Citat:
Skitsnack...jag raljerar något över en extremt tydlig global verklighet. Flickfoster aborteras nämligen avsevärt mer ofta än pojkfoster i världens mer patriarkala områden. Man "låser" också flickors möjligheter i avsevärd högre omfattning än pojkars, för att inte tala om sina fruars möjligheter.
Sen gav jag dig en rejäl känga åt ditt extremt äckliga uttalande:
"Konservativ sexualmoral har inte alls misslyckats eftersom den faktiskt fungerar när det gäller att göra kvinnor mindre sexuellt tillgängliga utanför äktenskapet. Är det lättare för en man att skaffa sig ett one-night-stand med en kvinna i Amman eller i Stockholm?"
Lite:
Våldtäkter har inte alls misslyckats eftersom den faktiskt fungerar när det gäller att göra kvinnor mindre benägna att gå ut. SÅ bra!!!!!
Sen gav jag dig en rejäl känga åt ditt extremt äckliga uttalande:
"Konservativ sexualmoral har inte alls misslyckats eftersom den faktiskt fungerar när det gäller att göra kvinnor mindre sexuellt tillgängliga utanför äktenskapet. Är det lättare för en man att skaffa sig ett one-night-stand med en kvinna i Amman eller i Stockholm?"
Lite:
Våldtäkter har inte alls misslyckats eftersom den faktiskt fungerar när det gäller att göra kvinnor mindre benägna att gå ut. SÅ bra!!!!!
Att en kvinna har konservativ sexualmoral är inte samma sak som att bli våldtagen.
Citat:
Kyskhetsnormen lever bara kvar i dagens abrahamitiska religioner. Alla andra som lever i nutid och har 2 fungerande hjärnceller har fattat att vi har preventivmedel/ faderskapstester/ abort och att kvinnor äger exakt samma rätt till sin kropp, sin sexualitet och sina liv som vad män gör. Och att därför män inte har ett skit att göra med kvinnors sexliv annat än när de blir inviterade att delta.
Stämmer inte alls. Kyskhetskulturer kan man hitta också i Östasien. Läste en studie som visade att förekomsten av kvinnor som har sex före äktenskapet i Kina är väldigt nytt. Innan 1989 då Kina var stängt för västerländska influenser var normen för så gott som alla kinesiska kvinnor att vara oskuld till äktenskapet.
Citat:
Du missade:
"Travellers have indicated that some Wodaabe groups in Niger are sexually liberal; unmarried girls may have sex whenever and with whomever they wish.[12]"
Wodaabe clans then join for the remainder of the week-long Gerewol: a series of barters over marriage and contests where the young men's beauty and skills are judged by young women
"Travellers have indicated that some Wodaabe groups in Niger are sexually liberal; unmarried girls may have sex whenever and with whomever they wish.[12]"
Wodaabe clans then join for the remainder of the week-long Gerewol: a series of barters over marriage and contests where the young men's beauty and skills are judged by young women
Inget av detta handlar om att hoppa högt.
Vore dock intressant att veta om det hade accepterats om wodaabe-kvinnorna låg runt med män från andra afrikanska folkgrupper.
Citat:
Yes och vad skulle vara så fel i denna preferens menar du?
Och njaa. Alfa-män kan syfta på detta ja. Jag har dock noterat att de flesta på detta forum verkar anse att alfa-hanne = någon bråkig bufflig matcho typ, gärna kriminell som slår folk på käften. En sådan ser jag som en looser samt ofta blåst nolla utan annat att komma med än nävar och bröl.
"Alfa" hos kvinnor och män ser jag mer som självklara, kompetenta, lugna ledargestalter utan självhävdelsebehov. Och är ju självklart att dessa personer är attraktiva, gäller båda könen för övrigt.
Och njaa. Alfa-män kan syfta på detta ja. Jag har dock noterat att de flesta på detta forum verkar anse att alfa-hanne = någon bråkig bufflig matcho typ, gärna kriminell som slår folk på käften. En sådan ser jag som en looser samt ofta blåst nolla utan annat att komma med än nävar och bröl.
"Alfa" hos kvinnor och män ser jag mer som självklara, kompetenta, lugna ledargestalter utan självhävdelsebehov. Och är ju självklart att dessa personer är attraktiva, gäller båda könen för övrigt.
Att vara lugn är ingen alfa-egenskap. En tönt kan vara lugn. Att vara kompetent är heller ingen alfaegenskap. Att få jättefina betyg på sin ingenjörsutbildning på KTH betyder inte att kvinnorna kommer bli våta i trosan.
Många kriminella har lätt med brudar. Kriminella organisationer är ett exempel på där sociala hierarkier är extremt institutionaliserade. Kriminella organisationer som blir mäktiga och inflytelserika väcker ofta fascination hos folk. Exempelvis italienska och italiensk-amerikanska maffian.
Många småkriminella är dock oftast trash och lockar därför kvinnor från trash-segmentet.
Att vara macho är alfaegenskap. De kulturer vars män är mest sexualiserade för sina sociala egenskaper är machismo-kulturerna vid Medelhavet. Östasiatiska män som upplevs som minst macho är oftast minst populära bland kvinnor.
Nej, givetvis är alfaegenskaper inte lika viktiga att ha för en kvinna som vill attrahera män. Kvinnor behöver enbart sitt utseende, om ens det, för att få sex.
Citat:
kolla upp det själv…googla feromoner.
Och bara för att jag tog upp det så betyder inte det att man enbart går efter detta.
Har du aldrig varit med om att du ser en snygg tjej, men när du kommer lite närmre så är det något som bara inte klickar utan att du riktigt kan sätta fingret på det?
som sagt läs in dig på ämnet.
Och bara för att jag tog upp det så betyder inte det att man enbart går efter detta.
Har du aldrig varit med om att du ser en snygg tjej, men när du kommer lite närmre så är det något som bara inte klickar utan att du riktigt kan sätta fingret på det?
som sagt läs in dig på ämnet.
Jag är bekant med feromoner sedan tidigare. Det är massa skitsnack. Om jag inte klickar med en snygg tjej beror det på hennes person, inte lukt.
Finns inte en enda man eller kvinna som är populär bland motsatta könet där man inte kan sätta fingret på varför de är populära.