2015-10-21, 09:47
Medlem
Jag har tittat igenom lite bilder på NB igen och tycker hans blick känns väldigt.. mörk. Tom på något sätt. Jag vet inte hur han har agerat eller reagerat under förhören, om han har visat känslor eller inte, men under häktesförhandlingarna var han iskall och visade ingenting enligt rapporter. Det kan vara en försvarsmekanism, det kan också tyda på att något inte står rätt till i huvudet. Det känns som att en rättspsykiatrisk undersökning kan bli aktuell särskilt som han fortsätter neka.
2015-10-21, 09:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jackan är av seglarmodell och därmed rymlig och när GM greppar tag i den kan LH ha dragit ner kedjan om den ens var stängd just då - kommit ur den i ett flyktförsök.
Bilder i länkad blogg:
http://annhelenarudberg2.blogspot.se/2015/06/lisa-holm-17-ar-saknas.html
Det är en variant. Var den zippad finns en annan.
Får man ett snöre runt halsen direkt så är det svårt att slita sig loss. Då har GM redan ett stadigt grepp. Sen är frågan: vart skedde detta?
2015-10-21, 09:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
TV4 Play: "Församling i Botkyrka har fuskat till sig bidrag"
Citat:
Lisa Holm-rättegången startar på fredag. Hasse Aro pratar om detta och bidragsfusk i Hallunda.
Klipp 10:16 min
2015-10-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad jag tycker mig kunna utläsa, är att MGM kan bindas till hur hon hittats och inte till gärningen...
Ja ...det är ju inte omöjligt att MGM transporterat kroppen men inte dödat BO. Han kan ju ha hjälpt sin arbetsgivare eller hittat kroppen och panikat om kroppen låg på ett för honom besvärande ställe.
2015-10-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag har tittat igenom lite bilder på NB igen och tycker hans blick känns väldigt.. mörk. Tom på något sätt. Jag vet inte hur han har agerat eller reagerat under förhören, om han har visat känslor eller inte, men under häktesförhandlingarna var han iskall och visade ingenting enligt rapporter. Det kan vara en försvarsmekanism, det kan också tyda på att något inte står rätt till i huvudet. Det känns som att en rättspsykiatrisk undersökning kan bli aktuell särskilt som han fortsätter neka.
Eller så kan det vara så att du tolkar bilden en smula subjektivt.
2015-10-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Eller så kan det vara så att du tolkar bilden en smula subjektivt.

Kanske.. Men jag vet inte, jag får en konstig känsla bara.
2015-10-21, 09:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Just det , vad har man ev hittat i bilen , har du tänkt på så knäpptyst det varit och är ang bilen !!
Där har du något som kan vara en stor överraskning , BO kan ha mördats ute tex på vägen till Martorp eller utanför Boden .
Ja, har det hittats nåt? Är den välstädad? Han ville ju tvätta kläder på söndag så hur är det med bilen?
Hittas inte hår, fibrer, blod osv i den så har hon väl packats in i nåt?
... Eller så har det hittats nåt - vilket jag hoppas på givetvis.
2015-10-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hela Sverige har skrämts av mordet. Det är verkligen inte konstigt att dessa då känner en otrygghet.
När kommer nästa dåre slå till? Kan man inte gå ut från jobbet utan att vara rädd på dagtid? En vanlig söndag?
Lisa utmanade inte ödet. Hon tog inga risker.
Mordet har rubbat invanda cirklar.

Knappast hela Sverige men Kinnekulle-bygden, ja visst! Och vi vet inte om hon tog risker.
2015-10-21, 09:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Knappast hela Sverige men Kinnekulle-bygden, ja visst! Och vi vet inte om hon tog risker.
Så Blomberg är en udda mördarplats..
Jo, du. Vad det iaf gäller oss kvinnor så kan jag berätta hur diskussionerna går både privat och på jobbet. Utanför den bygden.

Edit: Jag talar om aktivitet (sluta jobbet) samt tidpunkt (18.30 en söndag) samt plats (offentlig parkering). Hon var inte i en mörk gränd en lördag natt på fyllan.
Senast redigerad av develi 2015-10-21 kl. 10:03.
2015-10-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om du har rätt så ska du se att theForeigner ändå lyckas formulera en teori om hur NB varit ute och spettat och grävt, gjort sig illa så han blött på spadskaftet så att blodet sen runnit ner på bodens golv där den riktiga mördaren har släpat omkring offrets kropp så att blodet fastnat på den. Sen kommer Nopomil och leGrandMaitre med sina femtielfte inlägg om att allt bara är "tunnelseende" och "polisiär intuition", Poppsan skriver att hon ändå inte tror att NB är någon mördare och Xenia avslutar med att konstatera att det ändå kan vara en rik knös som övertalat eller rentav tvingat NB att röja upp efter någon annans mord genom att gömma kroppen i en bod på knösens egen lantegendom.

Dumheten i tråden vet inga gränser.

Ja, du har så rätt! Man har ingen testmetod för att mäta dumhet!

Fallet är enkelt juridiskt, vilket både du jag och många andra insett från första stund. Det saken handlar om är ett mord, i ett begränsat område med en begrändsad krets människor. Det som är svårt är den stora sorgen vi alla delar om hur skört livet kan bli, när en ung människa som inte fått leva, mördas. När man minst anar det, kan man utsättas för ett brott, mördas av ett äckel som drivs av krafter vi inte förstår.

Mitt i bland oss rör sig tjuvar och banditer och till och med mördare, och det går inte att se vilka de är tills de drabbar sina medmänniskor med sin ondska. Det är inte så väl att man kan akta sig, eftersom de ser ut som folk flest, och passar in i schablonen goda medborgare.

Det som har varit intressant från första början, som jag tidigt påtalat är Litauerns försvar som advokaten Rönnbäck pladdrade bort. Jag menat att hennes olika utfall har invaggat klienten i att det kommer lösa sig i brist på bevis!

Men vi vet alla att bevisen och indicierna håller för en livstidsdom, trots nekande brottsling. Det kan till och med vara så att det förenklar saken, att slippa gå in på detaljer om hur brottslingen tänkte eller mår!

En bra metod i försvaret hade varit att hålla käft tlls man sett vad åklagaren har att komma med och utifrån det diskuterat sakens allvar med klienten. Det är advokatens agerande som trängt in klienten i ett hörn där han blånekar i stället för att arbeta på ett försvar!

Det saken nu handlar om är rimligt tvivel, och det är det som är advokatens jobb. Inte som Rönnbäck har agerat hittills genom att göra sig löjlig i media och binda upp hela händelseförloppet till att hennes klient inte träffat Lisa Holm, och är helt ovetandes om vad saken rör sig om.

Jag vill alltid se ett försvar, då jag gillar balans och fair play, men nu går Litauern in i domstolen som ett djur till slakt. Det är advokaten Rönnbäck som sett till att hennes egen klient är chanslös, med olika idiotiska utspel. Det som skett är att Litauern inte har något annat val än att blåneka. Otäck situation orsakad av en oskicklig avokat.

Det är trevligare för en mördare att få ett tidsbestämt straff än livstid. Eller en gärngsbeskrivning som ger dråp, och hopp om att komma ut i samhället efter avtjänat straff. Det är ju det som är försvarets jobb och inte egennyttiga spekulationer till media och en massa pseudoarbete/överklaganden som hon arvoderar för!

Det en rättegång handlar om, är åklagarens bevisbörda och rimliga tvivel från advokaten. Det är på huvudförhandlingen detta ska ske. Nu har alla "tvivel" redan avhandlats i media och åklagaren har haft möjlighet att ta itu med dessa innan huvudförhandlingen. Det innebär att det finns ingen möjlighet för försvaret att utnyttja den begränsade tidsramen som man har i tingsrätten till att just få rätten att tvivla till klientens fördel.
2015-10-21, 10:05
Medlem
Citat:
Så Blomberg är en udda mördarplats..
Jo, du. Vad det iaf gäller oss kvinnor så kan jag berätta hur diskussionerna går både privat och på jobbet. Utanför den bygden.
Egna känslor utgör sällan något relevant faktamaterial.
2015-10-21, 10:07
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ja, har det hittats nåt? Är den välstädad? Han ville ju tvätta kläder på söndag så hur är det med bilen?
Hittas inte hår, fibrer, blod osv i den så har hon väl packats in i nåt?
... Eller så har det hittats nåt - vilket jag hoppas på givetvis.

Man kan även fundera över om det är i bilen som BOs mobil " krossas " då kan det finnas fragment från den , lite besvärligt för MGM att förklara .
Städning av bilen är också intressant , men frågan är om MGM fått någon möjlighet till det .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in