Citat:
Ursprungligen postat av
Salaman
Roligt att någon tog initiativet och startade denna tråd!
Det har diskuterats i fall det är en NEXT-sensor som sitter i nya Type Cover till Surface Pro 4. Själv tror jag starkt på att det är Microsoft som är Tier 1 och om det stämmer eller inte lär vi få reda på inom en snar framtid. Frågan är dock hur detta påverkar kursen då de flesta redan är medvetna om att NEXT har en stor kund som troligtvis är antingen Microsoft eller DELL. Jag antar dock att bekräftelsen kommer påverka kursen rätt rejält ändå och jag tänker i alla fall sitta säkert i båten när PM kommer.
Jag sålde det jag hade idag. Hade en stop/loss som utlöstes. Kursen har ökat oerhört snabbt och det känns inte omöjligt att den faller mer. Tycker också att det skulle behöva redovisas flera saftiga ordrar för att motivera börsvärdet. Då kanske det inte räcker med en order, trots att det är en tier1-kund.
Många säger att den ska värderas minst lilka högt som Idex och av den anledningen låter det som att det är solklart att Next ska upp mera. Kan ju också vara så att det är Idex som är övervärderat? Är inte superinsatt i Idex men dom har väl inte heller någon större omsättning att visa upp? Tycker mig se något liknande i Precise, också väldigt högt börsvärde men inte så stor omsättning..
Men å andra sidan spelar allt det här kanske ingen roll om marknaden blir så stor som prognoserna visar och Next och Idex båda tar marknadsandelar. Så kan säkert båda företagen tjäna bra med pengar. Men om det visar sig att det dröjer några år innan det händer så kanske värderingarna i nuläget är lite höga.