2015-10-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawa79
Har ju bara varit en tidsfråga innan något sånt här skulle hända. Blir ju så här när politikerna dra ner på psyk vården. Tur man inte vet hur många som går lösa med psykiska problem. Upp till bevis att lägga lite mer pengar och resurser på vården istället för annat skit

Det ligger redan i budgeten att mer ska satsas på psykiatrin. Det finns med i budgeten tack vare V.
Citera
2015-10-22, 16:16
Medlem
Vid skoldåd som detta är nästan uteslutande gärningsmannen före detta elev på samma skola eller skola i närheten som varit utsatta för mobbing. Med så kraftigt ökat antal barn med utländsk härkomst har mobbing ökat kraftigt i det här landet. Det kombinerat med att media tack vare orsaken till den ökade mobbningen inte uppmärksammar mobbing lika mycket längre så var det bara en tidsfråga. Nedlagda behandlingshem för psykiskt sjuka och minskade anslag till psykvården för pengarna ska gå till mottagande av flyktingar är ännu en direkt anledning.

Ska någon utöver GM anklagas för det som hände idag är det ansvariga utgivare på svenska tidningar samt styrande politiker.
Citera
2015-10-22, 16:17
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Sannolikheten att GM fanns på flashback är ju i princip total. Vore oerhört intressant att kika på den profilen om man visste vilken det var.

Outa användare är dock inget vi sysslar med på FB...
Citera
Medlem
Han är bekräftad avliden nu.

Har det diskuterats varför han valde just skolan? Han kan ju knappast ha varit en elev där.
Citera
Medlem
Zachariahs avatar
Är det bara jag som reagerar på hur ny hans FB-profil verkar vara?
Finns ingenting innan 11 oktober 2015, han har bara 25 vänner etc.

Är detta en total slump, eller tror ni att detta är något han tänkt igenom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frid-vare-sig
Gm är död helt jävla otroligt att vi inte får veta vad som utlöste detta vidriga handling

Jag tror att polisen förmodligen kan hitta en hel del information/tecken vid husrannsakan som kan ge en förklaring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Ja herregud, tänk, han hade antagligen blivit fri i 35 års åldern och kunnat få 50 goda år i friheten!

Vilken fin tanke.............

Tror inte de åren hade varit så goda, att mörda barn är inte så poppis varken i fängelse eller i friheten. Jag hade hoppats på straff och sen ja, att han dog på något sätt. Men jag ville ha en förklaring!
Citera
2015-10-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frid-vare-sig
Gm är död helt jävla otroligt att vi inte får veta vad som utlöste detta vidriga handling

Det kanske vi ändå kommer att få.
Polisen har ju gjort en husrannsakan och där kanske finns svar till varför han har gjort detta.
Citera
2015-10-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
"Masken föll av och då var han betydligt mer vit och då kunde vi avfärda fler gärningsmän"
Sa han just det? vad fan menar han med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ett väldigt märkligt uttalande. Dock sa han ljus-hyad.

Kanske hade inte någon sett en enda ljus-hyad på skolan de senaste åren?
Ärthjärnor. Han menar att det först pratats om att det setts en mörk och en ljus gärningsman. Sen kopplade dom att det bara var masken som fallit av, och att det således var samma person dom sett.
Citera
2015-10-22, 16:19
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Jag tycker det är lite trist att GM dog. Nu får vi aldrig reda på hans motiv, om han var galen eller om han ville hämnas på någon mobbare eller vad det nu var.
Citera
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Popshuv1t skrev

Tycker hela händelsen är märkligt.

Att han är anti-invandring är ju fastslaget men många saker talar enligt emot hatbrott. Iallafall att enbart hat skulle vara motivet.

Eftersom han uppenbarligen har vandrat runt på skolan utan att röra andra invandrare förutom just dom han högg ner tycker jag tyder på att han visste vilka han var ute efter.

Jag såg på hans youtubekanal att han var pro legalisera cannabis, drogpsykos?
Citera
Medlem
Det är inte ovanligt att träffytan blir magen i sådana här situationer eftersom den är störst. Att försöka sikta mot ben i väldigt pressade situationer kan vara både dumdristigt och riskabelt, och allt det där vet både polis och militär. Den som försatt sig i den här sitsen är GM, inte polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in