2015-10-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Haha eller hur.. Då skulle man ju bara kunna maila en bild på sig till närmsta läkarmottagning och sen få sin diagnos "Hm, ser inte det där ut som ett OCD-öra?"

Och om folk fortfarande tror att man kan se på människor om de har högfungerande asperger (OM han nu hade asperger så var den högfungerande, annars hade detta inte skett), berätta gärna om det finns fler sjukdomar man kan se på folk.. Hur ser man på en person att den har kronisk huvudvärk?

Ogillar skarpt den okunskap och ovilja om kunskap om psykiska diagnoser.. Förstår att alla inte har lust att sitta och läsa på om sånt, men håll då för fan käft. Känns rätt respektlöst mot de som har den aktuella diagnosen (fast vi med asperger har kanske lättare för att skita i vad ni andra tycker och känner haha)..

Det är tokenkelt att ställa en aspergerdiagnos. Börja med att titta på ögonen och därefter fiskar du efter valfri topic som kan trigga igång dem. Kan de prata oavbrutet i flera minuter kring ett ämne utan att ställa en motfråga - grattis, du har hittat en aspie!
Citera
Medlem
NEUROTOXINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Brukar de göra det?

nej det gör dom inte men det ligger ju ute en oblurrad på nätet nu.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEUROTOXIN
hans namn står kvar på upplysning när man söker på personnummer + adress. antingen är han inte bekräftat död än eller så tar det några timmar innan dom försvinner från ex upplysning och birthday.
Tror du dom uppdaterar sina register i realtid?
Citera
2015-10-22, 18:51
Medlem
NEUROTOXINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaoshiFreigeist
Det finns inga svenska terrorister. Det är ett tragiskt psykfall som inget har att göra med terrorism på religiös eller politisk grund.

varför skulle svenska mördare bara vara sjuka stackare medan utländska är terrorister? politiska mord har absolut förekommit i sverige/skandinavien av svenskar.
Citera
2015-10-22, 18:51
Medlem
Nu börjar satiren komma.
http://boards.4chan.org/b/thread/647815172#p647817534
Citera
2015-10-22, 18:52
Medlem
"Anonymous (ID: XL2QWmaU) 10/22/15(Thu)15:48:02 No.54194638▶>>54194788 >>54195104
I live here in Trollhättan and its complete fuxking chaos, The suspect went to my middle school when I went there he a real emo/punker he used to kill snakes and other animals for fun, like a real satanist psycho. wouldn't surprise me if he wrote on here before to get pumped"

http://boards.4chan.org/pol/thread/54193520/sweden-school-stabbing
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaoshiFreigeist
Det finns inga svenska terrorister. Det är ett tragiskt psykfall som inget har att göra med terrorism på religiös eller politisk grund.

Terrorism utgörs inte utifrån dina tankar vet du, en händelse kan ju klassas som terror än om du ser det som en psykisk sjuk person.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Fån filmen SUICIDE COMMANDO, som GM länkade till dagen innan morden:

"I am sorry I am not able to murder to whole human race" citat från massmördaren Carl Panzram.
(https://en.wikiquote.org/wiki/Carl_Panzram)

Citat:
I am sorry, sorry that I'm unable to murder the whole damned human race.

I'm sorry
For all this pain you feel.
So sorry
For all this bloodshed.

Cut, bleed, eviscerate.
Choke, rape, suffocate.
Stab, bleed, annihilate.
Crush, hate, obliterate.

I'm sorry
I am sorry,
Sorry that I'm unable to murder the whole damned human race.
So sorry
For all this bloodshed.

Cut, bleed, eviscerate.
Choke, rape, suffocate.
Stab, bleed, annihilate.
Crush, hate, obliterate.

I am sorry, sorry that I'm unable to murder the whole damned human race.

Cut, bleed, eviscerate.

Cut, bleed, eviscerate.
Choke, rape, suffocate.
Stab, bleed, annihilate.
Crush, hate, obliterate.

I'm sorry
I am sorry,
Sorry that I'm unable to murder the whole damned human race.
So sorry
For all this bloodshed.

Cut, bleed, eviscerate.
Choke, rape, suffocate.
Stab, bleed, annihilate.
Crush, hate, obliterate.

Cut, bleed, eviscerate.
Choke, rape, suffocate.
Stab, bleed, annihilate.
Crush, hate, obliterate.
Citera
Medlem
NEUROTOXINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Snälla, se till att du inte reproducerar dig

okej nu hänger jag inte med? hur ska jag veta hur lång tid det tar innan döda personer försvinner från upplysningen? en släkting till mig var borta nån timme efter hon dött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Haha, tackar. Bara för att man mår dåligt psykiskt pratar man inte med lyktstolpar eller äter böcker till middag.

Snälla, ni som har dålig koll på asperger och ändå slänger er med denna diagnos (jag kallar det personlighetsdrag ), läs det här och fråga mig så kanske jag kan hjälpa er att bli lite kunnigare.

NEJ! Du missförstod mig nog där. Antagligen har jag själv en "diagnos" eftersom jag föredrar umgänget med just aspies, adhd:ar etc. Mer "spännande" i sina tankar. Ofta raka, kan säga rakt ut vad de tänker, inte styrda av etik och korrekthet osv. En del är kriminella men vi "vet var vi har varandra" så det är inga problem.
Och ofta är det inom dessa grupper man finner de verkliga genierna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Varför publicerar inte media en bild på gärningsmannen?
Det är för tidigt ännu men det är bara en tidsfråga, innan morgondagen är över så tror jag namn och bild har publicerats.
Citera
Medlem
Citat:
Attentäter Anton Pettersson (21) mit Schwert, Stahlhelm und Gesichtsmaske. Die Aufnahme soll unmittelbar vor dem Anschlag entstanden sein
http://www.bild.de/news/ausland/amoklauf/schwert-angriff-in-schwedischer-schule-43105872.bild.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in