2015-10-20, 09:34
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Skitsnack...jag raljerar något över en extremt tydlig global verklighet. Flickfoster aborteras nämligen avsevärt mer ofta än pojkfoster i världens mer patriarkala områden. Man "låser" också flickors möjligheter i avsevärd högre omfattning än pojkars, för att inte tala om sina fruars möjligheter.

Sen gav jag dig en rejäl känga åt ditt extremt äckliga uttalande:

"Konservativ sexualmoral har inte alls misslyckats eftersom den faktiskt fungerar när det gäller att göra kvinnor mindre sexuellt tillgängliga utanför äktenskapet. Är det lättare för en man att skaffa sig ett one-night-stand med en kvinna i Amman eller i Stockholm?"

Lite:

Våldtäkter har inte alls misslyckats eftersom den faktiskt fungerar när det gäller att göra kvinnor mindre benägna att gå ut. SÅ bra!!!!!

Att en kvinna har konservativ sexualmoral är inte samma sak som att bli våldtagen.

Citat:
Kyskhetsnormen lever bara kvar i dagens abrahamitiska religioner. Alla andra som lever i nutid och har 2 fungerande hjärnceller har fattat att vi har preventivmedel/ faderskapstester/ abort och att kvinnor äger exakt samma rätt till sin kropp, sin sexualitet och sina liv som vad män gör. Och att därför män inte har ett skit att göra med kvinnors sexliv annat än när de blir inviterade att delta.

Stämmer inte alls. Kyskhetskulturer kan man hitta också i Östasien. Läste en studie som visade att förekomsten av kvinnor som har sex före äktenskapet i Kina är väldigt nytt. Innan 1989 då Kina var stängt för västerländska influenser var normen för så gott som alla kinesiska kvinnor att vara oskuld till äktenskapet.

Citat:
Du missade:

"Travellers have indicated that some Wodaabe groups in Niger are sexually liberal; unmarried girls may have sex whenever and with whomever they wish.[12]"

Wodaabe clans then join for the remainder of the week-long Gerewol: a series of barters over marriage and contests where the young men's beauty and skills are judged by young women

Inget av detta handlar om att hoppa högt.

Vore dock intressant att veta om det hade accepterats om wodaabe-kvinnorna låg runt med män från andra afrikanska folkgrupper.

Citat:
Yes och vad skulle vara så fel i denna preferens menar du?
Och njaa. Alfa-män kan syfta på detta ja. Jag har dock noterat att de flesta på detta forum verkar anse att alfa-hanne = någon bråkig bufflig matcho typ, gärna kriminell som slår folk på käften. En sådan ser jag som en looser samt ofta blåst nolla utan annat att komma med än nävar och bröl.

"Alfa" hos kvinnor och män ser jag mer som självklara, kompetenta, lugna ledargestalter utan självhävdelsebehov. Och är ju självklart att dessa personer är attraktiva, gäller båda könen för övrigt.

Att vara lugn är ingen alfa-egenskap. En tönt kan vara lugn. Att vara kompetent är heller ingen alfaegenskap. Att få jättefina betyg på sin ingenjörsutbildning på KTH betyder inte att kvinnorna kommer bli våta i trosan.

Många kriminella har lätt med brudar. Kriminella organisationer är ett exempel på där sociala hierarkier är extremt institutionaliserade. Kriminella organisationer som blir mäktiga och inflytelserika väcker ofta fascination hos folk. Exempelvis italienska och italiensk-amerikanska maffian.
Många småkriminella är dock oftast trash och lockar därför kvinnor från trash-segmentet.

Att vara macho är alfaegenskap. De kulturer vars män är mest sexualiserade för sina sociala egenskaper är machismo-kulturerna vid Medelhavet. Östasiatiska män som upplevs som minst macho är oftast minst populära bland kvinnor.

Nej, givetvis är alfaegenskaper inte lika viktiga att ha för en kvinna som vill attrahera män. Kvinnor behöver enbart sitt utseende, om ens det, för att få sex.

Citat:
kolla upp det själv…googla feromoner.
Och bara för att jag tog upp det så betyder inte det att man enbart går efter detta.
Har du aldrig varit med om att du ser en snygg tjej, men när du kommer lite närmre så är det något som bara inte klickar utan att du riktigt kan sätta fingret på det?

som sagt läs in dig på ämnet.

Jag är bekant med feromoner sedan tidigare. Det är massa skitsnack. Om jag inte klickar med en snygg tjej beror det på hennes person, inte lukt.
Finns inte en enda man eller kvinna som är populär bland motsatta könet där man inte kan sätta fingret på varför de är populära.
Citera
2015-10-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Att en kvinna har konservativ sexualmoral är inte samma sak som att bli våldtagen.

allvarligt, du är intellektuellt torrare än en öken.

Ok då tar vi ner detta till dagisnivå:

Konservativ sexualmoral har inte alls misslyckats eftersom den faktiskt fungerar när det gäller att
ta bort kvinnors möjlighet till eget sexliv. Och det är ju skitbra!!!! För vem vill ha fria, glada och självständiga kvinnor?

eller näää den fattar du säkert inte heller, om jag skriver "kvinnors" så har du ju bevisat att du inte klarar leva dig in i att dessa kan ha egna liv och behov.

Konservativ sexualmoral har inte alls misslyckats eftersom den faktiskt fungerar när det gäller att
ta bort MÄNS möjlighet till sexliv.

Ramlar det ner någon polett någonstans över sunkighetsgraden i det du faktiskt sitter och skriver och önskar?

Citat:
Stämmer inte alls. Kyskhetskulturer kan man hitta också i Östasien. Läste en studie som visade att förekomsten av kvinnor som har sex före äktenskapet i Kina är väldigt nytt. Innan 1989 då Kina var stängt för västerländska influenser var normen för så gott som alla kinesiska kvinnor att vara oskuld till äktenskapet.

Kyskhet behövs bara när man har behövt det, dvs i den typen av samhälle, med inga möjligheter till prevention/ abort/ faderskapstest.
Idag i ett modernt samhälle finns inget som helst behov från män att kontrollera kvinnors underliv.
De har så gott som samma praktiska möjligheter checka av om barn är hans eller någon annans som vad kvinnor har. Du sitter alltså med gammalt mögel uppe i huvudet som bara baseras på känslor och ingen som helst praktiskt funktion.
Men jag har börjat inse att du som sagt saknar den intellektuella kapaciteten att se detta i vitögat.

Citat:
Inget av detta handlar om att hoppa högt.
är ju precis vad vi pratar om här…sportforumet "hoppa högst".
wodabee kvinnor kan ta älskare…de har en tradition där mäns skönhet är en betydande faktor, där män sminkar sig och dansar, hoppar, skuttar i dagar och kvinnorna väljer dem, efter skönhet efter uthållighet/ prestation. DÄR låg poängen.

Citat:
Vore dock intressant att veta om det hade accepterats om wodaabe-kvinnorna låg runt med män från andra afrikanska folkgrupper.

Du får väl leta.

Citat:
Att vara lugn är ingen alfa-egenskap. En tönt kan vara lugn. Att vara kompetent är heller ingen alfaegenskap. Att få jättefina betyg på sin ingenjörsutbildning på KTH betyder inte att kvinnorna kommer bli våta i trosan.

Många kriminella har lätt med brudar. Kriminella organisationer är ett exempel på där sociala hierarkier är extremt institutionaliserade. Kriminella organisationer som blir mäktiga och inflytelserika väcker ofta fascination hos folk. Exempelvis italienska och italiensk-amerikanska maffian.
Många småkriminella är dock oftast trash och lockar därför kvinnor från trash-segmentet.

Att vara macho är alfaegenskap. De kulturer vars män är mest sexualiserade för sina sociala egenskaper är machismo-kulturerna vid Medelhavet. Östasiatiska män som upplevs som minst macho är oftast minst populära bland kvinnor.

Nej, givetvis är alfaegenskaper inte lika viktiga att ha för en kvinna som vill attrahera män. Kvinnor behöver enbart sitt utseende, om ens det, för att få sex.

Vi pratar inte tillfälligt sex vi pratade längre relationer. Och jag tror du är lite för omogen för att fatta dessa saker. kriminella matcho idioter blir dumpade. Finns inga vettiga kvinnor som vill ha den typen man annat än möjligen för sex. Och våp till människor är smått outhärdliga för alla att leva längre tid med och det gäller båda könen.

Citat:
Jag är bekant med feromoner sedan tidigare. Det är massa skitsnack. Om jag inte klickar med en snygg tjej beror det på hennes person, inte lukt.
Finns inte en enda man eller kvinna som är populär bland motsatta könet där man inte kan sätta fingret på varför de är populära.

Och då går du alltså emot vetenskapen och empirisk forskning. Feromoner är inget som din hjärnas medvetna plan registrerar.
Senast redigerad av Merapi 2015-10-20 kl. 11:54.
Citera
2015-10-21, 01:16
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
allvarligt, du är intellektuellt torrare än en öken.

Ok då tar vi ner detta till dagisnivå:

ta bort kvinnors möjlighet till eget sexliv. Och det är ju skitbra!!!! För vem vill ha fria, glada och självständiga kvinnor?

eller näää den fattar du säkert inte heller, om jag skriver "kvinnors" så har du ju bevisat att du inte klarar leva dig in i att dessa kan ha egna liv och behov.

ta bort MÄNS möjlighet till sexliv.

Ramlar det ner någon polett någonstans över sunkighetsgraden i det du faktiskt sitter och skriver och önskar?

Källa på att kvinnorna är mindre glada och upplever sig vara mindre fria?

Min erfarenhet är att kvinnor från de kulturer du ser som så kvinnoförtryckande snarare är betydligt mer stolta över sin kultur och sina traditioner än vad exempelvis etniskt svenska kvinnor är över sin kultur.

Citat:
Kyskhet behövs bara när man har behövt det, dvs i den typen av samhälle, med inga möjligheter till prevention/ abort/ faderskapstest.
Idag i ett modernt samhälle finns inget som helst behov från män att kontrollera kvinnors underliv.
De har så gott som samma praktiska möjligheter checka av om barn är hans eller någon annans som vad kvinnor har. Du sitter alltså med gammalt mögel uppe i huvudet som bara baseras på känslor och ingen som helst praktiskt funktion.
Men jag har börjat inse att du som sagt saknar den intellektuella kapaciteten att se detta i vitögat.

Och om jag gillar en tjej med stor rumpa? Vad är den praktiska funktionen?

Aborter, faderskapstest etc. är knappast oproblematiskt. Om en kvinna blir gravid med en annan manoch håller käften om det för sin riktiga man kommer han nog inte faderskapstesta om typ inte barnet har annan hudfärg eller liknande.

Citat:
är ju precis vad vi pratar om här…sportforumet "hoppa högst".
wodabee kvinnor kan ta älskare…de har en tradition där mäns skönhet är en betydande faktor, där män sminkar sig och dansar, hoppar, skuttar i dagar och kvinnorna väljer dem, efter skönhet efter uthållighet/ prestation. DÄR låg poängen.

Det var du som påstod att de väljer män efter vem som hoppar högst. Jag efterfrågade något som styrker det påståendet.

Att skönhet har betydelse för attraktion, ja det måste vara helt unikt för deras kultur och finns ingen annanstans...

Men du vet ju att wodaabe-kvinnorna EGENTLIGEN väljer män efter feromoner. Eller hur?

Citat:
Vi pratar inte tillfälligt sex vi pratade längre relationer. Och jag tror du är lite för omogen för att fatta dessa saker. kriminella matcho idioter blir dumpade. Finns inga vettiga kvinnor som vill ha den typen man annat än möjligen för sex. Och våp till människor är smått outhärdliga för alla att leva längre tid med och det gäller båda könen.

Att kvinnor vill ha en man för sex är positivt för mannen.
Gällande längre relationer skvallrar statistiken om att svenskar är dåliga på detta.

Citat:
Och då går du alltså emot vetenskapen och empirisk forskning. Feromoner är inget som din hjärnas medvetna plan registrerar.

Nej, det är inte någon konsensus inom vetenskapen att du har rätt. Jag är medveten om vilken typ av kvinnor jag föredrar.

Förr var jag dessutom överviktig och inte lika "alfa". När jag blev smal o mer vältränad och hade bättre självförtroende väckte jag föga förvånande fler tjejers intresse (från att ha gått från typ 0). Men jag ska tro på att egentligen var det så att jag fick nya feromoner med bra genpaket?
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2015-10-21 kl. 01:24.
Citera
2015-10-21, 01:27
Medlem
Nu har inte jag läst hela tråden men jag undrar vad judarna och bonniers skulle tjäna på att Sverige går under i ett mångkulturellt kaos då finns det väl inga pengar att tjäna eller?
Citera
2015-10-21, 06:57
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Nu har inte jag läst hela tråden men jag undrar vad judarna och bonniers skulle tjäna på att Sverige går under i ett mångkulturellt kaos då finns det väl inga pengar att tjäna eller?

Juden drivs inte främst av girighet utan av bottenlöst hat, särskilt mot europeer. Ur kaos kommer dessutom ordning, den ordning juden önskar.

"We Jews, we are the destroyers and will remain the destroyers. Nothing you can do will meet our demands and needs. We will forever destroy because we want a world of our own."

-Maurice Samuel, "You Gentiles" (1924)
Citera
2015-10-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Källa på att kvinnorna är mindre glada och upplever sig vara mindre fria?

Källa på att män trivs generellt utmärkt, är lika lyckliga och fria människor utan att få lov ha sex.
Ro hit med den så har du ditt svar.

Citat:
Min erfarenhet är att kvinnor från de kulturer du ser som så kvinnoförtryckande snarare är betydligt mer stolta över sin kultur och sina traditioner än vad exempelvis etniskt svenska kvinnor är över sin kultur.

Really? Är indiska kvinnor stolta över att indiska män våldtar 2-åringar?

Citat:
Och om jag gillar en tjej med stor rumpa? Vad är den praktiska funktionen?

Stora rumpor på kvinnor signalerar att de oftast har lätt föda barn. Breda axlar på män signalerar fysisk styrka, dvs snubben kommer orka släpa upp barn/ barnvagn/ barnbilsäte SAMT 4 kassar från ICA 5 trappor upp utan hiss om du går före med nyckeln. Asbra och mycket funktionellt.

Citat:
Aborter, faderskapstest etc. är knappast oproblematiskt. Om en kvinna blir gravid med en annan manoch håller käften om det för sin riktiga man kommer han nog inte faderskapstesta om typ inte barnet har annan hudfärg eller liknande.

Och om mannen blir gravid och tvingas till underhåll av gemensam ekonomi av annan/andra kvinnas/ors barn? DET är inget problem eller?

Citat:
Det var du som påstod att de väljer män efter vem som hoppar högst. Jag efterfrågade något som styrker det påståendet.

Wodaabe består av flera stammar, jag vet att i vart fall en av dessa eller möjligen något annan liknande folkgrupp i området har denna tradition av att männen står och hoppar för att få tjejer på fall, och att kunna hoppa högt och länge anses som attraktivt…du menar jag måste sitta och leta efter detta för att du ska tro mig?

Citat:
Att skönhet har betydelse för attraktion, ja det måste vara helt unikt för deras kultur och finns ingen annanstans...

Men du vet ju att wodaabe-kvinnorna EGENTLIGEN väljer män efter feromoner. Eller hur?

Wodaabe kvinnor väljer partners för sex och glädje säkerligen av ungefär samma skäl som alla andra kvinnor i världen som har en chans och möjlighet välja själva. utseende, personlighet, social status, sexighet och feromoner i den ordning som faller kvinnan i fråga på läppen. Personligen sätter jag ordningen i denna följd: sexighet ( dvs jag vill ligga med karln) / gosighet dvs snubben är attans trevlig umgås med/ intelligens dvs snubben kan prata och tänka och tänker rätt dvs ungefär som mig.. / humor/ utseende, nämligen oftast inte helt samma sak som sexighet/ ordentlig människa med lite ordning och reda i livet och parktiken så jag slipper massa onödigt skit i livet.

Citat:
Att kvinnor vill ha en man för sex är positivt för mannen.
Gällande längre relationer skvallrar statistiken om att svenskar är dåliga på detta.

Ja just, de kulturer som förbjuder skilsmässor eller gör det praktiskt pmöjligt för kivnnor att genomgå detta, de är såklart jättebra på längre förhållanden.

Citat:
Nej, det är inte någon konsensus inom vetenskapen att du har rätt. Jag är medveten om vilken typ av kvinnor jag föredrar.

Nej feromoner är konsensus inom vetenskapen inte att just jag har rätt.

Citat:
Förr var jag dessutom överviktig och inte lika "alfa". När jag blev smal o mer vältränad och hade bättre självförtroende väckte jag föga förvånande fler tjejers intresse (från att ha gått från typ 0). Men jag ska tro på att egentligen var det så att jag fick nya feromoner med bra genpaket?

Du väcker fler kvinnors intresse via din egenskap, se bra ut. men av dessa är det några som kommer rata dig för att deras gener ratar dina och tvärtom. Luktar inte en männisak "gott" för dig så får du ingen lust på vederbörande.

http://fof.se/tidning/2005/8/hur-fungerar-manskliga-feromoner
Citera
2015-10-22, 02:49
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Den superba artikeln längst ned om den judiska Frankfurtskolans subversiva verksamhet för att förstöra västvärlden borde alla läsa och begrunda. Att krossa familjen och befrämja feminismen var en av huvuduppgifterna. Visst kan man känna igen nedanstående från Flashbacks feministpapegojor?
Finns det några bra källor på hur mycket Frankfurtskolans medlemmar skrev om feminismen egentligen? Jag är så klart väl medveten om att deras institut brukar anses ligga bakom kulturmarxismen/den nya vänstern rent ideologiskt, men jag har missat just den feministiska aspekten. Feminismen brukar ju delas in i olika perioder. Första vågens feminism handlade om rätten till att jobba och rösta medan den andra och tredje vågen varit mer subversiva rörelser ämnade för att slå split mellan män och kvinnor och bryta ned samhällen på olika sätt. Den andra vågens feminism uppstod på 1960-talet i och med Betty Friedans bok The Feminine Mystique. Förutom henne var övriga ledande feminister till betydande del judinnor, Gloria Steinem, Bella Abzug, Shulamith Firestone, Robin Morgan, Susan Brownmiller, undantag som bekräftade regeln var Germaine Greer (sabbatsgoj [1]) och Kate Millett.

[1]. http://www.huffingtonpost.co.uk/2015/01/28/germaine-greer-returns-to_n_6561232.html
Citat:
She insists you cannot be a woman because you "want" to be: "There’s a hardship about being a woman...I always wanted to be a Jew, but I can’t be."
Citera
2015-10-22, 08:14
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Finns det några bra källor på hur mycket Frankfurtskolans medlemmar skrev om feminismen egentligen? Jag är så klart väl medveten om att deras institut brukar anses ligga bakom kulturmarxismen/den nya vänstern rent ideologiskt, men jag har missat just den feministiska aspekten. Feminismen brukar ju delas in i olika perioder. Första vågens feminism handlade om rätten till att jobba och rösta medan den andra och tredje vågen varit mer subversiva rörelser ämnade för att slå split mellan män och kvinnor och bryta ned samhällen på olika sätt. Den andra vågens feminism uppstod på 1960-talet i och med Betty Friedans bok The Feminine Mystique. Förutom henne var övriga ledande feminister till betydande del judinnor, Gloria Steinem, Bella Abzug, Shulamith Firestone, Robin Morgan, Susan Brownmiller, undantag som bekräftade regeln var Germaine Greer (sabbatsgoj [1]) och Kate Millett.

[1]. http://www.huffingtonpost.co.uk/2015/01/28/germaine-greer-returns-to_n_6561232.html

Ja, Frankfurtskolan har ju format dagens feminism i omgångar och på flera plan. I grunden handlar det om synen på vita mäns "patriarkat" kombinerat med Freud's pansexualitet. Frankfurtskolan har egentligen bara vidareutvecklat de tankar som kom till uttryck i "Det kommunistiska manifestet" genom att utnyttja Freudiansk psykologi för sin kulturella subversion. Så, för att förstöra kärnfamiljen så gällde det alltså att uppvigla kvinnor och få dem att ge avkall på sina kvinnliga egenskaper.

Ska man lyfta fram några enskilda medlemmars direkta inflytande på feminismen så har vi Theodor Adorno och Max Horkheimer med bl.a konceptet "den auktoritära personligheten" och vikten av att "bryta normer".

https://uk.sagepub.com/en-gb/eur/adorno-culture-and-feminism/book205165

Tar man del av Adornos och Horkheimers verk så upptäcker man snabbt att dagens feminister är renodlade lärjungar till dessa och följer sin manual nästan till punkt och pricka.
Citera
2015-10-22, 13:01
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ja, Frankfurtskolan har ju format dagens feminism i omgångar och på flera plan. I grunden handlar det om synen på vita mäns "patriarkat" kombinerat med Freud's pansexualitet. Frankfurtskolan har egentligen bara vidareutvecklat de tankar som kom till uttryck i "Det kommunistiska manifestet" genom att utnyttja Freudiansk psykologi för sin kulturella subversion. Så, för att förstöra kärnfamiljen så gällde det alltså att uppvigla kvinnor och få dem att ge avkall på sina kvinnliga egenskaper.

Ska man lyfta fram några enskilda medlemmars direkta inflytande på feminismen så har vi Theodor Adorno och Max Horkheimer med bl.a konceptet "den auktoritära personligheten" och vikten av att "bryta normer".

https://uk.sagepub.com/en-gb/eur/adorno-culture-and-feminism/book205165

Tar man del av Adornos och Horkheimers verk så upptäcker man snabbt att dagens feminister är renodlade lärjungar till dessa och följer sin manual nästan till punkt och pricka.
Jag har ju läst Kritikkulturen även om det var ett flertal år sedan så jag känner till deras läror och vad de gick ut på. Jag kan dock inte minnas att det nämndes någonting om att de förde en specifik feministisk agenda även om jag alltid tagit för givet att sådant ingick. De kanske snarare arbetade på ett mer allmängiltigt sätt där olika "förtryckta" grupper i form av kvinnor, rasfrämlingar och sexuella avvikare ingick och uppmuntrades till att göra motstånd mot det vita patriarkatet? En utmärkande feministisk bevekelsegrund tillkom väl egentligen under 1960-talet i och med Friedan och CO. (även om exempelvis Simone de Bevoir till viss del lagt grunderna redan 1949 med Det andra könet)?
Citera
2015-10-22, 22:48
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Jag har ju läst Kritikkulturen även om det var ett flertal år sedan så jag känner till deras läror och vad de gick ut på. Jag kan dock inte minnas att det nämndes någonting om att de förde en specifik feministisk agenda även om jag alltid tagit för givet att sådant ingick. De kanske snarare arbetade på ett mer allmängiltigt sätt där olika "förtryckta" grupper i form av kvinnor, rasfrämlingar och sexuella avvikare ingick och uppmuntrades till att göra motstånd mot det vita patriarkatet? En utmärkande feministisk bevekelsegrund tillkom väl egentligen under 1960-talet i och med Friedan och CO. (även om exempelvis Simone de Bevoir till viss del lagt grunderna redan 1949 med Det andra könet)?

Jag skulle nog säga att Frankfurtskolan definierat dagens feminism samt givit feministerna de ideologiska verktygen, även om de senare också återfinns hos homolobbyn och anti-rasistlobbyn. Man skulle nog kunna kalla upplägget för typiskt...judiskt. Under 1980-talet så började Frankfurtskolans "normkritik" få fullt genomslag och därefter har genusfeminismen fått en alltmer framträdande roll.
Citera
2015-11-05, 19:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Alla filosemiter och judar i den här tråden som lever i förnekelse kan ju ta del av nedanstående beskrivning av vad judar själva säger om judarnas roll när det gäller feminism. Utan judar, ingen feminism, är väl ungefär deras budskap.

"As activists, professionals, artists, and intellectuals, Jewish feminists have shaped every aspect of American life. Drawing on the insights of feminism, they have also transformed the Jewish community."

http://jwa.org/feminism
Citera
2015-11-05, 23:48
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Alla filosemiter och judar i den här tråden som lever i förnekelse kan ju ta del av nedanstående beskrivning av vad judar själva säger om judarnas roll när det gäller feminism. Utan judar, ingen feminism, är väl ungefär deras budskap.

"As activists, professionals, artists, and intellectuals, Jewish feminists have shaped every aspect of American life. Drawing on the insights of feminism, they have also transformed the Jewish community."

http://jwa.org/feminism
Ja det var en bra sammanställning även om några tyngre namn uteblev. Det finns även judiska kopplingar till de berömda verken Det andra könet och SCUM-manifestet trots att författarna var gojim:
Citat:
De flesta känner säkert till den franska marxisten och feministen Simone de Beauvoir. Beauvoirs bok Det andra könet är en välkänd feministisk klassiker från 1949 och i USA publicerades den av bokförlaget Alfred A. Knopf, Inc. vars grundare och namne var jude.

https://en.wikipedia.org/wiki/Simone_de_Beauvoir

Ett annat exempel är SCUM-manifestet vilket skrevs av vettvillingen Valerie Solanas, detta verk gavs ut av Olympia Press som ägdes av halvjuden Maurice Girodias.

https://en.wikipedia.org/wiki/Valerie_Solanas
https://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_Girodias

Det verkar aldrig slå fel, är det inte en etnisk jude som rent konkret ligger bakom diverse subversiva och nedbrytande fenomen kan man ändå nästan alltid hitta någon eller några i skymundan. Hitlers odödliga ord är ännu en gång applicerbara:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in