Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
1. Hon kan inte litauiska. Källa på att hon har hängt på flashback?
2. Advokaten kan inte kalla förrän hon har sett stämningsansökan och vet vilka bevis och vilka vittnen åklagaren kommer med.
3. Vari ligger det oprofessionella, om förundersökningen är sågbar? Hon ger inte intryck av att vara penningsugen, då hade hon överklagat allt som går att överklaga. Vad kallar man män som går ut i media var och varannan dag och berättar hur bra utredningen går och vilka fina bevis man har hittat?
1. Hon kan inte litauiska. Källa på att hon har hängt på flashback?
2. Advokaten kan inte kalla förrän hon har sett stämningsansökan och vet vilka bevis och vilka vittnen åklagaren kommer med.
3. Vari ligger det oprofessionella, om förundersökningen är sågbar? Hon ger inte intryck av att vara penningsugen, då hade hon överklagat allt som går att överklaga. Vad kallar man män som går ut i media var och varannan dag och berättar hur bra utredningen går och vilka fina bevis man har hittat?
1 Källa på att hon inte kan nån litauiska? Är ungefär detsamma som att ropa på källa att hon hängt på flashback. I hennes tidigare utspel som handlade om alla tips som kom in till henne så nämndes i sammanhanget också internetforum som flashback och det vet du ju.
2.Varför tror du att brodern och frun väljer att inte vara vittnen åt åklagaren? Har de inget att säga om NB som kan försätta honom i en bättre sits?
3.Jag vidhåller det jag skrev, jag tycker inte att hon agerar på bästa vis för sin klients intressen. Ger inga bra vibbar det hon gjort, alla dessa utspel i media - som om hon sätter sig själv och sin roll i centrum - inte sin klients. Tycker att hon nästan agerar som en rättshaverist, omdömeslöst. Hon är en penningsugen mediahora, det tycker jag.
Ditt citat här nedan var lite komiskt. Försöker du få det till att det är någon slags diskriminering gentemot kvinnor i allmänhet om man kritiserar Inger Rönnbäck, i brist på andra argument?! Jag vet faktiskt inte vilka män det är du menar, som gått ut i media var och varannan dag och berättat om fina bevis och att allt går så bra. Vilka har gjort det? Är ju yppandeförbud som gjort att tystnaden varit tämligen total, endast ett fåtal fåordiga uttalanden av åklagaren för att allmänheten ska få veta lite om hur läget ser ut. Är bara nu på slutet som vissa saker har sipprat ut, men inget bekräftas av utredarna.
Citat:
Vad kallar man män som går ut i media var och varannan dag och berättar hur bra utredningen går och vilka fina bevis man har hittat?
Jag känner inte direkt att Inger Rönnbäck är någon kvinna jag skulle vilja försvara ur ett feministiskt perspektiv. Här en artikel i GT om en våldtäkt där en 50-årig man våldtog 13-årig flicka i skogen och föräldrarna såg det när de letade dottern. Inger Rönnbäck hävdade även där att hennes klient var oskyldig. http://www.expressen.se/gt/foraldrarna-sag-nar-dottern-valdtogs/