2015-10-22, 18:52
Medlem
Jag har tittat i tråden. Har ni hittat detta än?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5335334
Citera
2015-10-22, 18:53
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Brukar de göra det?
Den andre mördaranton som styckmördade sin vän publicerade dom både namn och bild på innan han var döm. Samma med Jonny Rintanen. Svenska gärningsmän=media eldar på rasismbrasan så de får mer klick.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
varför är man inte förvånad att GM är svensk?
Psykiskt sjuka individer! Akta er!!!

Ja tyvärr så finns det väldigt många människor i Sverige idag som har psykiska problem. Bara på de senaste 25 åren har psykisk ohälsa ökat med 300%.

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/tredubblad-psykisk-ohalsa-bland-unga

Det är inte lätt att vara svensk längre och nu börjar gammelsvenskar att bli hånade och bespottade i alla sammanhang. Visst kan man uthärda, men psykisk ohälsa och självmord kommer att bli allt vanligare inom den här etiska gruppen. Många som kan och har råd kommer förmodligen att lämna landet i framtiden.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
På Ikea var det ju en mamma och hennes barn som blev mördat!

Förvisso. Men barnet var ju 28 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Håller inte med. Mord som mord. Alla människor är lika mycket värda. Vad gjorde detta dåd värre än ikea dådet ?

1. Det är ett barn som dödats och barn som attackerats.

2. En ideologisk fascist är gärningsman som var ute efter att döda folk som inte ser ut som han föreställer sig svenskar ser ut.

3. Det skedde på en skola där folk ska kunna lämna sina barn under dagen och de ska vara trygga och skyddade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsoro
Har det hänt nån våldtäkt i Trollhättan på senaste?
Är ju inte omöjligt att det är hämd det handlar om, eftersom han gick runt och letade i klassrummen.
Han anföll inte de första somalierna som tog kort!

Skulle nåt somalie-as ge sig på mina döttrar hade jag gjort samma sak

Smart kille.. jag skulle skicka en lönnmördare jag...

Så du tror det måste vara hämnd.. vem hämnas han då, sin tjej , sin morsa?
De kan inte vara så han va deprimerad, läst lite för mycket rasistpropaganda och fått inspiration från div skolmassakrer?
Och vem går in på en lågstadieskola för hämnas? Det finns en hel del oskyldiga där och vad hade lärarassistenten och övriga gjort.. vem va det tilltänkta offret?

Du är nog lite för oroad för framtiden...
Citera
2015-10-22, 18:54
Medlem
L*vin har nu avlidit.
Citera
Medlem
Flashisbacks avatar
Om han nu var psykiskt sjuk är detta väl säkert en handling utförd efter att han försökt få vård men inte lyckats. Prion går ju till våra kära asylsökande och övriga invandrare med alla deras mentala problem. Stackarna....
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat från Expressen

– Det här en av de värsta händelserna i svensk historia, säger polisens presstalesman Thomas Fuxborg.

Så uttrycker polisen sig idag men efter IKEA morden sa polisen:

"En galen händelse"

Märkligt
Citera
2015-10-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisguidedGhost
L*vin har nu avlidit.
Det gjorde han väl för längesen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är för tidigt ännu men det är bara en tidsfråga, innan morgondagen är över så tror jag namn och bild har publicerats.

Bild ligger redan ute på de flesta medier, även först upp på aftonbladet.se
Citera
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Okej han är bara 21 men jag finner det ändå väldigt konstigt. Det är liksom ingen finess eller budskap eller något runt det här. Han kan ju inte ha planerat det länge.

Det är som ganska platt och ynkligt. Antingen var det en spontan grej eller så har han inte tänkt på det så mycket.
Oavsett vad som var anledningen till dådet i Trollhättan:så kan man fastslå att gärningsmannen var ensam och sjuk.Dessa människor anammar vad de finner tillfredsställande och agerar. Att som politiska aktivister i media och i sociala nätverk påstå att det finns en politisk orsak till än det ena än det andra är bara imbecillt.Så länge det finns en offentlig allmändebatt så lär vi se sådana kopplingar.Därför att sjuka individer "kidnappar" vissa åsikter och agerar. Så Arnstad,Lindberg och andra odemokratiska hetsare borde veta bättre och framförallt visa empati och hederlighet i svåra stunder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in