2015-10-22, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är ett citat från polisens presstalesman.

Länk?
Citera
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas-martins
Hur många associerar hjälmen till Star Wars och Darth Vader och hur många associerar till tyska soldater från andra världskriget?

Eftersom designen på Darth Vaders hjälm är inspirerad av Nazisthjälmen, så röstar jag på Nazisthjälm.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja. Nästan som att det är lite festlig stämning. Ungdomarna står och flinar och gör gangsta tecken i bakgrunden. Sveriges framtid. Kom ihåg att Betnér sade att Svetige är tryggare än någonsin.

Likadant när Löfven kom dit, mycket skratt och selfies. Hade dom redan glömt bort det som hänt. Märkligt betende kan tyckas, men så blir man påmind att det är invandrare.
Citera
Medlem
Carcosas avatar
Var det bara blattar som han högg? Snubben som dog var ju kolsvart, så det känns ändå inte helt för jävligt. Var väl bara en tidsfråga innan vi fick vår version av en skolskjutning, men till skillnad från Staterna, Finland m. fl. så är det knepigare att få tag på vapen här, och då blir rubrikerna som de blir. Själv tycker jag att utstyrseln såg pampig ut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
burit svärdet i någon form av hölster innanför rocken. tror inte svärdet varit det primära vapnet, mer för DV-utstyrseln. sedan knivar. fler äv två mordvapen bekräftade,

Nja, tveksamt att han planerat att posera med några. Besvärligt och riskabelt att med sig ett sådant vapen om man inte tänk använda det.

Vet man vilket vapen som användes vid de 2 första sticken vid entrén?
Citera
2015-10-22, 23:23
Medlem
papsols avatar
https://gotamedia2.solidtango.com/video/poliserna-blir-attackerade-direkt

varför har ambulansen kört rätt in i väggen de första man ser på videon?
Citera
Medlem
mgm betyder misstänkt gärningsman . Är ganska uppenbart att han inte "bara" är misstänkt utan 100% skyldig.
Citera
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negroboll
Länk?

Dessvärre har jag ingen länk.
Jag såg det på svt play, sitter på mobilen nu så.
Citera
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Varför är det typ alltid "tillbakadragna" personer som gör sånt här? För att de är helt sjuka i huvudet?
Hur menar du nu? Är tillbakadragna personer per definition sjuka i huvudet? Tycker synd om dig.
Citera
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Förstår inte varför vissa hänger upp sig på att polisen dödade honom? Personligen önskade jag att polisen på daglig basis radade upp slödder som begått våldtäkter och mord och sköt dem mitt mellan ögonen. Billigaste för samtliga skattebetalare, polisen borde ha en medalj och några veckors betald semester i Maldiverna.

Err... för att det inte skulle fungera att polisen är domare och bödlar också, i ett fungerande samhälle, kanske..
Citera
2015-10-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Du är medveten om att den grupp du adresserar tenderar att ha högre IQ än medel?

Även om det skulle stämma att asociala gamers har högre IQ är medel så spelar det ingen roll eftersom de, naturligtvis generaliserat, är just så socialt handikappade. Jag har träffat massor av såna. Funkar inte på jobbet och socialt. Att de löser soduko och Fantomens deckarnöt snabbare än de andra barnen hjälper föga i verkligheten ;-)
Citera
2015-10-22, 23:25
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
https://gotamedia2.solidtango.com/video/poliserna-blir-attackerade-direkt

varför har ambulansen kört rätt in i väggen de första man ser på videon?

Jag såg den frågan på abs livefeed, då bar svaret att det skedde i det inledande tumultet, orsaken till hur var dock okänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in