2015-10-22, 13:02
Medlem
herross avatar
Det som för mig talar för att han är någon ensam svensk är darth vader elr stormtrooper masken (elr vad det nu var) Men jag tror inte han var högerextrem då han attackerade läraren som lär har varit svensk (?) Det som talar för att han är invandrare är området.

Oavsett ursprung så är detta djupt tragiskt och mina tankar går till offren och anhöriga.
Citera
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Vem äger ett svärd?

Får mig att tänka på antingen en lonewolf med jätteintresse för ninjor/manga eller någon med machete eller liknande.

Det skulle ju kunna vara den 8-armade ninjan som polisen eftersöker, ninjan som brände ned en fritidsby för EU-migranter i Göteborg. Äntligen åkte han fast.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Jag bor i Malmö här kastas det handgranater och man hör smällarna av automatvapen titt som tätt. Det där "chock att detta kan hända i lilla Sverige" är etablissemangets attityd, inte min. Jag är inte ett dugg förvånad, detta har jag varnat för i årtionde.

Ok, då missuppfattade jag ditt inlägg, jag läste nog lite för snabbt.
Citera
Medlem
Min gissning är att det är en mobbad svenne som har någon diagnos som fått nog av mobbandet.
Citera
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Gärningsmannen var etnisk svensk och hade Darth Wader mask på sig. Folk inkl. läraren trodde allt var ett tidigt halloween skämt läste jag på Facebook från ett vittne som går på skolan.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Jag vet, bekräftade detta för över 1 timma sedan men inga tror på en förens det kommer ut i media, någon annan insider info från NÄL? Tre vänner till mig är bemanade men ej hört något nytt sedan han kom in.

är du på plats nu och kan rapportera något annat än det som står i blaskorna
Citera
2015-10-22, 13:04
Medlem
Allvarligaste händelsen i svensk historia?? Både på P3 och P1? Hur fan kan man säga en sådan sak? Hur många har dött i krig som Sverige varit med i för 200 årsen, är denna skolmasaker värre? Är detta så mycket värre än Ikeamorden??
Citera
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Haha Furer Jimmie Åkesson beklagar dådet på twitter. LOL. GM stödjer hans parti, och det är SD som uppviglat hatet.

https://twitter.com/jimmieakesson/status/657147067622662144
Det kan vara en gardering ifall det är en svensk GM, men dels det att Löfven direkt beger sig till skolan, och att Åkesson, livrädd för rasistanklagelser, twittrar ut sin sorg, tyder på en svensk GM. Intressant att media ännu inte gått ut med det. De brukar vara snabba annars.
Citera
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Det är antagligen alldeles för tidigt att spekulera om gärningsmannens bakgrund.

Det ska dock sägas att konsekvenserna kan bli rätt stora för framtida allmänna debatten och medvetandet. Om gärningsmannen är muslim så kommer en del invandringskritiker att använda detta som ett argument, att detta hade betydelse för gärningen. Om gärningsmannen är svensk så kommer ett antal mångkulturalister att använda detta som argument för att svenskar också begår bestialiska brott. Om gärningsmannen däremot har minsta lilla befattning med något invandringskritiskt, kanske gillar Fria Tider på Facebook, så kommer den här gärningen att blåsas upp enormt, vi kommer få se tv-debatter om det ökande nazistvåldet och om den sverigedemokratiska rörelsens våldspotential och Expofolk kommer att få sitta i TV-soffor och ge uttryck för domedagsscenarion.

Låt oss därför hoppas att gärningsmannen var kristen neger likt IKEA-fallet.

För övrigt noterar jag att skolan är väldigt invandrartät, på Expressen och Aftonbladet så visas grupper av föräldrar utanför och jag uppskattar att kanske 1/5 är svenskar eller i vart fall vita.

Jag tror faktiskt inte att det här har någon bakgrund i religion utan snarare i en psykiskt abnorm ung man som haft någon beef med skolan. Kanske tidigare eller nuvarande elev där själv.
Citera
2015-10-22, 13:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Om detta nu ska vara så allvarligt som hävdas här - då är mediebevakningen obegripligt tillbakadragen. Går man på hur t. ex AB och DN rapporterat om detta så känns det snarare som att det rör sig om vilket mord som helst, inte "DEN MEST TRAGISKA HÄNDELSEN I SVERIGES HISTORIA". Nånting är skevt. Antingen är det så stissigt här att folk börjar tro sina egna paranoior eller så lägger media locket på lite.

Mest tragiska händelsen i Sveriges historia säger dom hela tiden. En överdrift skulle jag säga. Men det är ju ett attentat mot Sveriges invandrare, då känns det som att allting ska trappas upp extra mycket. Anledningen kan vara det oroliga Sverige, med flyktingarna. Även rädslan för att det kan bli konflikter om det är en Svensk GM. Då blir det ett jävla liv, annars blir det fort locket på.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Gärningsmannen var etnisk svensk och hade Darth Wader mask på sig. Folk inkl. läraren trodde allt var ett tidigt halloween skämt läste jag på Facebook från ett vittne som går på skolan.

Finns det länk till detta?

källor folk källor!

Ont: Tråkig händelse detta, Jag undrar om det kanske är någon som fått i sig lite för mycket droger och har ett agg mot just denna skola? eller invandrare i sig?.. näe jag vill ha mer insyn i motivet bakom...
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Nu florerar rykten om att GM är svensk på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in