2015-10-22, 18:14
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Slarviga mig, alltid för bråttom tack för korrigeringen . Träskmonster ja det var nog rätta benämningen, hoppas han får vad han förtjänar, bra att hans familj strunta i att skydda honom, blir nog bara svårare och svårare att ta sig ur det här för honom, som man bäddar får man ligga..... rätt åt honom, jag tror på det värsta och även en GM till. Var nog 2 som bar LH genom ladan till mjölkrummet, inga tecken på kamp och det blir det väl inte om man blir nedslagen eller.....?

Tja, upplösningen är förhoppningsvis nära nu. Det finns väl alltid en risk för överraskningar men nog är jag rätt så övertygad om att han är lustmördare. Jag tror dock inte att han slog ned henne först för att sedan släpa henne till ladan. Sadist som han är så använda han sig nog av snaran direkt med risk för att bli upptäckt eller lockade över henne till ladan. Vi får väl veta det i morgon.
Flera gärningsmän är väl inte omöjligt, med en mer passiv medjälpare som ex kör bilen osv.
2015-10-22, 18:20
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vid första dörrknackning i området går polisen väl inte runt och frågar alla om deras alibi, dom frågar väl närmare om folk har sett den försvunna flickan och om dom hört eller sett något ovanligt eller misstänksamt, bilar/människor.

Och det var just det jag skrev. Att du som blir tillfrågad om du sett något med stor sannolikhet även reflekterar vad du själv gjort under tiden.
2015-10-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det är inte alls självklart att man lägger på minnet när man kom hem och minns det varje dag efteråt då sökandet är igång.

Brist på alibi bevisar ingenting.

Det påstod jag inte heller, utan ville bara påpeka att han saknar alibi oavsett vem eller vilka som ljuger alt. inte minns.
2015-10-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip
Jo brodern och hans fru har tidigare hävdat detta. Verkar som om de har tagit tillbaka vittnesmålet nu.

Nej, det har inte framkommit någonstans att hans fru och bror hävdat det. Däremot har brödernas mamma hävdat det.
2015-10-22, 18:24
Medlem
Citat:
ok. Men jag litar inte riktigt på den där styvsonen, varför skulle folk hitta på det, de har ju en häktad GM redan. Finns ingen som kollat detta menar du med Dubai? Kan ju vara jätteviktig info
När den pågående rättsprocessen mot NB har körts klart o i diket så....
Kan det väl vara anledning att släpa fram AJ.s nu 38årige styvson i ljuset? Aka A.O.A. Fast senare har kanske alla bevisen kallnat?
2015-10-22, 18:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Och det var just det jag skrev. Att du som blir tillfrågad om du sett något med stor sannolikhet även reflekterar vad du själv gjort under tiden.

Bor man i området så funderar man givetvis på om man sett något misstänkt vid den aktuella tiden. Har inget att göra med tidpunkten för om / när man blivit förhörd.
2015-10-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Exakt, det behövdes inte 5 dagar för att plocka fram det ur minnet.
2015-10-22, 18:29
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Dådet är så sjukt så det får nog ändå vara en ensam galnings verk. Den som bär på den typen av fantasier i sitt huvud behåller dom nog för sig själv.

Sjukt ja, hoppas inte det springer runt alltför många såna med dessa morbida fantasier i hjärnan, måste ju vara en störning från tja inte vet jag, varför gjorde han aldrig nåt sånt mot sin kära fru??? Borde väl ha lyst igenom så hon sett hur det stod till i maskineriet upptill , och varför i all världen göra en sån sak 7/6 mot LH, MG hade ju inte varit gift särskilt länge. Nä, jag säger ju det jag får det inte att gå ihop riktigt.
2015-10-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det verkar så ja. Det ter sig som ett spontant återberättande både angående frågan om alibi och tvättande av kläderna när han väl kom hem på söndagskvällen.
Förhör i Litauen var utan bedövning enligt Öst och där fanns det nog sådant som verkar varit chockerande via broderns reaktion. Nu sägs frun var sjuk.
Här i tråden tror vissa på hans oskuld utan att ens känna personen och refererar till att han ser snäll ut, jobbar bra, är gift och trevlig:
Inte konstigt att de som verkligen trott på honom mår dåligt nu vid rådande omständigheter. Han är inte dömd än men det verkar finnas en väv av mycket besvärande omständigheter - från bristande alibi till teknisk bevisning.

Jag mår inte ett dugg dåligt över detta!
Finns det bevis? Känns lite oklart, om det! jag litar inte ett dugg på Skaraborgs poliserna, hela utredningen luktar skunk!

Men är han skyldig? Ska han klart, få ta sitt straff!
men att IB o AB ändrat på alibit, ang kaffe drickandet, kan ju bero på att dom va rädda, o ändrade på det? Tyder väl lite på, att dom är rädda för att komma till rättegången, för att bli kvar här!

Jag skulle inte heller åka till Sverige, om jag var en av dom!

jag hoppas detta blir ordentlig rättegång? Med Denna Åk o denna Kannibal advokaten! Som det värkar ska mangla NB!

Men vill säga, vad har vi för Rättsystem, här i Sverige?

Jag är ingen skribent! Jag skriver bara vad jag tycker!
2015-10-22, 18:33
Medlem
Kellywomans avatar
Och nu även AB
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21631464.ab
2015-10-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
SR P4 Skaraborg: Lisa Holms misstänkte mördare har uppgett alibi som inte håller

Jodå, han använde sig av sitt taffliga alibiförsök med kaffedrickandet. Så jäkla korkat!! Eventuellt svarade frun jakande till alibit först och blev häktade för skyddande av brottsling, ändrade sig sedan och blev släppt tillsammans med brodern. Hon kanske gjorde en deal med åklagaren.

Det var ju så tydligt att han försökte använda sin mor som språkrör först. Hon hade ju ringt folk, sa hon, som kunde verifiera att han druckit kaffe på verandan. Lufttomtar naturligtvis.
Om det du skriver skulle stämma så är det ju rättsvidrigt. Hon och brodern kanske då sa sanningen från början att alla tre var hemma och drack kaffe men för att bli släppta ändrar dom sin historia?
Senast redigerad av Moretex 2015-10-22 kl. 18:41.
2015-10-22, 18:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Sjukt ja, hoppas inte det springer runt alltför många såna med dessa morbida fantasier i hjärnan, måste ju vara en störning från tja inte vet jag, varför gjorde han aldrig nåt sånt mot sin kära fru??? Borde väl ha lyst igenom så hon sett hur det stod till i maskineriet upptill , och varför i all världen göra en sån sak 7/6 mot LH, MG hade ju inte varit gift särskilt länge. Nä, jag säger ju det jag får det inte att gå ihop riktigt.

Vi får trösta oss med att sånt här trotts allt händer väldigt sällan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in