2015-10-22, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SR77
Jag tyckte oxå att det var en tysk soldathjälm och rocken tillsammans med masken gav ett SS soldat intryck.
Det var förmodligen tanken.

Om han velat framställa sig som en sådan, varför då inte göra det på ett sätt som kan misstas för en filmfigur? Nassar bär inte masker eller svärd in combat. Hade han varit nasse hade han velat framställa sig som en sådan "hjälte" Jmf med ABB som verkligen ville framställa sig som en soldat. Finns heller inga bilder där han stoltserar med vapen eller knivar, ingen alfa-hanne. e-hanne, gissningsviss homosexuell, vilket ytterligare demaskuliniserar honom i hans egna ögon, med en full ryggsäck av "oförätter".
Citera
2015-10-22, 21:36
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Jag tror inte alls att det har något med rasism att göra.

Isåfall, varför på skolan? Varför började han inte döda direkt (bilden han är med på) när han kom in? Varför höll han om "blattarna" om han är en så snedvriden rasist att han planerar på att döda folk?

Det finns något annat motiv i den här historien känns det som.

Såklart det är rasism inblandat, men även lite utanförskap a la Columbine.
Citera
Medlem
Packeteringstejps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SR77
Jag tyckte oxå att det var en tysk soldathjälm och rocken tillsammans med masken gav ett SS soldat intryck.
Det var förmodligen tanken.

Tycker definitivt att det ser ut som GM har försökt att efterlikna en tysk soldat: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/61/d8/58/61d858482cbbb7f624fec1ee0e7c1301.jpg . Plus nån form av airsoft-mask för att dölja ansiktet. Om det som sägs att GM hade högerextrema åsikter (speciellt intresset för gamla nazi Tyskland) stämmer så är det inte förvånande att han försökte efterlikna just en tysk soldat från andra världskriget
Citera
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Visst kan det väl betecknas som en på många sätt tragisk händelse, men polisens presstalesmans uttalande; "Det är nog den värsta händelsen i svensk historia" i Brottsplats Sverige känns ju galet överdriven

Värre än Flink? Lasermannen? Mangs? Oh nej, jag håller med. Det är en händelse utan dess like men att sätta skräck i en hel stad eller genomföra massmord är värre.
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasbrallan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21631922.ab

Ovanligt bra skrivet för att vara AB.

Vad skriver dom då? Jag klickar inte på AFAbladet-länkar.
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag håller med dig om att polisen har liksom andra människor i detta samhälle rätt att försvara sitt liv med våld om så krävs. Men där gäller grundläggande att man inte är tillåten att använda mer våld än vad som krävs för att avstyra ett angrepp.

Då är vi återigen inne på just den olycksamma kombinationen, överdrivet våld genom en illa anpassad ammunition och bristande förmåga att använda vapnet med tillhörande ammunition.

Det ska då aldrig vara polisens uppgift att gå runt och avliva gärningsmän!

Ja synd att polisen inte sköt i benet! Om han hade missat så hade det suttit fint rakt i bröstet på en oskyldig elev istället.

Du vet uppenbarligen inte hur det är att hantera ett vapen.
Citera
2015-10-22, 21:37
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur vet du att hans familjemedlemmar röstat på SD? Eller har du sett att polisen gått ut med vad dom har röstat på? Eller försöker du dig på en trådsanning kanske.
Man kunde se på Facebook innan alla började försvinna från vänlistan.
Citera
2015-10-22, 21:38
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Amazing Atheist är dock, som namnet antyder, fientlig mot all religion. På hans kanal ger han sig på feminism och kristendom betydligt mer än vad han ger sig på islam.

Att det du nämner har relevans för att i alla fall delvis ge sig på en profilering av gärningsmannen, råder det knappast några tvivel om. Vi kan t ex utesluta vänsterpolitiskt motiv. Det är uppenbart att han har högerextrema sympatier (OBS, nu pratar jag inte om SD, då jag inte ser dem som extremhöger). Det som är intressant nu är att få reda på hur politiskt motivet kan vara. Det lär dock bli svårt då gärningsmannen är avliden. Han har ju ingen möjlighet att sprida ett manifest ā la Breivik, såtillvida att han inte har en inspelning liggande, som Columbine-mördarna.
Amazing Atheist kallar sig själv 'liberal', kasllasde sig tidigare 'libertarian'. Helt klart till vänster om mitten för vått asmerrikan. AA är också bi och masochist om jag fattar saken rätt. Ingen som SMR skulle godkänna direkt.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Den avlidne killen är 17 år. Alltså typ 35?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Jag tror inte alls att det har något med rasism att göra.

Isåfall, varför på skolan? Varför började han inte döda direkt (bilden han är med på) när han kom in? Varför höll han om "blattarna" om han är en så snedvriden rasist att han planerar på att döda folk?

Det finns något annat motiv i den här historien känns det som.

Jo, rasism är det. Statistiken talar för det det. Punk slut.

Försök inte städa undan det nu bara för att GM är svensk. Han är SVENNE BANAN, en vanlig gris alltså, röstar SÄKERT åt höger hållet och är en inavel som bor i en bondgård med Per-albin, Karl-gunnar osv.

Hat brott är det. Punkt slut. Statistiken talar ju för Det. FB logic, eller hur? Ser sällan personer som dig när situationen är tvärtom. Kolla bara första sidorna innan vi fick ID på GM.
Citera
Medlem
Mosbulles avatar
Så sjukt. Är det en sån där Star wars mask han har på sig?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Det här är min lekmannabedömning av gärningsmannen!
Han är primitiv till driftsliv men högstående i intellekt. Hans psykiatriska patologi, för en sådan finns, är av sammansatt art. Där finns en neuropsykiatrisk problematik och som överbyggnad till denna en personlighetsstörning, narcissistisk sådan. Kan ej relatera till andra människor, har aldrig haft en bestående mellanmänsklig relation. En djävulusisk barndom, stor ensamhet som ung vuxen. Ej lyckats i studier eller arbetsliv.

Narcisism och stor ensamhet som vuxen hänger inte alls ihop. Inget högre intellekt, vad skulle tyda på det? Tvärtom en mycket jagsvag individ, helt uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in