2015-10-20, 12:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Vad tror du förresten, har LJ varit rätt ute?

2015-10-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Glasskärvor?? En mobil stampas sönder. Skära sönder ett rep blöder man inte för. Blodspåren är mest sannolikt avsatta innan i byggboden.
Det skulle stämma med det plötsligt uppdykandet av jackan och hjälmen. För varför upptäckte inte MP några spår (jacka, hjälm) vid tidigare sök på Martorp? Eller var det AJ ml som sökte?
VEM/VILKA hade sökt på Martorp innan fredagen?

Gick AJ m.fl. med i MP?
2015-10-20, 12:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast i det fallet talad omständigheterna runt både försvinnandet och vad paret gjort under kvällen i en riktning som styrkte alternativets alibi.
Här finns väl inget sådant så vitt vi vet.
Nu pratar jag enbart om alibit, inte övriga omständigheter.
2015-10-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Är det bekräftat att MGM har alibi? Vart kan man läsa att det är bekräftat?
2015-10-20, 12:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Fast det var ju just övriga omständigheter som stärkte alibit i det fallet - enbart hustruns utsaga hade inte gett samma styrka.
I det här fallet känner vi inte till att några andra omständigheter stärker alibit - och alibi från nära anhöriga betraktas aldrig som starkt i sig själv.
2015-10-20, 12:56
Medlem
klurigklurings avatar
Jah har nu infogat dagens nyhet i fallet till Infosidan. En detalj i artikeln som förbryllar mig:
Citat:
Delar av snöret ska sedan ha återfunnits på olika platser i närområdet.
Varför sprida ut delar av mordvapnet?

Sen undrar jag vem det är som läcker. Om de läckta detaljerna är sanna är det bara mördaren som kan känna till dem utanför utredningen. Bara en tanke.

Citat:
Fast i det fallet talad omständigheterna runt både försvinnandet och vad paret gjort under kvällen i en riktning som styrkte alternativets alibi.
Här finns väl inget sådant så vitt vi vet.
Tack micro för dina tänkvärda analytiska inlägg. Jag är helt med dig i ditt tankesätt. Hopps du vill kommentera det jag skev ovan.
2015-10-20, 12:57
Medlem
Citat:

kan ha missat nåt men jag har inte läst någonstans (förutom här på fb) att MGM har alibi över huvud taget, inte ens från dennes bror eller fru.
2015-10-20, 13:00
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Troligen för att de inte låg där vid söket utan har placerats ut senare - alldeles oavsett vem som gjorde det första söket där.

Det inledande söket berörde en försvunnen person som förhoppningsvist levde.

Jag tror att dom som då sökte med lätthet kunde missa "detaljer" då fokus antagligen var att hitta en ung kvinna vid liv.

Då eftersöket senare utökades i personal räknat (MP anslöt) så kunde en mer detaljerad sökning genomföras....antar på samma sätt som vi gamlingar fick lära oss då vi gjorde lumpen.....folk i en linje med ganska så små luckor som harvar igenom terrängen.

Jag tror inte på rökridåer och utplanterade detaljer.....jag tror mer på att det inledande söket med familj och vänner och sedan polisen helt fokuserade på att hitta den unga kvinnan och pga den begränsning i personalstyrka det första söket hade så var detaljerna helt enkelt lätt att missa.
2015-10-20, 13:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Var hittade du den fetade uppgiften?
Mitt fel, läste tyvärr gammal uppgift i Omni.
2015-10-20, 13:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zvax
kan ha missat nåt men jag har inte läst någonstans (förutom här på fb) att MGM har alibi över huvud taget, inte ens från dennes bror eller fru.

Det var media som menade att Litauenresan och förhören där, gick ut på att knäcka MGM:s alibi. Om så var fallet, har han alibi (underförstått).
2015-10-20, 13:12
Bannlyst
Citat:
NB har inte genomgått §7, och det krävs inte mycket misstanke om psykisk ohälsa för det.

Vilket i sak kan vittna om ganska täta skott i avdelningarna och inte mycket till samvete som eventuellt skulle kunna göra sig påmint.

Personundersökningen skulle kunna ses som att denne med viss hemtam vana fick något rundat runt sitt finger, som en van hantverkare till gärningsman inte bara enligt gammalsvenska som sätter likhetstecken där.

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%A4rningsman
2015-10-20, 13:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vart har du fått den tiden ifrån?
Ur en tidningsartikel i ett ganska tidigt skede. Kan omöjligt leta fram den nu. Det betyder förstås inte att journalisten satt på rätt uppgifter. Snart får vi facit i fup.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in