2015-10-20, 14:05
Medlem
Separatistens avatar
Min gissning: HÖJD SKATT.

Vad vinner jag?
Citera
2015-10-20, 14:07
Medlem
Jag hoppas på att det blir någonting i stil med Lucia överenskommelsen 1989, men tror inte att de kommer att sätta in åtgärder som påtagligt bromsar upp de 500000 till 1000000 invandrare per år som vi kommer att få under överskådlig framtid. Sveriges välfärdssystem kommer troligtvis fullständigt att krascha och extrem kriminalitet sprida ut sig överallt, där miljontals människor inte har någonstans att bo och skolans kvalitet sjunker till U-landsnivåer. Jag är djupt deprimerad.
Senast redigerad av DavidAndersson 2015-10-20 kl. 14:12.
Citera
2015-10-20, 14:08
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
- Omotiverad och meningslös misstroendevotum mot regeringen
- Kampanj istället för riksdagsarbete
- Meningslöst och populistiskt utspel om folkomröstning ( som JÅ vet aldrig blir av)
- Flygblad i flyktingläger

Ett pajasparti med pajaspolitik som kommer att sjunka som en sten i opinionen.
Men vad ska de göra i riksdagen som de inte redan har gjort?
Inga av de andra partier lyssnar på det viktiga SD har att säga, mao att vi står inför en kollaps om inte invandringen minskar rejält. Och hur tar de andra partierna (speciellt regeringen) ansvar när man tar in omkring 2000 pers/dag samt låter de bo i tält; tycker du att det är rimligt?

Det är trots allt folket som bestämmer i Sverige, så vad är det för fel när ett riksdagsparti vänder sig till folket och begär folkomröstning?
Citera
2015-10-20, 14:22
Medlem
Citat:
Regeringen och Alliansen tar ett kraftfullt ansvar i migrations och invandringspolitiken

Det spekuleras i följande viktiga åtgärder för att minska asyltrycket och ge Migrationsverket och kommunerna ett bättre läge utifrån organisation,logistik och administration.

- Sannolikt TUT vilket är signalpolitik för att minska asyltrycket
- Tvingande för kommunerna att ta emot
- Diskussion om säkra länder
- Skärpta krav för anhöriginvandring och försörjning
- Stärkta gränskontroller och hårdare kontroll gällande avvisning.
- Diskussioner om fördelning i EU
- Ökat stöd i närområdet
- Humana viseringar

Vad gör då SD

- Omotiverad och meningslös misstroendevotum mot regeringen
- Kampanj istället för riksdagsarbete
- Meningslöst och populistiskt utspel om folkomröstning ( som JÅ vet aldrig blir av)
- Flygblad i flyktingläger

Ett pajasparti med pajaspolitik som kommer att sjunka som en sten i opinionen
.

Utan att ta ställning för eller mot SD tycker jag kanske inte du var helt rättvis nu. SD är ju de facto uteslutna från att få vara med och "ta ansvar". De är inte välkomna i de diskussioner som nu pågår bland de andra partierna. Man kan ju egentligen häpna över att vänsterpartiet får vara med, de som har sina rötter i kommunismen. En -ism som såvitt jag förstår dödat ännu fler än vad nazisterna gjorde. De borde verkligen inte få vara med. Eller också får alla som folket röstat på vara med, det skulle ju kunna vara en modell att prova. Demokrati tror jag det heter.

Folkomröstning eller inte? Vore inte det ett sätt att få denna fråga bort från bordet så att landet kan gå vidare? Andra viktiga frågor kommer nu hela tiden i skymundan och det tjänar väl ingen på. Riksdagen har massor av kompetent personal/ jurister som borde kunna knåpa ihop en någorlunda begriplig frågeställning. Lyckas britterna folkomrösta om ja eller nej till utträde ur EU ska väl Sverige kunna klara av en omröstning i migrationsfrågan.
Citera
2015-10-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Men vad ska de göra i riksdagen som de inte redan har gjort?
Inga av de andra partier lyssnar på det viktiga SD har att säga, mao att vi står inför en kollaps om inte invandringen minskar rejält. Och hur tar de andra partierna (speciellt regeringen) ansvar när man tar in omkring 2000 pers/dag samt låter de bo i tält; tycker du att det är rimligt?

Det är trots allt folket som bestämmer i Sverige, så vad är det för fel när ett riksdagsparti vänder sig till folket och begär folkomröstning?

Det märkliga med folkomröstningsutspelet är att JÅ är helt medveten om att det aldrig kommer att bli någon folkomröstning. Jag tror inte ens JÅ vill ha någon folkomröstning, det handlar bara om populism och att förleda lättrogna och svaga grupper.
Citera
2015-10-20, 14:27
Medlem
Kitakos avatar
Citat:
Det märkliga med folkomröstningsutspelet är att JÅ är helt medveten om att det aldrig kommer att bli någon folkomröstning. Jag tror inte ens JÅ vill ha någon folkomröstning, det handlar bara om populism och att förleda lättrogna och svaga grupper.

Som när sjuklövern påstår att vi har råd med dagens invandring?
Citera
2015-10-20, 14:29
Medlem
M Nordströms avatar
Jag tror att dom kommit fram till följande:

1. Höjd skatt samt ta internationella lån för att klara av kostnaderna för invandringen
2. Hyra in ytterligare kommunala byggnader till flyktingboende
3. Reservplan för att kunna beslagta sommarstugor till flyktingboende.
4. Forsatt PUT för att visa att Sverige är en humanitär stormakt.
Senast redigerad av M Nordström 2015-10-20 kl. 14:32.
Citera
2015-10-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Min gissning: HÖJD SKATT.

Vad vinner jag?
En lägre inkomst. Grattis!
Citera
2015-10-20, 14:34
Medlem
Hegamons avatar
Enligt 7K-s "väckelsemöte" ska "tillsammans" eftersträvas. Jag tror på en tvingande mottagning för alla kommuner. Orsaken är att vissa kommuner som Malmö, Trelleborg mfl fått väldigt kännbara effekter av massinvandringen. Det "ansvaret" kommer fördelas på samtliga kommuner.

Risken med detta är att samtliga som jobbar inom kommun, stat och landsting tröttnar men då finns inget att göra. Många kommer bli sjukskrivna för de orkar inte jobba med folkvandringen/massinvandringen. Antal nya tjänster som tillsätts för att jobba med massinvandringen kan komma att decimeras.

Sen kommer små kommuner bli beroende av statsbidrag för att inte gå i konkurs.
Citera
2015-10-20, 14:35
Medlem
Balkan-Kings avatar
Låter trevligt, sådan kan det gøres. Jag er 100% sikker på alla nya mennesker er en tilgang för Sverige och att den Almægtige Skaber kommer at belønne Sverige och svensken for denne gode gerning.

Sejr för menneskeheten!
Citera
2015-10-20, 14:41
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Jo, det förstår nog han också, men han måste väl göra nånting?
Så länge 7K ignorerar honom och vägrar ge honom något ansvar i flyktingfrågan så måste JÅ göra nånting, då valde han att vända sig till folket.

Om fler visar sitt missnöje så kanske inte riksdagen längre kan ignorera folkviljan, det kanske kommer en tid då regeringen inser att en folkomröstning måste genomföras så att man inte tappar väljarnas förtroende helt och hållet.
Förstår inte varför du tror att SD är populistiska, de är de mest hatade i hela Sverige. SD vill bara göra Sverige mer sammanhållet och bevara välfärdsstaten, därför vill de ha folkomröstning.
Citera
2015-10-20, 14:41
Medlem
von.Durchfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Jag er 100% sikker på alla nya mennesker er en tilgang för Sverige och att den Almægtige Skaber kommer at belønne Sverige och svensken for denne gode gerning.
Ja, jag tror att det är det som är tanken; att vi efter vår hädangång får komma till paradiset som tack för våra uppoffringar. T.o.m. politikerna själva börjar ju få svårt att sälja in att vi tjänar på invandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in