett uppenbart allmänintresse. Det finns tydliga riktlinjer kring namnpublicering och det här är inte ens kontroversiellt, det är ett solklart beslut av Helin.
Citera
2015-10-23, 07:42
Medlem
ESS-Lunds avatar
Hat hör inte hemma i Sverige oavsett sändare eller mottagare.
Citera
2015-10-23, 07:42
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Torde vara hyfsat exceptionellt att en nordisk kille i denna ganska låga ålder ensam begår ett dylikt "vansinnesdåd". Tycks ligga långt utanför statistiken, men nya levnadsförhållanden ger nya resultat.

Det är onekligen en förändring i Sverige nu, jag misstänker att vi nått en "balanspunkt" där det väger över och i princip spårar ur. Som jag sagt tidigare, desperata människor är farliga människor.

Det har funnits en hel del vansinnesdåd av nordiska killar, så det här är knappast nåt nytt, och din "balanspunktsteori" är falsk.
Försök att ta in fakta utan att förvränga den till din politiska fördel, tack.
Citera
2015-10-23, 07:44
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Men om Eritrianen hade gått in och genomfört en massaker på nån brat-skola med högadel så hade det ändå inte varit hatbrott enligt Media. Förklara för mig varför inte döda etniska svenskar på Ikea var ett hatbrott. Varför skulle en skola ha mer symbolik med hat?
Eritrianen var förvirrad, fick precis ett beslut att bli avisad från Sverige, han tänker sig inte för han bara agerar impulsivt. Går till första bästa affär om har kniv och hugger ner några random personer.
Har det kommit fram att han hade nått emot svenskar, alltså att han motiv var att han hatar svenskar? dom har ju redan intervjuat.
Citera
2015-10-23, 07:45
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Frågan är fortfarande varför man ska bry sig om en död musse som hade 8 syskon? 2 st av Sveriges 10 miljoner människor dog, oj vilken katastrof! Den döda mussen skulle säkert ha gjort stor skillnad för oss alla om han hade överlevt.
Att du ställer den frågan bekräftar ju bara påståendet. Sverige är förändrat.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
lite OT.... Men på bilderna på aftonbladet så är det en ambulans som kört rakt in i byggnaden och folk bara går omkring som om det är helt normalt... hur lyckas man med det från första början?

Jag använder inte AB men hoppas verkligen att AB har frågat anhöriga innan de lade ut bilden på GM.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Verkar som du är engagerad i att bidra till ett bättre samhälle så som dig som uttalar dig. Du hade passat bra som coach för minderåriga - "värdelös - gå och häng dig eller flytta härifrån"

Varför då? Sverige är mitt land och jag tillhör den Svenska folkstammen, det gör inte Achmed. Nu har fått ytterligare ett kvitto på mångkulturen är samma misslyckade som kommunismen.
Citera
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Nä för ikeamorden tyckte inte tjockskallen var viktigt nog. "Några svenskar, äsch det bryr vi oss inte om."
Du klarar verkligen inte av att se skillnaden. Fascinerande.

Mord sker och har alltid skett i Sverige. Men när minderåriga är inblandade som offer är tragedin avsevärt mycket större i allmänhetens ögon. Se Lisa Holm som ett exempel på det, sluta stirra dig blind på ett enda exempel som ur ett extremt vinklat perspektiv nästan talar för din ståndpunkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
För att det inträffade i en skola och det klassas som värre händelse än ikea. Förstår du?

Hör du själv hur du låter? Klassas som en värre händelse...... Utveckla tack!!!!
Citera
2015-10-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlclub
Synd att det inte var din kusin, hade du sagt samma sak då?
Menar du att det var helt ok att en människa helt fritt ska kunna gå fram och hugga ner två andra i sverige? Du är ganska sjuk, berätta för din mamma hur du tycker och tänker så hon kan lugga dej.

jag beklagar alla mord. Men jag förstår inte polisens och pressens handlande. Vid IKEA mordet , inte sköts denne gärningsman till döds , varför ? Nu kanske vi får dras med eländet i Svenska fängelser för dyra kostnader. I går Trollhättan, måhända va mannen/pojken vilsen, men direkt så handlar det om hatbrot,han hängs ut med namn, och "vips" så har polisen skjutit ihjäl honom.
Dessa två som mördades vid IKEA retar mig mycket mer , än att eventuellt några "nysvenskar" blivit mördade. Jag sover lika gott på natten som tidigare. Vänta om ett par år när ISIS krigare smäller någon bomb med hundratalet döda, var har vi våra sympatier då.
Citera
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Väldtäkt gör allså nytta enligt dig?
Typiskt ifrån en hjärntvättad muslimkramare att uppröras över en musses död. Vi får alla tacka Ahmeds morsa som ploppade ut ytterligare 8 st mussar. Att skaffa fler barn än vad man kan försörja har ju fungerat så bra i deras hemländer.

Tvärt om. Jag är ivrig motståndare mot islam och annan religion. Jag har dock hjärna nog att skilja på islam och muslimer.

Det normala i fattiga länder är att man skaffar många barn. Dels för att barnadödligheten är hög och dels till försörjning. Du måste sluta sitta hemma och fantisera. Gå tillbaka till skolbänken och gör någon nytta med ditt liv.

Om du nu är en sån stolt, övertygad "musse-hatare", kan du inte logga in på facebook med ditt riktiga namn, bild och publicera det du skriver här. Eller är du bara en feg liten fårskalle?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlclub
Synd att det inte var din kusin, hade du sagt samma sak då?
Menar du att det var helt ok att en människa helt fritt ska kunna gå fram och hugga ner två andra i sverige? Du är ganska sjuk, berätta för din mamma hur du tycker och tänker så hon kan lugga dej.

Jag värderar inte alla människor lika till skillnad ifrån din hjärntvättade pk hjärna. Själva händelsen är allvarlig, resultatet av handlingen är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in