Citat:
Ursprungligen postat av
Abortakuten
Nu lugnar vi ned oss lite här
Det är intressant att kolla igenom den påstådda gärningsmannens youtubekonto.
*
Gillar våldsamma TV-spel, Postal, GTA...
*
Lyssnar på dödsmetal, Raubtier, Rammstein, Manson osv.
*
Hatar religion - Har en tydligt kristendomsfientlig inställning.
*
Troligen vapenfetisch / MÖP
* Språk och intressen känns igen från skitsidan 4chan och internets mer dunkla vrår
Mönstret känns tyvärr igen från skolskjutningar i Europa och USA. Hyllandet av död, destruktion och allmänt degenererad kultur vittnar om ett ung man med en psykisk profil som är allt för vanlig i vår amerikaniserade, perverterade och dödsdyrkande civilisation.
Så fort jag fick höra om det här dådet i eftermiddags så kände jag direkt att det var ett s.k. "4chan"-äckel som hade gjort detta. Bra att få det bekräftat.
Jag antar att delar av media kommer rubricera detta med fokus på "hatbrott" - vilket det är - men dådet är antagligen långt mer symptomatiskt av just "beta uprising"-syndromet. Alltså unga, misslyckade, psykiskt illamående, socialt misanpassade freaks som tillbringar all sin tid på 4chan, datorspel, surfa våldsporr osv.
Media kommer nog skylla på det hatfulla "rasistiska" klimatet i Sverige, men detta är tyvärr en bieffekt av vår postmoderna samtid, amerikansk populärkultur, det utseendefixerade samhället, dopaminutbrändhet pga porr, chips, datorspel, att leva sitt liv "online", mobbkultur på nätet, empatilöshet och saknad av gemenskap med samhället som driver unga män in i en beroendeframkallande parasitisk livsstil som gör dem avtrubbade.
Det är så jävla vidrigt alltihop.
Det här hör ihop med en vidare diskussion om samhället i stort. Att det har blivit så jävla rått, egofixerat, medialiserat och att det inte finns en sammanhållning i samhället. All segregation, invandring, "macho"-ism, feminism, kulturmarxism har skapat denna frustration.
Vi behöver gå tillbaka till socialkonservatism, folkhemmet, svensk kultur. Gemenskap, ärlighet och omtanke. Jag vill ha 50/60-talen tillbaka.
Vidrigt dåd!