2015-10-22, 22:50
Medlem
deathofyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negroboll
Träffar fel? Att bli skjuten i bröstet med hålammunition torde innebära direkt dödsfara. Gm hade inget eldvapen, varför sköts han till döds?
Polisen har även sin taktik, om den misstänkte är mer än femton meter bort och stillastående kan man skjuta mot benen, men närmre och med stick/huggvapen och rör sig framåt bedöms det som en fara.

Kolla lite på YouTube.
Finns diverse videos på folk som tar 5-6-7-8 kulor och fortsätter. Sådana situationer ger upphovet av det jag skrev ovanför. Jag kan ha mindre fel, dock.
Citera
2015-10-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag har faktiskt lite svårt att se att vi skulle få det som i USA med tanke på att skjutvapen trots allt är svårare att få tag på här. Nog för att man (uppenbarligen) kan mörda folk även med stickvapen men om vi ponerar att GM hade haft tillgång till skjutvapen skulle nog antalet offer blivit betydligt högre.
Det är inga problem att få tag på skjutvapen i Sverige. Det räcker i stort sett att du frågar en kompis som känner en kompis så har du en bössa inom 24 timmar.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expo skriver:

Vad är det som åsyftas??

https://www.youtube.com/user/HiphopDestroyer666?app=desktop
Jag tror - men säker kan man förstås inte vara - att Expo skjuter rejält bredvid målet i sin iver att hitta något högerextremt.

En mer sansad bedömning av hans "utbud" på Internet och uppträdande vid dådet tycker jag snarare pekar på att det är grovt våldoch brutal framtoning som är nyckeln i det här fallet. GM verkar ha vävt in sig i en egen fantasivärld, understödd av flitigt dagaspelande och tittande på krigsfilmer o liknande. en del av hans favoritmusik kan väl dessutom sägas gå i den brutala stilen, och en del band i den genren framställer sig i land på ett rätt våldsamt och brutalt sätt.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-10-22 kl. 22:59.
Citera
Medlem
Är inte risken rätt stor att det finns någon"copycat" som också är sjuk i huvudet och ser sin chans att göra en skolmassaker en kort tid efteråt.?
Citera
Medlem
suckerforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, precis. Där fick han vara kung för en sekund.

Riktigt obehagligt. Och iskallt. Vilket bara gör det ännu obehagligare.

Han fick vara kung, i sin fantasivärld. Det är jävligt tragiskt om man går djupare, han måste ha mått ganska dåligt grabben. Vilket definitivt inte ursäktar hans handlingar.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
För faan, ge er nu! Man skjuter för att stoppa och träffa. Det är inget jävla tv-spel. Det är bara gangsters som skjuter i benen för att hota eller straffa
Citera
2015-10-22, 22:52
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Varför i helvete skall han ta ansvar för vad GM gjorde? Skulle Löfven tagit ansvar för vad IKEA-mördaren gjorde? Han var en framtida socialdemokrat, jag antar hädanefter att alla socialdemokrater är tickande bomber som väntar på att få mörda i närmaste varuhus. Förstör inte tråden med sånt skit, finns redan gott om det överallt här. Tråden är knappt läsbar i nuläget.
Jag tycker det är intressant att det begås runt 70 mord per år i Sverige och Åkesson valde att uttala sig a la landsfaderstyle när det är en GM med mörk hudfärg. Varför inte vid de 69 andra morden? Rasisthorden här wajnade på Löfvén att han ej tog ansvar. Det är så roligt att se hur tendentiösa folk är. Lite som media. Vet faktiskt inte om jag tycker det är så jävla viktigt att nu gå ut med vem GM är, av hänsyn till hans familj. Men jag är å andra sidan ej journalist. Tragisk händelse... Det går inte att skylla på SD men de har såklart ett visst ansvar för hur diskursen förändrats kring invandring. Varje normalt funtad person förstår det.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RNGesus
Det är inga problem att få tag på skjutvapen i Sverige. Det räcker i stort sett att du frågar en kompis som känner en kompis så har du en bössa inom 24 timmar.

Vad har du för vänskapskrets?
Citera
Medlem
Nits avatar
Finns ett Facebook-evenemang som heter TYST MINUT I HELA SVERIGE FÖR OFFREN I TROLLHÄTTAN
Där finns flera bilder på BO
Citera
2015-10-22, 22:53
Medlem
ace_secs avatar
Herrejesus!

När man ser alla inslag från skolan och Trollhättan så är det verkligen 99% invandrare! ÖVERALLT!
Helt sjukt ju! Anton måste känt sig utanför!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det fungerar inte som Vakt-B i lumpen, andra regler.

vid självförsvar har du rätt till "fire for effect" utan varningsskott. attackerade gm gällde detta. Ingen skyldighet att sikta lågt. Gäller alla, även polismän.
Citera
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Jag ser att GM har likeat vissa videos på Youtube som har med WW2 och Hitler att göra.

Är det allvarligt talat detta som Expo går efter?

Om jag likear videos som handlar om Hitler och gänget, blir jag då en nazist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in