2015-10-22, 19:16
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaspianKuk
Eftersom han skrämde barnen i rummet och läraren kom måste han ha låtit något. Han kanske skrek SD saker omröstning också men han spelade också musik av tysk karaktär hans stora hjälte var Adolf Hitler

källa på detta käbbel?
Citera
Medlem
Saabgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Fast han bara frågade vad Anton gjorde i skolan när han blev knivhuggen, så han försvarade inga barn.
Han hade kanske gjort det om han fått chansen, det vet vi inte. Men något hjältemodigt tycks han inte ha gjort (om uppgifterna stämmer). Han är "bara" ett offer för oprovocerat våld.

Länk?
Källa?
Jag har mina från vittnen
Citera
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurgelSven
Oj vad alla vänstermänniskor gottar ner sig i denna massakern.

Är riktigt vidrigt vad man ser på sociala medier och forum just nu. Vänsterpöbeln vill dra alla invandringskritiker över en kam pga ett rövhål.

Med de medel ni nu använder är det alltså helt korrekt utav invandringskritiker att hänga ut hela den invandrade massan till Sverige efter varje rån, våldtäkt, mord, misshandel etc?

Jävla kappvändare, stå för er medmänsklighet och 'allas lika värde'. Gå och lägg blommor på grabbens grav och snacka om att han är en produkt utav den sociala konstruktioner.

Usch & tvi

Vänligen räkna nu inte in alla vänsterfolk i vänsterpacket. Finns många/några som inte ser det så 'svart-vitt'
Citera
2015-10-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risetyalliko
Anton Lundin-Pettersson har asperger.

Källa på det?
Citera
Medlem
KaspianKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
källa på detta käbbel?
hans youtube och Facebook
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennsatucky
Man löper väl amock, eller? Rubriken, alltså.
Om du menar min länk så skiter jag i rubriken utan är mer nyfiken på varför SÄPO blev inkopplade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
Om de är fascister så är ju Rammstein kommunister. Och Rammstein gillade han ju också på Youtube.

Herregud, vilken låg nivå det är på tråden.

Ja, den här tråden är exceptionellt korkad på många sätt.

Rammstein är inget fascistiskt band. De är tvärtom mycket uppskattade bland vänsterfolk. Lite som Laibach och olika industri/synth-band som använder sig av fascistiska estetiska uttryck men egentligen är rätt vänster.

Grejen är ju att diverse WT och mindre utbildade människor inte fattar detta utan tror att de är "höger".

Sen behöver ju inte musik vara ett ställningstagande. Breivik lyssnade på soundtracket till world of warcraft men också "Saga", eller vad hon nu heter, den där "nationella" artisten.

Generellt sett har inte högerfascister någon musiksmak alls.
Citera
Medlem
Killer-queens avatar
Lite av vad man kan utläsa av GM's youtubekonto (gillade videoklipp).

• Vanliga likes: industrimetal, spel och pranks. Helt normala grejer.
• Verkar sympatisera med SD. Flertalet gillade klipp av typen "Jimmie äger person X".
• Till skillnad från vad Expo skriver så ser jag inte högerextremistkopplingen. Visst, det är gillade videos på tyska pansarvagnar och liknande historiska filmer, men det har jag garanterat flera likes på än honom. Han följer även The Golden One som ofta uttrycker vad jag skulle kalla någon typ av ultranationalism, men just den typen av videoklippen har han inte likeat. Bara oskyldiga ämnen som Fuck Arla, svar till veganer m.m.
• Antifeminst, gillar flera videos av typen "debunking feminst myth X".
• Verkar tolerant mot olika sexuella läggningar. Gillar någon video när en kille kommer ut som bisexuell, gillar skämtvideo där de driver med antigayfolk ("idiots react to gay marrige").
• Religiöst blir jag inte riktigt klok var han står. Han verkar vara atheist, men likear även videos där man klagar över att atheister är jobbiga. Likeade videos både på hycklande kristna, militanta muslimer, hur man undviker Jehovas vittnen med mera.

Uppriktigt sagt hade jag förväntat mig mer extrema grejer av en skolmördare. Spekulation: kan han ha ytterligare ett anonymt konto där han är mer extrem, använder för att kommentera med mera?

[Edit: såg just att DN la ut ungefär samma text som jag själv nu gjorde. Atheistgrejen som återkommer är tydligen Terroja Kincaid – The amazing atheist, som verkar vara kritisk mot (delar) av islam. Ingen jag känner till i ärlighetens namn]
Citera
2015-10-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
källa på detta käbbel?

Vilken unge blir inte skräckslagen om en maskerad kille kommer in i klassen och hugger kniven i ens klasskamrat?
Citera
2015-10-22, 19:18
Medlem
Det skulle ha varit intressant att se en rättspsykiatrisk utredning av killen om han hade överlevt. Inte helt ovanligt att den här typen av gärningsmän lider av någon form av störning. Aspbergers låter väl som ett ganska troligt alternativ? Eller tror ni att han bara är ett fuck-up som har spelat för mycket datorspel och inspirerats av skolmördarna i USA?
Citera
2015-10-22, 19:19
Medlem
Jag förstår mig inte på de som söker ursäkter för vad GM gjorde idag. Det finns inga ursäkter att döda ett barn vare sig man blivit mobbad som liten eller att man är vänster/högerextremist. Det som hände idag ska inte hända vare sig invandrare eller svenskar.
Ni som hyllar/försvarar GM, jag hoppas innerligt att polisen kollar upp er så att sådant här i framtiden förhindras.
Citera
2015-10-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wahlz
Inte framkommit hur själva polisingripandet gick till? Vägrade han ge upp eller gjorde han utfall mot polis? Eller är deras nya taktik som det skrivs om att direkt gå in och oskadliggöra gärningsmannen?

F.ö är det pinsamt låg nivå på diskussionerna kring hans politiska tillhörighet. Ena sidan försöker vifta bort hans åsikter medans den andra försöker ta billiga politiska poäng och i slutändan det enda ni bryr er om är att propagera för er egna åsikt. Pinsamt.
Polisen som håller i utredningen sa under presskonferansen i eftermiddags att GM direkt gick mot attack mot polis då han såg dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in