2015-10-22, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Jag mår inte ett dugg dåligt över detta!
Finns det bevis? Känns lite oklart, om det! jag litar inte ett dugg på Skaraborgs poliserna, hela utredningen luktar skunk!

Men är han skyldig? Ska han klart, få ta sitt straff!
men att IB o AB ändrat på alibit, ang kaffe drickandet, kan ju bero på att dom va rädda, o ändrade på det? Tyder väl lite på, att dom är rädda för att komma till rättegången, för att bli kvar här!

Jag skulle inte heller åka till Sverige, om jag var en av dom!
jag hoppas detta blir ordentlig rättegång? Med Denna Åk o denna Kannibal advokaten! Som det värkar ska mangla NB!
Men vill säga, vad har vi för Rättsystem, här i Sverige?
Jag är ingen skribent! Jag skriver bara vad jag tycker!

Jag har inte skrivit ett skit om dig. Det jag skrev betyder följande:
Här finns flera som inte tror han är skyldig - baserat på ren skit (jag skrev VAD jag menar) Lägg därtill hur då anhöriga mår som trott det samma. De vet att han inte har alibi, de fattar varför söndagstvätt ser suspekt ut, de vet att det finns flera DNA-träffar ju mer som framkommer, brodern mådde uppenbart sämre efter Litauenförhör.

Har just IB och AB sagt att han druckit kaffe kl 18.15?
Länk, tack.
Senast redigerad av develi 2015-10-22 kl. 18:47.
2015-10-22, 18:40
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Dådet är så sjukt så det får nog ändå vara en ensam galnings verk. Den som bär på den typen av fantasier i sitt huvud behåller dom nog för sig själv.

Håller verkligen med dig ! Börjar tro mer och mer att han är 'skyldig' Är man oskyldig , ljuger man inte!!
2015-10-22, 18:42
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det verkar så ja. Det ter sig som ett spontant återberättande både angående frågan om alibi och tvättande av kläderna när han väl kom hem på söndagskvällen.
Förhör i Litauen var utan bedövning enligt Öst och där fanns det nog sådant som verkar varit chockerande via broderns reaktion. Nu sägs frun var sjuk.
Här i tråden tror vissa på hans oskuld utan att ens känna personen och refererar till att han ser snäll ut, jobbar bra, är gift och trevlig:
Inte konstigt att de som verkligen trott på honom mår dåligt nu vid rådande omständigheter. Han är inte dömd än men det verkar finnas en väv av mycket besvärande omständigheter - från bristande alibi till teknisk bevisning.

Ett mycket belysande inlägg.Den gode NB förefaller vara en ulv i fårakläder efter vad det verkar.Nu synes även de närmast sörjande fåren överge sin man och bror.Att gå efter utseende och vad som står i en egenberättad personrapport ger tydligen ingen vidare inblick i hur herr NB i själva verket är funtad innerst inne.Det synes enligt mig ganska ofrånkomligt att vår kära Stora Stygga Varg är på väg att ramla ner i varggropen.
2015-10-22, 18:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Men är han skyldig? Ska han klart, få ta sitt straff!
men att IB o AB ändrat på alibit, ang kaffe drickandet, kan ju bero på att dom va rädda, o ändrade på det? Tyder väl lite på, att dom är rädda för att komma till rättegången, för att bli kvar här!

Jag skulle inte heller åka till Sverige, om jag var en av dom!

jag hoppas detta blir ordentlig rättegång? Med Denna Åk o denna Kannibal advokaten! Som det värkar ska mangla NB!

Men vill säga, vad har vi för Rättsystem, här i Sverige?

Jag är ingen skribent! Jag skriver bara vad jag tycker!

Det har aldrig framgått att IB o AB har påstått det. Det va hans mor som kom med dom uppgifterna.
2015-10-22, 18:47
Medlem
När brukar tidsschemat för rättegången meddelas? Vad är vanligt?

Någon som vet?
2015-10-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har inte skrivit ett skit om dig. Det jag skrev betyder följande:
Här finns flera som inte tror han är oskyldig - baserat på ren skit (jag skrev VAD jag menar) Lägg därtill hur då anhöriga mår som trott det samma. De vet att han inte har alibi, de fattar varför söndagstvätt ser suspekt ut, de vet att det finns flera DNA-träffar ju mer som framkommer, brodern mådde uppenbart sämre efter Litauenförhör.

Har just IB och AB sagt att han druckit kaffe kl 18.15?
Länk, tack.

Har ju framkommit i tråden tidigare, o nu ändrar dom sig!
Orkar inte leta källan på det, men det borde ju du veta själv?
Att tvätta på en söndag, ser jag inte är konstigt alls, då dom jobbade 6 dagar i v, utom söndag!
2015-10-22, 18:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Tja, upplösningen är förhoppningsvis nära nu. Det finns väl alltid en risk för överraskningar men nog är jag rätt så övertygad om att han är lustmördare. Jag tror dock inte att han slog ned henne först för att sedan släpa henne till ladan. Sadist som han är så använda han sig nog av snaran direkt med risk för att bli upptäckt eller lockade över henne till ladan. Vi får väl veta det i morgon.
Flera gärningsmän är väl inte omöjligt, med en mer passiv medjälpare som ex kör bilen osv.

Lustmord ja vad annars skulle utlöst det här? Tror fortfarande att lösningen ligger nära STARDOLL för att möta nån visuell man fått på hjärnan i verkligheten kan nog få det att balla ur. Att han lockat över henne till ladan har jag haft en känsla av länge, för öppet utanför och rätt vad det är kan en söndagsåkare komma passerande förbi. Vet inte varför jag fått in detta med en till i magkänslan men nåt säger mig ändå att det är så och den är fri. I värsta fall kan det ju ske igen..... beror på vem som gjort vad och om den är lika sjuk den i sina morbida fantasier. Nu har han ju lärt sig av den andre om rätt man är fast...Usch!

Fått så många förslag genom era tankar här i tråden som ni delat med er .

Jag fördjupade mig i seriemördare för många år sedan då jag läste vidare på en utbildning jag gått. Dessa är ju födda utan spärrar i huvudet och har ingen empati känslomässigt. Debuten görs oftast på djur där de plågar osv, sadistiskt. Det väl nästan lite i stil med ett lustmord när seriemördaren fortsätter och går på människor. Finns ju olika njutningar och skäl där med, men tror ändå att lustmord kan vara i jämförelse däråt på något sätt. Vem vet om MGM bragt nån annan om livet? Var ju i USA utan att man, vad jag förstått, haft någon riktig koll på vad han pysslat med där.

Jaa, tack och lov får man väl tro att det tar en ände på denna eländiga soppa till slut. Det är väl egentligen vad alla vill för både Lisa och hennes familj och vi som varit med och följt detta fall från början med stor frustration när det råder yppandeförbud och undrat, undrat, debatterat och åter undra för man har inte vetat vad man ska tro.
2015-10-22, 18:50
Medlem
Citat:
Det har aldrig framgått att IB o AB har påstått det. Det va hans mor som kom med dom uppgifterna.

Varför står detta då i tråden?
Medlem
develis avatar
Citat:
Har ju framkommit i tråden tidigare, o nu ändrar dom sig!
Orkar inte leta källan på det, men det borde ju du veta själv?
Att tvätta på en söndag, ser jag inte är konstigt alls, då dom jobbade 6 dagar i v, utom söndag!
Då har du heller inte belägg för att IB eller AB sagt det som du skrev:

Citat:
Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden.
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Vi får trösta oss med att sånt här trotts allt händer väldigt sällan.

Sant, tack o lov
2015-10-22, 18:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
NB - inte riktigt sanningenlig!

Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Håller verkligen med dig ! Börjar tro mer och mer att han är 'skyldig' Är man oskyldig , ljuger man inte!!

Man tycker det!

Eftersom nu både hustrun och brodern inte ger honom alibi, så har NB nog inte varit riktigt sanningsenlig.

Undrar varför det?
2015-10-22, 18:52
Medlem
Citat:
Varför står detta då i tråden?

Spekulationer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem