2015-10-22, 20:43
Medlem
Tragisk händelse. Tyvärr blir det nog vanligare med denna typ av skolmassaker, slumpvisa mord på tjejer och rena terroristdåd från fanatiska IS-killar.

Vi importera alla sådana här "fantastiska" idéer från USA och mellanöstern samtidigt som vi skär ner polis och välfärd (psykvård), grattis politiker.

Kul att läsa i AF att "Löfven hedrade offren - och hyllade polisen". Åkte han till IKEA också med sitt hedrande? Man undrar om han hyllat polisen då om dom skjutit ihjäl den svarta mördaren?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21631463.ab

Vad har SD med detta att göra? Är det då Socialdemokraternas fel det som hände på IKEA?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Nej, förra veckan när artikeln publicerades var första gången som svensk media uppgav IKEA-mördarens namn.

Så här såg det ut på iaf Expressen en månad efter att det hänt. Blurrat för hela slanten http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-tappade-kontrollen/
Citera
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Eh.. Nej.. Din tröge WT-bonde: för tredje gången nu - det är inte upp till en läkare att leka domare och bödel!
Stå för din åsikt så står jag för min. Jag tycker läkaren, om han nu gjorde så, gjorde helt rätt. Svin ska inte leva. Punkt.
Citera
2015-10-22, 20:44
Medlem
varför gör polisen en så omfattande teknisk undersökning?
(kan ta flera dagar enligt presstalesman, vilket ju innebär att skolan måste vara stängd)
det blir ju inget åtal nu när GM är död,
och förloppet verkar ju redan vara klarlagt,
måste väl finnas andra bovar att fånga,
Citera
2015-10-22, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Stå för din åsikt så står jag för min. Jag tycker läkaren, om han nu gjorde så, gjorde helt rätt. Svin ska inte leva. Punkt.

Hört talas om läkareden?
Citera
2015-10-22, 20:45
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
En hel del kommentarer bland Nordfront-läsare om just detta. En hel del läsarna där som även verkar sympatisera över det som har inträffat.

Finner det intressant att det finns en hel del som önskar sig se mördade barn.

Vad förväntar du dig egentligen? Nordfront domineras trots allt av labila personer med en klar och nästintill manisk förakt mot allt som är utomeuropeiskt.
Citera
Medlem
Nu i Aftonbladets livesändning sade man att man går ut med namn och bild "då polisen har varit väldigt säkra på vem gärningsmannen är"
Citera
Medlem
peerons avatar
Tycker det är så jävla jobbigt att tragedier som dessa blir använda som politiska slagträn. Vi behöver mer resurser till psykvården och ett mer öppet och accepterat samhälle där unga män vågar vända sig till professionella för att få stöd. Jag har arbetat med ungdomar länge och träffat många killar i riskzonen för att begå våldsbrott (även sexuella) för att de mår dåligt och inte har något sunt utlopp för aggressionen som kommer med att känna sig missförstådd, ibland i kombination med en diagnos av något slag.

Drar mig till minnes min första pojkvän (vanlig svensk kille, arbetarfamilj, SDare) som berättade att han under sin skoltid kände sig osynlig och förbisedd och hade haft tankar på att ta livet av sig men i samband med det också döda andra på sin skola - så att någon äntligen skulle lägga märke till honom. Desperation leder till tragedier som dessa och aggression/depression har ingen hudfärg, ingen religion, inget kön.

Mina tankar går till de anhöriga.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Bra och starkt uttalande av Mattias Karlsson (SD) kring dådet. Han är bestört över det inträffade och skickar sina hälsningar till de drabbade föräldrarna. Samtidigt lyfter han fram det viktiga arbete som SD gör med att motverka denna typ av våld, med bättre skydd för skolor och beredskaps/krisplaner.

https://www.youtube.com/watch?v=34E0x-aU9Zs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Jag förklarar gärna.

Samband mellan Darth Wader och att hata invandrare = noll.
Samband mellan Buttrick's och att hata invandrare = noll.
Samband mellan att sympatisera med SD och att hata invandrare = starkt.

Ah, så om en mördare sympatiserar med SD så är sambandet till SD givet medan om en mördare sympatiserar med Islam så är sambandet inte det?

Jag skulle snarare påstå att det är idioti som drar folk över en och samma kam och fingerpekande mot hela grupper är just grundproblematiken i det hela. Oavsett om folk försöker peka finger på folkgrupper, fotbollslag, sexuella läggningar eller religiösa eller politiska följare. Polariseringen i samhället är precis vad diverse dårar är ute efter och de som skriker om SDs ansvar för det hela är precis lika stora idioter som de som pekar på muslimer eller något annat.
Det är när man normaliserar att det är helt ok att hata hela grupper av människor (oavsett varför) som problemen börjar uppstå på allvar.
Citera
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
varför gör polisen en så omfattande teknisk undersökning?
(kan ta flera dagar enligt presstalesman, vilket ju innebär att skolan måste vara stängd)
det blir ju inget åtal nu när GM är död,
och förloppet verkar ju redan vara klarlagt,
måste väl finnas andra bovar att fånga,

Kan finnas stämpling till mord eller medhjälp, tror att det kommer fram mer information när GM:s dator sökts igenom.
Citera
2015-10-22, 20:46
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11
Om vi ska jämföra vem som dödar mest i värden så är den vita mannen, dränkt i blod från huvud till tå.

Inkorrekt, Mao Zedong dödade 45 mlijoner människor och leder alltså all-stars ligan på den fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in