Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det är komprometterande för NB tycker jag om uppgiften är sann.
Att ljuga om var han befann sig kan knappast betyda annat än att han har med mordet att göra anser jag.
Lägg märke till att det påpekas att det är "i dom inledande förhören" at hustrun och lillebrodern inte styrkte MGMs alibi, att han var i hemmet vid tidpunkten då Lisa försvann.
Hur var det med alla dom efterfölgande förhör då???
Och hur var det i Litauen då dom förhördes där? kommer ni ihåg det ?
Jo...åklagaren åkte helt til Litauen för "att försöka knäcka MGMs alibi" det var taktiken!
VARFÖR åka hela vägen till Litauen för att knäcka ett alibi om det redan var knäkt (i dom initiala förhör ???)
Nja det var nog bara så att hustrun och brorsan, vid de initiala förhör den 12 Juni, helt enkelt inte kom ihåg vilken exakt tid det var, eller inte var att han var hemma.
Det var 5 dagar tillbaka dom skulle komma ihåg och så var dom var väldigt upprörda ?
kanske bytte dom om på två olika dagar i dom initiala förhör.
Så tror jag att det hänger ihop för annas skulle dom aldrig åkt ända bort till Litauen
för man försöker inte att knäcka ett alibi om det redan är knäckt.
Och små marginaler måste det röra sig om iom dom åkte efter pizza kl ca 19:20 och Lisa var vid liv kl ca 18:23 så det rör sig alltså om en "knivspetts" på 1 timma, det kan man ju lätt ta fel av 5 dagar senare skulle man tycka.