2015-10-22, 20:57
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Blir det någon förundersökning trots att gm är avliden så man får veta hur detta dåder har gått till?

Det blir en utredning absolut men inte en förundersökning, samt svaren kommer aldrig vara fullständiga då GM är död och vi kan därför inte veta med säkerhet om inte något hittas som precist förklarar varför.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Blir det någon förundersökning trots att gm är avliden så man får veta hur detta dåder har gått till?
Nej, det blir ingen rättegång eftersom GM är död. Därav ingen rättegång och alltså ingen FUP i sedvanlig mening.

Utredas lär det men kanske inte med resultat som publiceras offentligt.
Citera
Medlem
geggveckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Haha, vilket skämt. IKEA-mannen visste man ju vem det var samma dag, men det tog dem 2 månader att släppa namnet på honom.

Vad är det du inte fattar? Det är skillnad när ett brott utreds, när gärningsmannen lever mm. Det är en annan situation, helt enkelt.

"Konspirationer och alternativa teorier" är kanske något att skapa en tråd om detta i? Det här är en tråd om brottet, inte om huruvida media är marxister/miljöpartister med en dold agenda.
Citera
2015-10-22, 20:59
Medlem
sericss avatar
Det är tyvärr så det går när psykiskt sjuka personer tar till sig saker dom ser eller hör och agerar efter det, hade förmodligen inte spelat någon roll om det var höger eller vänster.. såg att han prenumererade på "The Golden One" och han tog nog hans videos på blodigt allvar
Citera
2015-10-22, 21:00
Medlem
waehs avatar
Jag tycker man med rätta borde diskutera hur enriktade sanningar påverkar utsatta människor till handling. Det är bara i det polariserade tänkandets värld som radikala handlingar är sprugna ur, oavsett ideologisk yttring. Detta förklarar beteenden i tråden, om att vrida hela spektrum av förklaringar till en homogen förklaringsmodell, färdigpaketerad för nästa våldsyttring.
Citera
Medlem
finns bild å en av de döda på fejjan, verkar vara den 17 åriga
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Oavsett om araber hugger ner svenskar eller svenskar hugger ned araber så är båda ett bevis på totalt misslyckade politiker.
Politiker som lever i sina skyddade verkstäder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Jag blir så fruktansvärd fylld av ilska och vrede nu när hela facebook ska leka duktiga och skriva alla sina snyftstatusar som dom letar likes med. Och statsministern? Schyst att åka direkt dit och göra uttalande om hur han tänker på offrens familjer och det skakade samhället. Men när IKEA-morden hände knep han käft. Varför? För här var det en sveeeeensk GM. Blir ju spyfärdig för fan.

Tänk med huvudet ditt stolpskott. Det handlar om barn som dött här, dessutom sker det inte ofta i skolor vilket ses lite som "Safe haven" för barn och ungdomar. Mord sker dagligen, men inte i skolor.
Citera
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Håller! Men den förda politiken har DEFINTIVT ökat polariseringen och frustrationen hos folk! Det kokar ute i stugorna. Och när folk inte får gehör hos sina politiker - då sker sådant här!
Ska man sluta föra en human politik bara för att nån sjuk jävel inte gillar invandrare och begår illdåd?
Citera
2015-10-22, 21:01
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så behöver du inte se det. Men ni som sympatiserar med SD kan ju börja här på FB och reagera på rena hatinlägg i SD:s namn. Men hitintills har jag inte sett det. Varför är det så svårt?

Jag har inte sett några i SD:s namn iofs, men jag känner ändå inte att jag har någon skyldighet att bemöta varenda idiot som skriver på nätet och samtidigt sympatiserar med SD. Det finns dårar, bögar, professorer, kändisar, näringslivstoppar, wt:s och invandrare som röstar SD.

Jag röstar av min egen orsak. Jag är inte skyldig någon annan någonting för det. Jag är nödvändigtvis inte heller polare med varenda en av de hundratusentals som röstar likadant som mig.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Om vi släpper allt som har med vänster och höger och börja fokusera på händelsen istället. Jag är mer intresserad av det istället för massa gnäll från idioter på bägge sidorna.

Jag börjar tveka inför om det var en planerad skolmassaker? Om han skulle vilja döda så många som möjligt så hade han gjort det och inte ställa upp på nåt jävla foto..

Teoretiskt så borde det vara fler offer om man utgår från media att han högg de första han såg. Kan det inte vara så enkelt så att han var ute efter vissa personer som går eller brukar befinna sig på skolan? Typ nån som han fått stryk av eller nåt. Sen blev det någon/några oplanerade offer som möjligtvis försökte stoppa honom. Varför knacka på en dörr till olika lektionssalar istället för att bara gå in in salen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
http://www.svd.se/just-nu-pojke-dod--tre-kampar-for-sina-liv/om/skoldadet-i-trollhattan

Norra Älvsborgs Länssjukhus (NÄL) kommer nu med nya sammanfattade uppgifter om avlidna och skadade:

En man avled på plats.
En man, 21 år, har avlidit på NÄL av skottskador. (GM)
En ungdom, 17 år, har avlidit på NÄL av stickskador.
En ungdom, 15 år, vårdas på IVA på NÄL för stickskador. Tillståndet bedöms som allvarligt, men stabilt.
En man, 41 år, vårdas på IVA på NÄL för stickskador. Tillståndet bedöms som allvarligt, men stabilt.

Det har cirkulerat olika uppgifter om ålder på skadade kan någon bekräfta detta?

Man får nog allt höja på ögonbrynen över att den stackars 11-åringen som blev 12-åring och blev 11-åring igen helt plötsligt var 17 år?

17-åringar har lämnat F-9 så hur kommer det hela sig att han var elev? Var elevassistenten som dog hans assistent?

Fridolin har ju velat sätta överåriga ensamkommande barn i lägre årskurser. Det är sedan tidigare känt att sånt sker emellanåt.

Kan GM ha haft något specifikt agg mot dessa två som avlidit? Jag tänker främst på den närmast jämnåriga elevassistenten som media känner sig tvungna att benämna som Lärare? Varför det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in