2015-10-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom levde ju rätt isolerat och var kanske inte insatta i, eller intresserade av, svensk lagstiftning avseende jakt. Snarjakt är kanske tillåtet i Litauen? Nån som vet?

Vet inte hur det är nu, förut tillåtet på räv å ripa.
Hinner inte googla nu.
2015-10-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ja, kanske. Tror han går på tabletter - stor skillnad mot inslaget efter i "närvaro".

Kanske, men han är livligare redan nu i studion när det gäller ett annat fall.
2015-10-20, 21:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator

För att han är mer informerad där. Konstigare än så behöver det inte vara.
2015-10-20, 21:31
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Visst, men han verkade synnerligen "luddig" i Lisa-fallet. Jag klandrar honom inte, bara beskriver hur han förde sig. I Lisa-fallet. Enligt mig.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det återstår att se var man hittat motsvarande kraftiga snöre som tydligen i tvinnad form använts vid dödandet. Vidare återstår sättet att tvinna (eller använda) detta snöre, inköpsställe mm. - Vi får ju ingenting i sitt sammanhang; bara ett fåtal uppgifter som även de kan komma att modifieras.

Man kan ju undra vad det är som LJ kallar udda, är det snarans funktion, snörets beskaffenhet eller sättet på vilket hon dog? Eller hur hon hittades.

Annars är det ju inte direkt udda att ett mordoffer stryps.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
För att han är mer informerad där. Konstigare än så behöver det inte vara.

Ja, det ryms ganska bra under mina ovannämnda åsikter. Men inte bara det, för han har inte varit rädd att tala ut om fallet fram tills nu.
2015-10-20, 21:33
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Tycker LGWP visar på ett i första hand förvirrat intryck, i andra hand på ett oinsatt. Har svårt att bedöma vad som är värst för fallet.

Han är ju verkligen rätt person att ifrågasätta Skövdepolisens kompetens.Han har ju varit så stor i käften tidigare under utredningen och nu vill han bara se vad som står i FUP:en tydligen.Det svänger fort mellan att vara säker på sin sak och att bara stå och mumla i skägget.Den här gången får nog GW ta sig en stänkare att stärka sig med när han har läst FUP:en skulle jag tro.
2015-10-20, 21:33
Medlem
katws avatar
Citat:
Ja, det ryms ganska bra under mina ovannämnda åsikter. Men inte bara det, för han har inte varit rädd att tala ut om fallet fram tills nu.

Just därför kunde dom väntat en vecka med fallet om åtalet då är väckt. Det här var bara onödigt i alla aspekter enligt mig.
2015-10-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Gör man snaror i hans yrke? Hur vet dom att det är hans egna?

Vi vet väl ytterst lite om hans bakgrund över huvud taget. Han verkar varit självlärd, vilket kan gälla många områden.
2015-10-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Just därför kunde dom väntat en vecka med fallet om åtalet då är väckt. Det här var bara onödigt i alla aspekter enligt mig.

Vi vet inte vad för produktionskrav det finns heller. Kanske höll han med dig medan producenten menar på att svenska folket kommer att bänka sig framför rutan om man tar upp LH.
2015-10-20, 21:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lisa-holm-aklagaren-kommenterar-dna-fyndet
Citat:
”Jag förstår att det jag sa kan tolkas på det sättet att dna finns på kroppen. Vad jag menade är att den misstänktes dna finns på ett sådant ställe och på ett sådant sätt att den misstänkte är bunden till Lisa Holms kropp när hon hittas. Jag vill inte i nuläget kommentera detta ytterligare utan jag kommer att redovisa bevisningen när jag väcker åtal, förhoppningsvis på fredag”, skriver han till Veckans Brott.
Klart som korvspad.
2015-10-20, 21:39
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du behöver inte ha särskild behörighet .. du måste starta tråden med rätt trådtitel -- se hur andra gjort så är det bara att starta... CarlosRex egna texter

Jag la upp den i ett tidigt skede men den blev raderad med hänvisning till att jag inte hade behörighet. Forskade inte vidare utan skickade den via PM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in