2015-10-22, 13:05
Avslutad
Om det är en etnisk svensk som kommer det gå ut med namn bild och livshistoria, om det är en flykting eller annat än vit så kommer det mörkas eller bli en snyft historia om hur synd det var om gm.Hur missförstådd han var. Allt som är säkert enligt media att det är SD:s fel
Citera
2015-10-22, 13:05
Bannlyst
Snälla allt som ni bekräftar nu är bekräftar för över en timma sedan. Snälla läs tråden eller sök. Orkar inte läsa saker 10ggr
Citera
2015-10-22, 13:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Frågan är om GM varit och rekat på skolan tidigare eller om det är ett spontant inhopp. Någon borde ju ha observerat honom om han varit i skolan som obehörig.

När jag gick på högstadiet (100 år sedan) avhystes alla obehöriga omedelbart om dessa inte hade giltig anledning att uppehålla sig inom skolområdet.
Säkerheten borde väl vara högre nu än då, tycker jag, då hotbilden ökat på senare år.
Citera
2015-10-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Terroristen i Tunisien som sköt en massa turister var drogpåverkad för att våga utföra morden, det kan med bakgrund av detta inte uteslutas att den nu aktuella händelsen på skolan kan vara frågan om ett religiöst motiverat attentat men att GM tagit droger för att ens våga attackera oskyldiga personer?

"En elev på Kronans skola säger till TT att de först uppfattade det hela som ett skämt.
Han hade mask och svarta kläder och ett långt svärd. Det var elever som ville ta kort med honom och känna på svärdet, säger eleven till SVT.
"

Det är helt upp till var och en att göra en bedömning av vilka grupper av religiösa extremister som vanligtvis brukar klä sig i svarta kläder med någon form av mask.

http://www.expressen.se/gt/en-person-har-blivit-skjuten-pa-skola/

Kanske inte så många som har Star Wars mask.

Vi vet ju vilken politisk läggning den störste barnmördaren i modern historia har. Var en får väl gissa vilken politisk tillhörighet denna killen har.
Citera
2015-10-22, 13:07
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Lite svårt att hänga med i tråden då hela flashback är fruktansvärt segt för mig nu.

Hur som. Kollade nyss på http://www.vg.no livesändning, och de intervjua en pojke i årskurs 8:a och han berättade att hans matematiklärare blev attackerad och ska nu vara på sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag tippar på assyrier, så ja det är möjligt. Men mindre troligt att GM hade tid att ta reda på tro, han dog förmodligen när han försökte skydda sina elever...

Misstankarna emot Lavin kan strykas direkt, känner han inte personligen men var bekanta förr i tiden, har även gemensamma vänner. Killen är den snällaste av den snällaste och det är som du har tagit orden ur munnen på mig, skulle också tippa på att han gick bort i samband med att han försökte skydda elever, Vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abortakuten

Det är relevant för motivet. Om det rör sig om en svensk så ska du se att pissmedia kommer att upphöja det till "en relevant uppgift" ganska snart.

Du menar att det inte är relevant om en svensk mördar flyktingars barn? Du tycker inte att folk bör få veta det?
Man vet inte ens vad som ligger bakom. GM är under operation. Vad vill du? Dolde man etniciteten på IKEA? Dolde man motiven? NEJ, det gjorde man inte. Det har stått klart och tydligt i varenda jävla tidning att brottet var en hämnd för att han inte fick asyl.
Grejen är väl snarare att fjollor som du inte fattar att polisen måste UTREDA saker innan de går till media, det är liksom deras jobb. Så innan man spär på rasisternas dynga så kan man ta reda på vad som hände. ÄR GM t.ex. psykiskt sjuk, dvs har varit i kontakt med sjukvård tidigare? Jag vet att faktumet att även invandrare kan lida av saker som schizofreni, asperger, bipolaritet etc är nyheter för de flesta på det här forumet, men ändå, så är faktiskt fallet.
Sånt utreder man innan man går ut med fakta. Det här är skälet att ni soffrunkare sitter här, och polisen har ett jobb.
Citera
Medlem
Daxman24s avatar
Rätt säker på att GM är svensk. Inte ens en blåst MENA IS supporter skulle få det för sig att attackera en skola där 99% (?) är svartskallar. Att läraren är död betyder inte att det inte är en svensk person som har gjort detta då Åkessons hejarklack ser etniska svenskar som ens tittar snällt på ett invandrarbarn som "landsförrädare."
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Frågan är om GM varit och rekat på skolan tidigare eller om det är ett spontant inhopp. Någon borde ju ha observerat honom om han varit i skolan som obehörig.

När jag gick på högstadiet (100 år sedan) avhystes alla obehöriga omedelbart om dessa inte hade giltig anledning att uppehålla sig inom skolområdet.
Säkerheten borde väl vara högre nu än då, tycker jag, då hotbilden ökat på senare år.

Men det ligger ett café som är öppet för allmänheten på skolan så det lär röra sig en hel del skumt folk där obehindrat. Helt sjukt att det kan vara så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Haha Furer Jimmie Åkesson beklagar dådet på twitter. LOL. GM stödjer hans parti, och det är SD som uppviglat hatet.

https://twitter.com/jimmieakesson/status/657147067622662144
Jaha och vart ser du det ?
Citera
Medlem
Statsministern åker dit "så fort som möjligt" t.o.m.
https://imgi.se/image/FT4

Nu kan vi garanterat dra följande slutsatser:
  • GM är en man
  • Runt 20 år
  • Vit hy
  • Röstar på SD
  • Lågutbildad och således låginkomsttagare, säkert inte ens slutfört gymnasiet
  • Aldrig haft ett riktigt jobb
  • Frekvent hatare på internet, speciellt mot kvinnor som Zara, Kissie och liknande
  • Har SDs blåsippa på sin profilbild på Facebook och är med i gruppen "Nej tack till moskeer i Sverige"
  • Skilda föräldrar

Enkelt att komma fram till när Steffe ställer in andra möten och aktiviteter i riksdagen för att besöka en brottsplats och hålla lite mysiga tal. Jag hoppas han drar igång en "VAD SKA VI GÖRA?" "-KROSSA RASISMEN"-ramsa och en stor gruppkram också. Det är sådana starka och tydliga åtgärder som krävs för att minska risken att detta ska hända igen.
Citera
2015-10-22, 13:08
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hade det varit en svensk hade nog namnet varit ute nu.

Exakt så jag tänker också.

Men samtidigt skumt att Löfven ska sticka dit direkt
Dom mörkar ju uppenbarligen pga det kaotiska läget i Sverige.

Främst för att dom vill skydda alla stackars flyktingar från att brinna inatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in