2015-10-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Hörde på radion en polis uppskatta 35 > 40.000 illegala, man har inte resurser att leta efter någon, utan blir mer av en slump om någon åker dit.

Ja det är verkligheten. Myndigheterna har ingen koll över huvud taget. Man har inte resurser att kontrollera alla som kommer och man har heller inte pengar att skicka hem någon.

Det är i praktiken så att alla som har kommit in i landet får stanna. Det är bara att inse det.

Vill man minska invandringen så finns det bara ett sätt. Stoppa dem vid gränsen. Tyvärr har Sverige inte landgräns i söder vilket är ett problem. De som kommer gör det i båt och då blir det genast mer problematiskt.

Jag tror att ett sätt att bekämpa flyktingarna är att göra det väldigt otrevligt att vara här. Flyktingar som kommer kan placeras tältläger utan uppvärmning omgärdade med stängsel på obestämd tid. De skall i princip aldrig få uppehållstillstånd utan bara förvaras där tills de kan åka tillbaka till sina hemländer.
Citera
2015-10-20, 18:20
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuino
Vilken flyktingkris?
Senaste rapporten jag läste var majoriteten afghaner. Afghanska unga starka män.
Medan dessa inavlade afghaner kostar 6 tusen per dygn i Sverige dör syriska barn i flyktingläger.
"Vi ska se till så invasionsstyrkorna får ett bra mottagande" menar nog Löfven. Typ 20.000 såna har anlänt i år - dub ser dem redan.... o snart kräver de din dotter,din bil osv

30.000 ensamkommande i år totalt, varav 26000 män enligt dagens nya prognos. Bara de kommer kosta 30 miljarder per år i 5 år . Sen kommer fler nästa ...
Känns tungt betala skatt för att bekosta invasionen av talibankrigare...

Nåvål, på torsdag kommer nog beslut, bort med Put, stopp för skäggbarn kan man hoppas på
Senast redigerad av envackerblomma 2015-10-20 kl. 18:33.
Citera
2015-10-20, 18:22
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Ja då ryker väl den lokala bastun nu, någon smutsig arab får bo i bastun tills Löfven har satt upp tält åt honom haha.

Man kanske kan kalla det ett "spännande möte mellan människor" när 18 svettiga araber stormar in i bastun på kvinnornas kväll.......
Citera
2015-10-20, 18:22
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är verkligheten. Myndigheterna har ingen koll över huvud taget. Man har inte resurser att kontrollera alla som kommer och man har heller inte pengar att skicka hem någon.

Det är i praktiken så att alla som har kommit in i landet får stanna. Det är bara att inse det.

Vill man minska invandringen så finns det bara ett sätt. Stoppa dem vid gränsen. Tyvärr har Sverige inte landgräns i söder vilket är ett problem. De som kommer gör det i båt och då blir det genast mer problematiskt.

Jag tror att ett sätt att bekämpa flyktingarna är att göra det väldigt otrevligt att vara här. Flyktingar som kommer kan placeras tältläger utan uppvärmning omgärdade med stängsel på obestämd tid. De skall i princip aldrig få uppehållstillstånd utan bara förvaras där tills de kan åka tillbaka till sina hemländer.

Varför är det svårt? Vi har ju transportörsansvar för flygbolagen, inför detsamma för rederierna med omedelbar verkan. 10000 i böter per huvud som saknar visum/schengenpass. Svårare än så behöver det inte vara. Jag körde över Öresundsbron i söndags eftermiddag. Inte en jävla tullare eller polis så långt det gick att se. Men en bro är en bro, och samma kontroll skulle kunna ske mitt ute vid gränsen mot Danmark. "Passport bitte! Keine pass? Auf Wiedersen"
Citera
2015-10-20, 18:23
Medlem
När har svenne fått nog?

Hög tid informera politikerna de inte äger svenska folket utan sitter där slafsar från klöttgrytan för de skall REPRESENTERA folkviljan.

Politiker är inte utsedda av Gud fader så vem har fått dem tro de är någon sorts frälse?

Sparka ut skräpet bara de är inte våra gudar.

Lönerna måste ned till mininivå vem tusan inbillar de att de skulle vara efterfrågade på privata arbetsmarknaden?

Kompetensen har hela svenska folket sett så den kan de inte ljuga mer om.

Plocka huvudet ur baken svennar dags tala om för självutnämnda frälset de är anställda av oss och inte tvärt om som de tycks tro.
Citera
2015-10-20, 18:24
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Så man kan säga att det är helt kört nu då

Nej, det är ALDRIG kört!! Fortfarande kan vi bränna ner allt som är tilltänkt den nya adeln, vi kan göra massor, bara folk begriper att det är enda alternativet!
Vi kan börja behandla dom som dom behandlar oss o våra kvinnor och barn!!!

upp till kamp bröder och systrar om ni vill ha moder Svea kvar!
Citera
2015-10-20, 18:24
Bannlyst
det gäller att SDs kampanjer gör susen de kommande månaderna annars så är det kört. jag tänker då inte sitta och betala för det här inbördeskriget som håller på att starta. äckelpolitiker och vänstern som försöker dra ner en i skiten
Citera
2015-10-20, 18:25
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
På de intervjuer som hölls efter mötets avslutande så verkar man inte ha kommit särskilt långt, de talar om "bra diskussioner" osv, men nämner inte ens vad de rent konkret diskuterar.

Ullenhag vill för övrigt sänka trösklarna, inte höja underlagets nivå. Talar lite om i vilken riktning detta kommer gå.

Inga nyheter alls med andra ord bara samma gamla grammofon som står och hackar "allt är bra allt är bra allt är bra"
Citera
2015-10-20, 18:25
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Inget TUT, finns inte på kartan. Jag tror:

- Skattehöjningar och finansiell upplåning.
- "Sänkta trösklar".
- Märkliga och kostsamma konstruktioner för hittepå-jobb.
- Möjligen också rent galna förslag som att skolor, sjukhus och vårdboenden i landsorten ska läggas ned till förmån för flyktingboenden.

Jag skulle inte bli förvånad om allians-partierna försöker trycka igenom så mycket nättvaktarstat ("sänkta trösklar" osv) som de bara kan. De verkar väldigt giriga, och samtidigt ointresserade av vad som faktiskt är bra för Sverige. Detta kan inte vänstern svälja, så då blir det inte mycket kvar.

TUT + gränskontroller är bara signalpolitik, och leder inte direkt till en minskning av antalet asylsökande.

Möjligtvis kommer man överens om rena administrativa åtgärder, som hur man snabbt ska bygga fler bostäder och organisera mottagandet (tvinga kommunera att ta emot folk, skär ner på kostnaderna för ensamkommande barn).

Min personliga uppfattning är dessutom att många svenska politiker faktiskt vill ha fortsatt generös invandring och asyl. Varför ska de då kämpa för att minska volymerna? Invandringen är ju lönsam på sikt, så problemen löser sig säkert.
Citera
2015-10-20, 18:29
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigediktaturen
Vill inte ha någon uppgörelse. VILL HA NYVAL och bort med Löfven för alltid.

Och oberoende utländska valobservatörer. Tror vi närmar oss valfusk med tanke på hur desperata sjuklöverpolitikerna verkar bli.
Citera
2015-10-20, 18:30
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigediktaturen
Vill inte ha någon uppgörelse. VILL HA NYVAL och bort med Löfven för alltid.

Och JAG vill se dom hänga i stolpar och träd, över hela landet!
Jag skulle lätt hetsa barnen till att slå dom med käppar som en jävla pinata där dom hängde...Ljuva tankar, men tyvärr får vi inte som vi vill, inte utan att folket sluter upp till krig mot staten iaf, hoppas vig Gud att vi kommer göra detta o ställa staten till SVARS på allvar snart!
*att få se steffe hänga med stortungan utanför käften helt blå i nyllet skulle nästan pltsa som en fin tavla på väggen!*
Citera
2015-10-20, 18:31
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Därav föreslår vi vissa justeringar för att minska asyltrycket. Inte av ekonomiska skäl.... endast för att mottagandet inte är värdigt.

Man kommer längre och längre från väljarna och verkligheten.
Jag upprepar min fråga: Om det inte är av ekonomiska skäl, varför öser inte regeringen resurser över Migrationsverket och kommunerna? De skriker ju efter mer resurser? Och varför sätter man sig ner o kliar sig i huvudet nu, när översvämningen varit på gång i månader o mer???? Handlingsförlamning? Brist på fantasi o förutseende? Förblindad av ideologi?
När du skyllt färdigt på SD ka du ju komma med lite seriösa förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in