2015-10-22, 15:58
Medlem
Spinnacers avatar
Sägs vara riktigt edgy kille som såg sig själv som satanist och dödade djur etc.
Citera
Bannlyst
Självklart så var den han An.ton
17 vänner, 13 likes på profilbilden, Folk har drastiskt börjat ta bort han från sin facebook fattar ni

Gillar: The mauler, sabaton, rammstein osv

Självklart var de han

An.ton Lu.ndin
Citera
Medlem
m0gges avatar
Så för att sammanfatta det hela:

GM tog ett foto med någon i skolan. GM dödade sedan en lärare (och ett barn???) GM blev skjuten av polis men lever tyvärr. GM är (OM det är den som alla skriver om nu) 21 år gammal men ser ut som 15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Så skulle det kunna vara.

Men då kan man ju i sin tur utesluta hatbrott.

Varför skulle en nazist/rasist som är påväg att utföra ett terrordåd riktat mot invandrare acceptera deras vänskap bara sådär?

Tycker hela händelsen är märkligt.

Att han är anti-invandring är ju fastslaget men många saker talar enligt emot hatbrott. Iallafall att enbart hat skulle vara motivet.

Eftersom han uppenbarligen har vandrat runt på skolan utan att röra andra invandrare förutom just dom han högg ner tycker jag tyder på att han visste vilka han var ute efter.

Så jag tror att han har något personligt emot dom han högg. Sen gjorde det säkert inget att dom var invandrare heller men, som sagt, har svårt att se att det var enda anledningen till att just dom blev drabbade.

Ja, svårt att fastslå motiv. Var bara min första spontana känsla. tomhet.
Citera
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatareralla
Läkare, sluta operera GM...
Rätten för denne avfall till människa att leva har upphört.
Tycker att GM ska få bästa möjliga vård och rehabiliteras tillbaka till ett normalt liv så snart som möjligt, killen är sannolikt psyksjuk och behöver vård.
Anser du att afrikanen som slaktade 2 svenskar nyligen på IKEA skulle vägrats vård och lämnats att dö också? Skrev du detta i den tråden?
Skillnad på folk och folk tydligen.
GM ska självklart ha bästa tänkbara vård, precis som invandrarna som blivit skadade naturligtvis.
Citera
Medlem
ämför bilderna på ttelahttp://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4401155-tva-doda-efter-attack med a... l..... adress bilder på googel map och dom stämer helt överens hur det ser ut där han bor på 73a
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Nere på 17 nu. Snart bara de med namnet Pettersson och Lundin (som verkar vara hans släktingar) kvar. Märkligt att ingen av dessa tar avstånd och plockar bort avskumet från sin vänlista.

Alla hänger ju inte på facebook varje timma dagligen. Dessutom har de antagligen annat att tänka på just nu än just facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Nej, jag har själv kört Vallmovägen idag och därifrån rundat Tunhemsvägen 73. Det var vid 73:an insatsen var. Däremot så hade de avspärrningar på ett större område så det är inte svårt att hitta en bild som påstås bevisa att det var en annan adress...

Alldeles riktigt. Det verkar som om adressen du uppgav är mitt i prick. Uppgifter om ynglingen inkl dennes FaceBook-sida florerar här på FB nu. Konstigt att adressen jag hittade gick till en annan person i snarlikt ålder och namn.
Citera
Medlem
Inte mycket till Darth Vader-mask/hjälm direkt.

Det är ju tydligt en tysk ww2-liknande hjälm, replica/plast/whatever, och en motocross/paintball-skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Här är en bättre bild på MGM http://d1.dn-static.se/UploadedImages/2015/10/22/a4b2c3e5-f86f-4103-b83d-b33a8f43b4e1/original.jpg?id=1345223

Det här tycker jag visar att han inte led av en psykos och att det var planerat. Men bara att kunna ta steget över dessa enorma trösklar kanske är en psykisk sjukdom i sig, men jag tror han kommer visa sig frisk i de undersökningarna han lär få genomgå framöver, om han överlever.
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart han ska överleva. Straffas.

Presskonferens om några minuter.

Man straffas inte i Sverige. Det är ju dock viktigt att han överlever ändå så att han kan förhöras och att det inte blir massa spekulationer om motiv osv. Sedan kan han skjutas av anhörig till den avlidna 11-åringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sperrman
Hur mycket pengar skulle ni betala for att andra GM till att vara IS och arab?

Ni hoppades vall pa det?

Spelar ingen roll, detta var oundvikligt och kommer eskalera när man kör över människor och trycker ner mångkulturen i halsen på dom. Regeringen och medias arroganta behandling och stigmatiserande av konservativa är vad som ligger till grund för dessa motsättningar, kallar man någon något tillräckligt länge kommer denna tro på det själv och har längre ingenting att förlora. Det är hög tid för folkomröstning.

“Countless People Will Hate The New World Order And Will Die Protesting Against It.” – H.G. Wells

Henry Kissinger; https://www.youtube.com/watch?v=4bKwH3kJew4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in