2015-10-22, 15:39
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Bra bild på gärningsmannen https://twitter.com/Grabben__/status/657179678730534912

Han lyssnade på hemska låtar 22 timmar innan dådet.

Definiera "hemska låtar", tack!
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Tycker att man sätter för stor betydelse vid att gm bara har 24 vänner på fb
Jag personligen hade 250 men började fundera på varför jag skulle ha gamla vänner som jag inte har träffat på typ 20 år och inte har något gemensamt med längre
En del vill vara vän med på fb men hejar inte ens på stan... Rensade till den skara som betyder något i mitt nuvarande liv och hamnade på 40 vänner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Nej men har du under 100 är det ofta enstöringar, under 50 skulle jag säga är ofta freaks. Detta väldigt generellt men säger en hel del

Alltså jag har 3 vänner på fb, visserligen under falskt namn så ingen skulle hitta mig om jag gjorde något sån här, men ändå. Jag föredrar att umgås med mina vänner IRL, och är för upptagen för fb. Har det bara för att kunna chatta med ett fåtal personer som inte kan hantera en smartphone.
Vissa tycker bara att FB är ett slöseri på tid, inget annat.

Däremot verkar ju den här snubben vara ett psycho, ingen tvekan om det, tror bara inte det har emd antalet vänner på fb att göra.
Citera
2015-10-22, 15:40
Medlem
WalterNeffs avatar
Det var nog läraren som ropade om ambulans, skulle jag tippa. Ett så kallat syftningsfel i artikeln...

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Verkar ju helt sanslöst förvirrat:

GM - med blodig kniv i handen! - ställer sig och poserar med några elever (som tror det är nåt slags skämt) för en selfie(!!). Men när en lärare kommer och säger till honom så knivhugger han läraren i sidan och säger "ring ambulans".

Måste ju ha brunnit rejält i proppskåpet?!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21630093.ab
Senast redigerad av WalterNeff 2015-10-22 kl. 15:44.
Citera
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Snubben verkar helt klart ha drabbats om någon form av psykos och sedan tagit ut hämd (men för vad?) eller något på utvalda offer.

Jag menar.. Han poserar på bild med två killar och har armen runt ena.

Så han verkar ju inte varit fientlig inställd mot alla eftersom han inte gick på en rampage och högg ner allt han såg.

Kan det vara så att offren var utvalda tro?

Kan 15-åringen och 11-åringen har några kopplingar till varandra?
Valdes dom ut för att 15-åringen och hans vänner (eller kanske en storebror till 15-åringen?) har trakaserat ALP vid ett tidigare tillfälle?

Strök läraren med för att han försökte försvara pojkarna?

Frågorna är många och det skulle vara intressant att höra era spekulationer kring detta

Inte en chans att det är en psykos, han ska ju enligt vittnesuppgifter betett sig lugnt och kontrollerat.. Dessutom har han inhandlat och tagit på sig sin "fina" dräkt samt svärd. Finns inte något som skulle tyda på psykos.

Kan han ha någon psykisk diagnos? Kanske, men garanterat ingen som ger "ansvarsfrihet".
Citera
Medlem
Djoni-Punanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det ser mer ut som en Vaderhjälm än en Stahlhelm. Sen har inte heller hjälmar politiska övertygelser utan det är helt enkelt en hjälm inspirerad från Tysklands armé från WW2.

Har aldrig påstått att hans hjälm har en egen politisk övertygelse!
Man kan säga nazi-hjälm och syfta till den typen av hjälmar som användes av Wehrmacht.
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Snubben verkar helt klart ha drabbats om någon form av psykos och sedan tagit ut hämd (men för vad?) eller något på utvalda offer.

Jag menar.. Han poserar på bild med två killar och har armen runt ena.

Så han verkar ju inte varit fientlig inställd mot alla eftersom han inte gick på en rampage och högg ner allt han såg.

Kan det vara så att offren var utvalda tro?

Kan 15-åringen och 11-åringen har några kopplingar till varandra?
Valdes dom ut för att 15-åringen och hans vänner (eller kanske en storebror till 15-åringen?) har trakaserat ALP vid ett tidigare tillfälle?

Strök läraren med för att han försökte försvara pojkarna?

Frågorna är många och det skulle vara intressant att höra era spekulationer kring detta

Det är två tjejer, hänger du inte med i svängarna eller?
Citera
2015-10-22, 15:41
Medlem
geggveckas avatar
GM är Sverigedemokrat, ateist, och allmän muslimhatare, om man vågar döma utefter hans youtubekanal. Även fascinerad av Hitler och gänget... såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Nej det handlar om en mycket mer allvarlig händelse, då dådet begick i skola samt att det är väl första gången det händer i Sverige. Så sluta upp med ditt trams.

Han kommenterade väl inte ens IKEA-dådet förrän långt efteråt.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Ang Löfvens besök och inte besök på IKEA, kan det inte helt enkelt vara så att det VAR EN SKOLA som det hände på och således drog han kopplingar till allehanda dåd på skolor runt om i världen utan att ha en tanke på vare sig invandrare eller svenskar?

Lite långsökta teorier.

Men eller hur? Förresten finns ju IKEA i stort sett hela världen med.

Jag tror att han skall ner och lugna sina väljare denna gång, dvs invandrande nysvenskar som vill ha bättre förmåner.
Citera
2015-10-22, 15:42
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Vad menar du? Åkesson vill ju skicka ett budskap till omvärlden att "Hit är ni inte välkommna". Låter som att denna unga sverigevän tagit ord till handling och visat vad som gäller.

Dessutom har Åkesson utannonserat att man ska vara mer "ute och jobba".

Med din retorik uppmanar alltså Löfven och co till rånmord då de vill höja skatterna.

Stick från tråden ditt troll, det är såna som du som laggar ner hela jävla sidan.
Citera
2015-10-22, 15:42
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komigendara
Ytterligare bild på GM. Poserar med elever innan gärningarna.

http://d3.dn-static.se/UploadedImages/2015/10/22/a4b2c3e5-f86f-4103-b83d-b33a8f43b4e1/original.jpg?id=1345223
Lågoddsare att det kommer bli en favoritavatar på en massa forum.

Om det var en problemskola borde det väl ha funnits någon övervakningskamera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in